Uw zoekacties: Secretarie van de gemeente Swalmen

1013 Secretarie van de gemeente Swalmen ( Gemeentearchief Roermond )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
1. Voorwoord
2. Schets van het plaatselijke bestuur
3. Verantwoording van de ordening en inventarisatie
Inventaris
7. Inventaris van het archief van de ambtenaar van de burgerlijke stand
4074-4077 Verklaringen van overlijden
1013 Secretarie van de gemeente Swalmen
Inventaris
7. Inventaris van het archief van de ambtenaar van de burgerlijke stand
4074-4077
Verklaringen van overlijden
Datering:
1885, 1886, 1920, 1921
Omvang:
4 omslagen

Kenmerken

Datering:
1624(1275)-1939
ISIL-Code:
NL-RmGA