Beeld en geluid
Archieven.nl bevat verschillende bronnen waarin Beeld en Geluid centraal staan. Zo kunt u bijvoorbeeld denken aan foto’s, film of een toespraak op een geluidscassette. Op deze pagina treft u al het beeld en geluid aan van diverse archiefdiensten.
CIV spreekt vanzelf. Rijkswaterstaat en IT.
IV RWS Infra promotiefilm gemaakt om de rol van de datacenters binnen de IT voorziening van Rijkswaterstaat toe te lichten. In deze film wordt onder meer de relatie aangetoond tussen generieke en specifieke ICT.
Opnames zijn gemaakt op diverse locaties in het land, waaronder de Maeslantkering, Oranjesluizen en rekencentrum Almere.
Met medewerking van Stephan van Kampen, Sil Dekker, Ruud Huijskens, Jeroen Mies, Zaid Ramjankhan. Stemmen van Pieter Haaring, Martijn Nuis, Fons Beekman, Therry van der Burgt en Burt Sapuletty.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Een impressie van het nieuw te maken viaduct over de A2 in de Diefdijk. Er zijn schuiven in aangebracht waarmee de snelweg bij hoogwater kan worden afgesloten.
De dijk is een binnendijk die in de 18e eeuw ging deel uitmaken van de Hollandse Waterlinie.
De dijk vormde ook een onderdeel van de 19e eeuwse Nieuwe Hollandse Waterlinie.
Viaduct van de A2 in de Diefdijk. Er zijn schuiven in aangebracht waarmee de snelweg bij hoogwater kan worden afgesloten.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
(van Betacam-SP).
Lengte 05'-04".
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Aanleg spitsstrook A12 van start.
Op maandag 8 maart heeft minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings het startschot gegeven voor de uitvoering van het derde van de dertig Spoedaanpak projecten: de wegverbreding van de A12 tussen Woerden en Gouda.
Minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings geeft het startschot voor de uitvoering van het derde van de dertig Spoedaanpak projecten: de wegverbreding van de A12 tussen Woerden en Gouda. De minister licht de plannen toe voor het filevrij maken van de A12 en geeft aan blijvende prioriteit te geven aan de Spoedwetprojecten.
Meer informatie op de detailpagina..
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
2e Schop: A9 Holendrecht - Diemen.
Minister Eurlings heeft maandag 14 december 2009 het startsein gegeven voor de aanleg van spitsstroken op de A9 Holendrecht-Diemen, één van de 30 spoedaanpak-projecten. Hij deed dit door samen met VNO-NCW-voorzitter Bernard Wientjes, Bouwend Nederland-voorzitter Elco Brinkman en Directeur-Generaal Rijkswaterstaat Bert Keijts, het bouwbord langs de A9 te onthullen en de tweede Spoedaanpak-schop in de grond te steken.
Meer informatie op de detailpagina..
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Traject A4 Steenbergen in vogelvlucht.
In deze animatie wordt het toekomstige traject van de A4 tussen Dinteloord en Bergen op Zoom weergegeven. In vogelvlucht krijgt u een beeld van deze nieuwe weg.
Meer informatie op de detailpagina..
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Traject A4 Steenbergen in vogelvlucht.
In deze animatie wordt het toekomstige traject van de A4 tussen Dinteloord en Bergen op Zoom weergegeven. In vogelvlucht krijgt u een beeld van deze nieuwe weg.
Meer informatie op de detailpagina..
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Wanneer is de spitsstrook open?.
Onderdeel van een reeks van drie video's voor het algemeen publiek die een antwoord geven op de meest gestelde vragen over spitsstrokenOpnames bij de A12 en A27.
Meer informatie op de detailpagina..
Duur: 02: 00.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Op 15 april 1937 werd tussen Voorburg en Zoetermeer de eerste snelweg van Nederland geopend. 75 jaar later hebben we zo'n 2.500 kilometer snelweg waar dagelijks enkele miljoenen automobilisten gebruik van maken.
Duur 3: 59.
Deze film toont de historie van de snelweg in Nederland van 1937 tot 2012.
Meer informatie op de detailpagina.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Hoe heeft Rijkswaterstaat de veiligheid geregeld?.
