Uw zoekacties: Kranten

Kranten ( Brabants Historisch Informatie Centrum (BHIC) )

Oude kranten zijn bij uitstek geschikt om informatie te vinden over grote en kleine gebeurtenissen uit het verleden, maar ook vind je er veel gegevens in over personen, advertenties van bedrijven, verslagen van sportwedstrijden enz.

Hier kun je op ieder willekeurig woord zoeken in tienduizenden krantenpagina's van voornamelijk lokale kranten uit Noordoost-Brabant:

- Boxmeers Weekblad, 1868-1945 (Boxmeer en omstreken)
- De Echo, 1881-1945 (Cuijk en omstreken, Gennep en Zuid-Gelderland)
- Graafsche Courant, 1852-1949 (Grave tot Boxmeer en omstreken)
- Udensche Courant, 1910-1970 (Uden, Veghel, Erp, Boekel, Gemert en omstreken)
- Krantenknipsels Bende van Oss

De jaargangen t/m 1945 zijn online te doorzoeken en bekijken, de jaargangen vanaf 1946 vanwege auteursrecht alleen op onze studiezaal.

Let op: alle teksten zijn via ocr (optical character recognition, automatische tekenherkenning door de computer) toegankelijk gemaakt. De ocr-software maakt daarbij veel fouten. Een i of l wordt dan bijvoorbeeld als een 1 herkend. Houd hier rekening mee bij het zoeken.

Tip: veel Brabantse kranten kun je ook doorzoeken via www.delpher.nl

> Algemene hulp en zoektips

beacon
1  zoekresultaat
sorteren op:
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Krantenpagina
Boxmeers weekblad, 1922-09-09; 6
Naam krant:
Boxmeers weekblad
Pagina:
6
Datum:
1922-09-09
Jaargang:
1922
vier opvarenden te redden. In het geheel werden 10 personen van ds equipage en de Belgische looda ger^d. Al de geredden wer den door een Nederlandach loodavaartuig I opgesomen en te Vliaaingen aan wal ge- bracht. Twee van hen waren gewond, waar- van er een in het St. Joaephgaathuia moest worden opgenomen. Bg Dishoek is reeda het Igk van een der vermiste schipbreuke- Iingen aangespoeld. De Zuidordgk heeft de reia naar Antwer pen voortgezet. Omtrent de schade aan dit schip is nog niets bekend. Hoe het verkeer onveilig wordt. Mr. F. 0. A. M, Tilman te Breda aohrijft, Baetuurders van rgwielen, moterrgtuigen en andere voertuigen zijn bij het inhalen van rgwielen en motorriituigen verplicht links nit te wgken en dogens, die ingehaald wordt bshoeft niet nit te wijken, tenzg de snellere rgder hem andsra niet kan passee- ren en hem behoorlgk waarschuwt. In dat geval wgkt hg, die ingehaald wordt naar reohts nit. Op dezen regel bestaat maar een nitzon- dering en wel als het volgende geval zich voordoet: Een wielrijder of motorrijder wordt door een andere ingehaald; lo. op een rgwielpad- langa ean rijweg loopend; 2o. dit rgwielpad iigt ten hunnen opzichte links van den weg • en 3o. de breedte van het pad laat niet toe,' dat men elkander op het pad paaseert. Dan, doch ook alleen dan moet de snellere rijder van het pad af, hg moet dus bij het inhalen rechta pasaeeren. En dit is logiach gedacht want ware het anders dan zouden alia beza- digde wielrgders gedwongsn zijn om voor lederen eneller, vaak wild en woest rijdenden evenmensch 't pad te verlaten, zooala terecht wordt opgemerkt in de toelichting op het Moter- en Rijwielreglement: „erzoud0 anders j een premie op anel rijden zijn gesteld." Bovenataande is m i. voldoende duidelijk, voor wie onbevooroordeeld de wet leest, te vindea in artikelen 8, 32 en 35 van bedoeld reglement. Omdat echter de A. N. W. B. speciaal in zgn orgaan „De Kampioen" zijn leden voor- ixoadt, dat het niet zoo is ea dat men ook op eea pad van voldoende bree
Gevonden alinea's: 1