Uw zoekacties: Films en filmfragmenten

Films en filmfragmenten ( Fries Film en Audio Archief )

Zoektips  

Trefwoorden kunnen ook jaartallen, namen of filmeigenschappen (kleur, zwartwit, geluid) zijn.


Gebruik voor een groter resultaat een asterisk (*), bijvoorbeeld met "197*" zoek je in alle films uit de jaren 70. Ook verbreed je zo termen, denk aan "aardappel*" om ook resultaten als "aardappelteelt" en "aardappels" te krijgen. En met "*molen*" vang je ook "windmolens".


Gebruik voor een groter resultaat meerdere versies van hetzelfde woord (niet tegelijk invoeren). Bijvoorbeeld niet alleen "aardappelteelt", maar ook "telen aardappels" of verbreed: "aardappel" of "aardappels". Hetzelfde geldt voor de Friese en Nederlandse spelling.


Meerdere zoektermen zijn tegelijk mogelijk, bijvoorbeeld "Leeuwarden kleur".

beacon
56  films en filmfragmenten
sorteren op:
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Datering:
27 december 2003
Titel:
Yn dat sykjen sûnder finen (rûch materiaal)
Maker:
Pieter Verhoeff
Samenvatting inhoud:
Opnamen by it ferhalefestival ‘Kom op verhaal’ op sneon 27 desimber 2003 yn Ljouwert. It wurdt hâlden yn de wenkeamer fan mefr. Hellinga oan de Pijlsteeg 8 yn Ljouwert. Tsjêbbe Hettinga fertelt it krystferhaal In bernekrysttiid yn Wales (Fryske oersetting fan it ferneamde koarte ferhaal A Child’s Christmas in Wales fan Dylan Thomas) en Jelmer Tichelaar spilet marimba. It ferhaal fan Hettinga wurket net oan in plot ta, mar jout oantinken oan de krysttiid út bern wei sjoen. De koarte foarstellingen wurde efterinoar spile. Twa fan dy gelikense optredens steane op de bân.
Vervolg samenvatting inhoud:
Opnamen van het verhalenfestival ‘Kom op verhaal’ op zondag 27 december 2003 in Leeuwarden. Locatie is de woonkamer van mevr. Hellinga aan de Pijlsteeg 8 in Leeuwarden. Tsjêbbe Hettinga draagt zijn Friese vertaling van ‘A Child's Christmas in Wales’ van Dylan Thomas voor. Jelmer Tichelaar speelt marimba. Het verhaal van Hettinga werkt niet naar een plot toe, maar herinnert aan de wijze waarop kinderen kersttijd beleven. De korte voorstellingen worden na elkaar gespeeld. Twee van deze optredens staan op film.