Onderdeel van een reeks van drie video's voor het algemeen publiek die een antwoord geven op de meest gestelde vragen over spitsstroken. Opnames bij de A12 en A27.
Meer informatie op de detailpagina..
Duur: 01.43.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Hoe gebruik ik de spitsstrook?.
Onderdeel van een reeks van drie video's voor het algemeen publiek die een antwoord geven op de meest gestelde vragen over spitsstroken. Opnames bij de A12 en A27.
Meer informatie op de detailpagina..
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
3e Schop: A12 Woerden - Gouda.
Op maandag 8 maart heeft minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings het startschot gegeven voor de uitvoering van het derde van de dertig Spoedaanpak projecten: de wegverbreding van de A12 tussen Woerden en Gouda. Hiervan is een korte video gemaakt.
Commentaarstem: Minister Eurlings heeft langs de Rijksweg A12 het startschot gegeven voor een wegverbreding op het traject Woerden-Gouda. Het is het derde zogenaamde spoedaanpak project. Behalve een extra rijstrook wordt er ook een geluidsmuur geplaatst. De minister mocht hiervan de eerste paal de grond in heien.
Minister Eurlings: Het is de eerste paal van een mooie weguitbreiding tussen Woerden en Gouda. Dat is heel erg van belang. Die A12 stond altijd vast in de file en met deze strook en ook met een extra rijstrook aan de andere kant van de weg waar we ook dit jaar beginnen, zullen hier de files grotendeels verdwenen zijn voordat we een jaartje verder zijn.
Interviewer: Ik begreep ook dat er nu de eerste resultaten zijn van de spitsstrook A12: zijn die goed?.
Minister Eurlings: Ja, die zijn echt fantastisch. Een stukje verderop, richting Zoetermeer, hebben we al een lange spitsstrook geopend: 11 kilometer lang. En je ziet dat daar 's avonds bijna geen enkele file meer is. En ook 's ochtend is de file met bijna de helft teruggedrongen. Dat is gewoon megagoed nieuws. Dat effect wordt alleen nog maar groter als het niet alleen vlak bij Den Haag die strook is, bij Zoetermeer, maar ook hier. Je krijgt dus nu stap voor stap eigenlijk dat die hele A12 filevrij gemaakt wordt. Als je beseft hoe belangrijk deze A12 is: het is de grote Oost-west verbinding die ons land heeft, dan is dat denk ik goed nieuws voor automobiel Nederland.
Interviewer: Nu was de spoedaanpak van de wegen een van uw prioriteiten: lukt dat nog na de val van het kabinet?.
Minister Eurlings: Absoluut, en ik wijk geen millimeter. Wij gaan hiermee door tot de laatste snik en
Meer informatie op de detailpagina..
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
12e, 13e, 14e en 15e schop: Velsen - Badhoevedorp - Amstel.
Minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat heeft donderdag 8 juli 2010 het startsein gegeven voor de uitvoering van vier spoedaanpak projecten op de A9, A4 en A10. Het betreft de trajecten Velsen-Raasdorp (A9), Badhoevedorp-Raasdorp (A9), Badhoevedorp-Nieuwe Meer (A4) Nieuwe Meer-Amstel (A10). De minister deed dit samen met Jos Nijhuis, president-directeur Schiphol Group.
Meer informatie op de detailpagina..
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Minister Schultz van Haegen opent Spoedaanpak project A9 Holendrecht-Diemen - Spitsstroken Gaasperdammerweg gereed.
Het verkeer op de A9 tussen Holendrecht en Diemen stroomt beter en veiliger door met de spitsstroken die minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu maandag 15 november officieel heeft geopend.
Meer informatie op de detailpagina..
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
A2 - Opening Abcoude - Holendrecht.
Minister Eurlings opent A2 Abcoude - Holendrecht.
Automobilisten op de A2 vanuit Utrecht richting Amsterdam hebben voortaan meer ruimte.
Minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat heeft dinsdag twee extra rijstroken op de A2 geopend.
APPLAUS.
De snelweg tussen Abcoude en Holendrecht telt nu vijf rijstroken.
Eerst zouden er maar vier komen maar het kabinet heeft in 2006.
