Uw zoekacties: Secretariaat en Kabinet van het Gemeentebestuur van Haarlem ...
x2293 Secretariaat en Kabinet van het Gemeentebestuur van Haarlem betreffende koninklijke onderscheidingen, Archiefdeel van de afdeling ( Noord-Hollands Archief )
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

2293 Secretariaat en Kabinet van het Gemeentebestuur van Haarlem betreffende koninklijke onderscheidingen, Archiefdeel van de afdeling ( Noord-Hollands Archief )
Zoek in deze inventaris
>
Zoektermen
 
 
Kenmerken
Datering:
1921-1984
Periode documenten:
1921-1984
Omvang:
3,60
Openbaarheid:
niet openbaar
Opheffing openbaarheidsbeperking:
toestemming gemeentearchivaris
Vestiging voor raadplegen:
Haarlem, Jansstraat
Gebruiksinformatie:
Plaatsingslijst in band 8.1 blz. 24 ongenummerd (afdeling Secretariaat en Kabinet). Het archiefdeel is niet openbaar en is alleen ter inzage wanneer de persoon van wie men gegevens zoekt is overleden. De aanvrager die onderzoek wil verrichten in het archiefdeel zal aan de gemeentearchivaris een geldig bewijs van overlijden van de betrokken persoon moeten kunnen tonen. Het archiefdeel bevat alfabetische naamindexen op fiches. In het archiefdeel van kabinetstukken van het Gemeentebestuur van Haarlem, (1794) 1838-1957, inv. nrs. 2583-2615 kunnen ook stukken betreffende koninklijke onderscheidingen voorkomen.
Gemeente:
Haarlem
Categorie:
 
 
 
MAIS-(M)DWS is een product van DE REE archiefsystemen BV
meer informatie over MAIS-(M)DWS