Bronformaat:
Film digitaal
Kleur:
Kleur
Geluid:
Ja
Duur:
56:52 minuten
Collectie:
Literatuer yn Fryslân
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Datering:
5 juli 2005
Titel:
Yn dat sykjen sûnder finen (rûch materiaal)
Maker:
Pieter Verhoeff
Samenvatting inhoud:
Hettinga nimt Verhoeff mei nei de pleats dêr’t hy grutwurden is. Syn broer Frâns en syn frou Jacqueline wenje dêr no mei harren húshâlding. Tsjêbbe en Frâns prate in pypfol. Tsjêbbe jout Pieter Verhoeff in oanwizing oer wat er filmje moat: it útsicht dat hy earder hie fan syn sliepkeamer út, fan dêr koest Boalsert sjen lizze. No stiet der wat begroeiïng foar, dat it slagget net sa om der in knappe opname fan te meitsjen. Verhoeff, Frâns en Tsjêbbe praate wat. Tsjêbbe hat ris mei it reedriden in skimerlampe wûn. Se krije it oer de blinens fan Frâns en Tsjêbbe. Frâns krige der op eardere leeftyd lest fan as Tsjêbbe. Tsjêbbe hat noch foar it autoriden oan de gong west, safier is it mei Frâns nea kaam. Frâns, hynsteman, beoardielet de hynders op gefoel, de hannen en earen wurde jin eagen. Se prate wat oer de hynstehannel. It Faderpaard, de hynst Bernlef, hawwe se fjouwer, fiif kear ferkocht en hieltyd foar mear jild werom kocht. Bernlef hat harren heit te hôf brocht. Se krije it oer harren âlden. Mem wie de soargjende dy’t alles graach kreas oan kant hie. Heit wie de hynsteman en ferteller. Yn de âlde pleats hie harren heit siswizen op de balken skreaun. Yn it ljocht wienen dat algemiene siswizen, yn it mear tsjustere part fan de skuorre wienen de siswizen wat dubieuzer. Bûten, by de hynders, fertelle se wer oer harren âlden. Mem fûn op in gegeven stuit dat der tefolle hynders wienen. Se stelde in maksimum fan sân yn. Heit wie tige begien mei de hynders en koe der mei lêze en skriuwe. At der in hynder of in fôle stoar, dan rekke him dat. Verhoeff freget wat in Faderpaard no krekt is. Tsjêbbe beskriuwt it as in hynder (meastal in hynst), dêr’t je fuort fan sjen kinne dat it in bysûnder eksimplaar is. It wurd ‘Faderpaard’ wurdt lykwols net in soad brûkt ûnder hynstetyskers. Op de boat nei Flylân freget Verhoeff wat it waad foar Tsjêbbe betsjut en hoe’t hy dat ferbyldzjend brûkt. Tsjêbbe hâldt derfan om ûnderweis te wêzen, hy moat út en troch fan hûs.
Vervolg samenvatting inhoud:
Hettinga neemt Verhoeff mee naar de boerderij waar hij is opgegroeid. Nu wonen daar zijn broer Frâns en schoonzus Jacqueline met hun gezin. Tsjêbbe en Frâns praten even met elkaar. Tsjêbbe geeft Pieter Verhoef een aanwijzing over wat hij moet filmen: het raam op zijn jongensslaapkamer van waaruit je Bolsward kon zien liggen. Door de begroeiing lukt het niet om een mooie opname te maken. Frâns en Tsjêbbe halen herinneringen op. Zo heeft Tsjêbbe eens met een schaatswedstrijd een schemerlamp gewonnen. Dan gaat het gesprek over de blindheid van Frâns en Tsjêbbe. Frâns was op jongere leeftijd blind dan Tsjêbbe. Tsjêbbe is nog bezig geweest voor zijn rijbewijs, maar zover is Frâns nooit gekomen. Frâns, paardenliefhebber, beoordeelt de paarden op gevoel. Zijn handen en oren worden zijn ogen. Ze praten over de paardenhandel. Er volgt een anekdote over het 'Faderpaard', het paard Bernlef, dat vijf keer is verkocht en voor een steeds hoger bedrag terug gekocht. Met Bernlef hebben ze hun vader naar het kerkhof gebracht. Ze praten over hun ouders. Moeder Hettinga was zorgzaam en wilde alles graag netjes hebben. Vader was paardenman en verteller. Op de oude boerderij had vader Hettinga spreuken op de balken van de schuur geschreven: in het licht algemene zegswijzen en in donkere hoekjes wat dubieuzer. Buiten, bij de paarden, praten ze weer over hun ouders. Moeder vond op een gegeven moment dat er teveel paarden waren. Ze stelde een maximum in van zeven. Vader was erg begaan met de paarden en kon er mee lezen en schrijven. Als er een paard of veulen stierf, dan trok hij zich dat erg aan. Verhoeff vraagt wat een Faderpaard is. Tsjêbbe omschrijft het als een paard (meestal een hengst), waarvan je meteen ziet dat het een bijzonder exemplaar is. Het woord Faderpaard wordt onder paardenhandelaren echter niet veel gebruikt. Op de boot naar Vlieland vraagt Verhoeff wat het wad voor Tsjêbbe betekent en hoe hij dat verbeeldt. Tsjêbbe is graag onderweg, hij heeft een drang om weg te gaan.
Bronformaat:
Film digitaal
Kleur:
Kleur