Voor een vijfde strook erbij gekozen omdat het op dit traject de laatste jaren zoveel drukker is geworden.
MINISTER EURLINGS:
Het liep hier he-le-maal vast.
Dat is heel slecht voor onze economie en bereikbaarheid maar het is ook heel slecht voor het milieu.
Al die stilstaande vrachtauto's en auto's met ronkende motoren.
Als je hier deze weg ziet, het is een prachtig stuk weg.
Binnen een paar weken is hij bijna over het hele stuk twee keer vijf rijstroken.
Hij wordt nu stap voor stap geopend.
Het mooie is: hij is niet alleen beter voor de bereikbaarheid maar ook veel beter ingepast dan vroeger.
En de omwonenden zullen dus heel goed beschermd zijn en vaak minder overlast hebben dan vroeger. Echt een win-win.
VOICE-OVER:
De werkzaamheden zijn nog niet afgerond.
Vanaf september zijn er tussen Holendrecht en Maarssen al vijf rijstroken in beide richtingen beschikbaar.
VOICE-OVER:
Uiteindelijk moet de hele A2 tussen Utrecht en Amsterdam voorzien zijn van twee keer vijf rijstroken.
MINISTER EURLINGS:
Vandaag eindelijk een lintje na al die schoppen in de grond maar die schoppen zijn prachtig en we hebben er tientallen kunnen zetten waaronder zeker al vijftien spoedprojecten de laatste tijd.
Het goede daarvan is niet zozeer die schop zelf het gaat erom dat je een tijdje later de lintjes kunt gaan knippen.
De komende jaren zullen er dus heel veel lintjes worden geknipt door de versnelling die we deze jaren hebben
Daar is het om te doen geweest en ik zal dus zelf als ex-minister, want dat zal ik dan zijn maar wel als automobilist heel erg genieten als ik op allemaal plekken waar ik de schop de grond in heb gezet vervolgens zie dat de weg echt opengaat, dat het lintje geknipt is en dat ik als automobilist filevrij vooruit kan.
Meer informatie op de detailpagina..
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Minister opent 3e rijstrook traject A58 Batadorp - Oirschot.
Minister van Infrastructuur en Milieu opent 3e rijstrook traject A58 Batadorp - Oirschot.
Meer informatie op de detailpagina..
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Video: Opening spitsstroken A9 Velsen - Badhoevedorp.
Meer informatie op de detailpagina..
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Spitsstrook A27 Everdingen-Lunetten geopend.
Meer informatie op de detailpagina..
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
A2: visualisatie Holendrecht - Oudenrijn.
De A2 is de belangrijkste Noord-zuidverbinding van Nederland. Met name het stuk tussen Utrecht en Amsterdam wordt steeds drukker. Rijkswaterstaat werkt aan een verbreding van dit deel van de snelweg.
De A2 is de belangrijkste Noord-zuid verbinding van Nederland en loopt van Amsterdam tot aan Maastricht. Het is een hele drukke snelweg, waarbij het gedeelte tussen Amsterdam en Utrecht zelfs extreem druk is.
Dagelijks maken ruim 180.000 voertuigen gebruik van de A2 en dat aantal neemt alleen maar verder toe. We vliegen in helikoptervlucht van Amsterdam in de richting van Utrecht en starten bij knooppunt Holendrecht.
Aan de linkerkant zien we het geluidsscherm bij Abcoude. De natuurgebieden die u aan weerszijden van de A2 ziet, worden aangelegd als compensatie voor de aantasting van de natuur door de verbreding van de weg.
Op diverse plaatsen komen waterpartijen ten behoeve van de landschappelijke inpassing. Deze stapstenen zijn gebieden waar dieren naartoe kunnen trekken zodat ze met weinig belemmering de A2 kunnen passeren.
We naderen nu de Vinkeveense plassen. Hier wordt het oude geluidsscherm volledig vervangen. Het oorspronkelijke scherm voldoet niet meer.
Bovendien wordt die weg in de nieuwe situatie iets verlegd. Op de nieuwe geluidsschermen komt een Escher-achtig vogelmotief. Als je straks precies 100 kilometer per uur rijdt dan vliegen de vogels zelfs met je mee.