Geluid:
Ja
Duur:
01:00:27 minuten
Collectie:
Literatuer yn Fryslân
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Datering:
26 maart 2004
Titel:
Yn dat sykjen sûnder finen (rûch materiaal)
Maker:
Pieter Verhoeff
Samenvatting inhoud:
Opnamen by de presintaasje fan it portret dat Sjoerd de Vries makke fan Tsjêbbe Hettinga, ta gelegenheid fan it winnen fan de Gysbert Japicxpriis. De presintaasje fynt plak yn de Gysbert Japicxseal yn Tresoar, Ljouwert. Der binne fragminten fan it filmke dat dêr fertoand wurdt oer Sjoerd de Vries dy’t it ien en oar oer it ferfeardigjen fan it wurk fertelt. Ek fertelt Teake Oppewal oer it dichtwurk en it ûntfangst fan it wurk fan Tsjêbbe Hettinga. Dêrnei komt Tsjêbbe sels nei foaren en fertelt wat, û.o. dat er net it gefoel hie dat er no wat bysûnders berikt hie. Hy fûn it ynearsten ek mar neat dat der in portret fan him makke wurde soe. Letter realisearre er him dat hy dan brekke soe mei in tradysje en dat woe er doch ek net. Dat, it moast doch mar wêze, op betingst dat Sjoerd de Vries it portret makke. Hettinga hat it skilderij in pear wiken thús hân om it goed te besjen (te litten). Hysels en goekunde omskriuwe it as in karakterportret. As betankje hat hy spesjaal in koart gedicht skreaun foar Sjoerd de Vries mei de titel Portret. Hettinga draacht dat ta beslút fan syn praatsje foar. Dêrnei komt it offisjele momint dat it portret ûntbleate wurde mei. Letter hâldt Karen Bies fan Omrop Fryslân in radio-ynterview mei Sjoerd de Vries en Tsjêbbe Hettinga dy’t nochris foar de radio it gedicht Portret foardraacht. Dêrnei is der in opname makke fan it neipetear dat Tsjêbbe Hettinga hie mei û.o. Andrys Stienstra en Haye Bijlstra.
Vervolg samenvatting inhoud:
Opnamen van de presentatie van het portret dat Sjoerd de Vries heeft geschilderd van Tsjêbbe Hettinga ter gelegenheid van het winnen van de Gysbert Japicxpriis. De presentatie vindt plaats in de Gysbert Japicxzaal in Tresoar, het Fries historisch en letterkundig centrum in Leeuwarden. Er worden fragmenten van het filmpje vertoond waarin Sjoerd de Vries het een en ander verteld over hoe zijn werk tot stand komt. Teake Oppewal vertelt iets over de gedichten en over hoe Tsjêbbe’s werk werd ontvangen. Vervolgens komt Tsjêbbe naar voren en vertelt onder andere dat hij niet het gevoel had dat hij nu iets bijzonders had bereikt. In eerste instantie voelde hij er niet veel voor dat er een portret van hem zou worden gemaakt. Later realiseerde hij zich dat hij dan met een traditie zou breken en dat wilde hij ook niet. Hij ging akkoord op voorwaarde dat Sjoerd de Vries het portret zou schilderen. Hettinga heeft het schilderij een paar weken thuis gehad om het goed te kunnen (laten) bekijken. Hijzelf en vrienden omschrijven het als een karakterportret. Als dank heeft hij een kort gedicht geschreven voor Sjoerd de Vries met de titel ‘Portret’. Hettinga draagt het na zijn dankwoord voor. Dan breekt het moment van de officiële onthulling van het portret aan. Karen Bies van Omrop Fryslân interviewt Sjoerd de Vries. Tsjêbbe Hettinga draagt het gedicht ‘Portret’ nog een keer voor de radio voor. Ten slotte een opname van de gesprekken van Tsjêbbe Hettinga met onder andere Andrys Stienstra en Haye Bijlstra.
Bronformaat:
Film digitaal
Kleur:
Kleur
Geluid:
Ja
Duur:
36:37 minuten
Collectie:
Literatuer yn Fryslân
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Datering:
augustus 2004
Titel:
Yn dat sykjen sûnder finen (rûch materiaal)
Maker:
Pieter Verhoeff
Samenvatting inhoud:
Opnamen mei sfearbylden fan û.o. it lânskip rûnom de Aldegeaster Brekken, Fryske hynders, simmerhúske, man yn de tún, tsjerkhôf. Ek bylden dy’t makke binne fan de auto út (op de eftergrûn klassike muzyk op de autoradio). Der falt gjin spesifyk plak yn dizze bylden werom te finen, it kin wol wat hjir en dêr yn de provinsje opnaam wêze.
Vervolg samenvatting inhoud:
Opnamen met sfeerbeelden van o.a. het landschap rondom de Oudegaaster Brekken, Friese paarden, een zomerhuisje, een man in de tuin, een kerkhof. Opnamen vanuit de auto (op de achtergrond klassieke muziek op de autoradio) waarvan geen specifieke locatie is aan te wijzen. De beelden kunnen op verschillende plaatsen in de provincie Friesland opgenomen zijn.
Bronformaat:
Film digitaal
Kleur:
Kleur
Geluid:
Ja
Duur:
41:25 minuten
Collectie:
Literatuer yn Fryslân