Vanuit de lucht is goed te zien dat de nieuwe A2 ruim is opgezet. De brede middenberm is noodzakelijk vanwege de ondergrond die voornamelijk uit veen bestaat. Als de nieuwe rijbaan te dicht tegen de oude rijbaan wordt gelegd dan wordt de oude rijbaan weggedrukt en kunnen er scheuren in het wegdek ontstaan.
De verbinding ter hoogte van de Geuzensloot is de grootste ecoverbinding die wordt gerealiseerd op dit traject. Je ziet hier waterpartijen met zogenoemde petgaten en legakkers. Deze ontstonden vroeger
Deze moerasachtige omgeving is een ideale ecologische verbinding tussen de Vinkeveense en de Loosdrechtse plassen. Hier is ook goed te zien dat dit een traditioneel poldergebied is. Dit wordt in de nieuwe plannen zoveel mogelijk in stand gehouden.
Er worden wel bomen aangeplant, maar alleen geclusterd op de plekken waar dat mogelijk is. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je hier zicht houdt op de polder.
Ook worden maatregelen getroffen voor de verbetering van de luchtkwaliteit en de reductie van het geluid. Zo komt er een maximumsnelheid van 100 kilometer per uur en wordt de hele A2 uitgevoerd met tweelaags ZOAB. Dit zogenaamde fluisterasfalt reduceert het geluid aanzienlijk.
Op het traject hebben we te maken met 8 gemeentes en 2 provincies. In het gebied wonen 40.000 mensen die direct met de verbreding van de A2 te maken hebben. Daarom is er voordat er een spa de grond in ging al overleg gestart met de belanghebbenden zoals bedrijvenverenigingen, omwonenden en hulpdiensten.
Het gedeelte van Amsterdam naar Utrecht is eigenlijk maar een kort stuk weg van 26 kilometer, maar wel met twee grote knooppunten, namelijk Holendrecht en Oudenrijn.
Omdat er een volledig nieuwe rijbaan wordt aangelegd in een gebied met veel veen, moet er veel zand worden aangevoerd. Eigenlijk wordt er naast de bestaande weg een nieuwe weg gebouwd. Het zand dat daarvoor nodig is komt voor een deel uit het IJsselmeer en de Noordzee, maar het overgrote deel is afkomstig uit de Haarrijnse Plas. De plas die hierdoor ontstaan is, zal in de toekomst dienst doen als recreatieplas voor de 80.000 inwoners van Leidsche Rijn.
Vanwege de drukte op de A2 is ervoor gekozen om al dat zand niet aan te voeren met vrachtwagens, maar het door een hogedrukleiding te transporteren en op de plaats van bestemming op te spuiten.
U ziet aan uw
Hier komen we op het punt waar het verkeer gesplitst gaat worden. Kom je uit de richting van Amsterdam en wil je in Leidsche Rijn, Maarssen of de stad Utrecht zijn, dan moet hier al de parallelrijbaan genomen worden. Het doorgaand verkeer maakt gebruik van 3 rijstroken in beide richtingen, die zich tussen de parallelrijbanen bevinden.
Langzaamaan komen we in stedelijk gebied. Je ziet de Belle van Zuylen.
Een 260 meter hoge toren, waarvoor nu plannen worden gemaakt. Je passeert The Cockpit met daarachter verschillende bedrijven. Toen de plannen voor de verbreding van de A2 bekend werden, heeft de gemeente gevraagd om zelf.
De geluidsschermen te mogen ontwerpen. Een voorbeeld daarvan is the Wall.
Met 850 meter het langste winkelgebouw van Nederland. Dit gebouw fungeert als geluidsscherm, terwijl de ruimte daarachter meteen benut kan worden.
Na the Wall komen we in de buurt van de landtunnel met boven op het station Leidsche Rijn. Hier zie je naast de vier tunnelbuizen voor de A2 nog een vijfde ingang. Deze is voor de Stadsweg die wordt aangelegd voor de gemeente Utrecht.
Vlak voordat je de tunnel inrijdt, staan er slagbomen. Ingeval van calamiteiten kan een tunnelbuis afgesloten worden. Mocht er een ongeval gebeuren.
Op de hoofdrijbaan waar de hulpdiensten bij moeten komen, dan zijn er uitsparingen gemaakt in de vangrail die vanaf afstand in onze verkeerscentrale open te zetten zijn.
In de tunnel zie je op regelmatige afstand een groene
Als de hoofdrijbaan. En komen we de tunnel weer uit, dan zie je dat vanuit de tunnelmond geluidsmuren gebouwd worden, die doorlopen tot aan het Marinus van Tyrusviaduct.
Aan de rechterzijde zien we de krul van aansluiting Hooggelegen. Deze oplossing is mede tot stand gekomen in overleg met de omwonenden. Via deze aansluiting kan het verkeer vanaf de A2 de stad Utrecht bereiken. Uiteindelijk vliegen we in de richting van het Marinus van Tyrusviaduct.
Dit is een gesplitst viaduct dat gebouwd wordt voor de ontsluiting van Papendorp. Een deel van het viaduct is voor het autoverkeer, terwijl het andere deel voor het openbaar vervoer gebruikt gaat worden.
We zijn aangekomen op het knooppunt Oudenrijn waar de A2 en de A12 elkaar kruisen.
Meer informatie op de detailpagina.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam filmer.
- Films mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een filmbeeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Overzicht van toerit en autosnelweg met groot afsluitbaar bord (met rimob) en aanduidingen dat de vluchtstrook in de spits bereden mag worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Proefvak met spitsstrook op RW28 bij huis ter heide (Zeist).
Weersomstandigheden: Zonnig.
Technische gegevens: kleur 6x7 cm.
Aantekeningen:
1-3: Overzicht van toerit en autosnelweg met groot afsluitbaar bord (met rimob) en aanduidingen dat de vluchtstrook in de spits bereden mag worden.
4: Idem, maar iets dichterbij: bord met aanduiding drie rijbanen: matrixbord met '90'.
5-9: Overzicht van autosnelweg met verkeer op de spitsstrook: ook geluidsscherm (luifel) met flatgebouw er achter.
In mediaobject 14958 fotoserie van situatie bij spitsstrook indienniet in gebruik.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Proefvak met spitsstrook op RW28 bij huis ter heide (Zeist).
Weersomstandigheden: Zonnig.
Technische gegevens: kleur 6x7 cm.
Aantekeningen:
1-3: Overzicht van toerit en autosnelweg met groot afsluitbaar bord (met rimob) en aanduidingen dat de vluchtstrook in de spits bereden mag worden.
4: Idem, maar iets dichterbij: bord met aanduiding drie rijbanen: matrixbord met '90'.
5-9: Overzicht van autosnelweg met verkeer op de spitsstrook: ook geluidsscherm (luifel) met flatgebouw er achter.
In mediaobject 14958 fotoserie van situatie bij spitsstrook indienniet in gebruik.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Proefvak met spitsstrook op RW28 bij huis ter heide (Zeist).
Weersomstandigheden: Zonnig.
Technische gegevens: kleur 6x7 cm.
Aantekeningen:
1-3: Overzicht van toerit en autosnelweg met groot afsluitbaar bord (met rimob) en aanduidingen dat de vluchtstrook in de spits bereden mag worden.
4: Idem, maar iets dichterbij: bord met aanduiding drie rijbanen: matrixbord met '90'.
5-9: Overzicht van autosnelweg met verkeer op de spitsstrook: ook geluidsscherm (luifel) met flatgebouw er achter.
In mediaobject 14958 fotoserie van situatie bij spitsstrook indienniet in gebruik.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Proefvak met spitsstrook op RW28 bij huis ter heide (Zeist).
Weersomstandigheden: Zonnig.
Technische gegevens: kleur 6x7 cm.
Aantekeningen:
1-3: Overzicht van toerit en autosnelweg met groot afsluitbaar bord (met rimob) en aanduidingen dat de vluchtstrook in de spits bereden mag worden.
4: Idem, maar iets dichterbij: bord met aanduiding drie rijbanen: matrixbord met '90'.
5-9: Overzicht van autosnelweg met verkeer op de spitsstrook: ook geluidsscherm (luifel) met flatgebouw er achter.
In mediaobject 14958 fotoserie van situatie bij spitsstrook indienniet in gebruik.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.