Uw zoekacties: Beeldarchief Rijkswaterstaat (collectie Foto’s)

Beeldarchief Rijkswaterstaat (collectie Foto’s) ( Rijkswaterstaat )

beacon
71  foto's
sorteren op:
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508034 Fota_rw12-099, 1936-02-17
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Papendijk'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-02-17
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
507997 Fota_rw12-094, 1936-03-24
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Waarderdijk'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-03-24
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508033 Fota_rw12-090, 1936-03-20
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Waarderdijk'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-03-20
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508032 Fota_rw12-081, 1936-01-17
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Waarderdijk'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-01-17
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508031 Fota_rw12-128, 1936-08-29
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Brug Dubbele Wiericke'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-08-29
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508030 Fota_rw12-110, 1936-06-25
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Papendijk'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-06-25
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508029 Fota_rw12-114, 1936-07-28
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Papendijk'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-07-28
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508028 Fota_rw12-113, 1936-06-02
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Papendijk'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-06-02
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508027 Fota_rw12-108, 1936-06-03
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Papendijk'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-06-03
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508026 Fota_rw12-115, 1936-08-02
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Papendijk'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-08-02
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508025 Fota_rw12-125, 1936-05-10
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Brug Dubbele Wiericke'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-05-10
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508024 Fota_rw12-124, 1936-05-10
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Brug Dubbele Wiericke'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-05-10
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508023 Fota_rw12-093, 1936-03-24
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Waarderdijk'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-03-24
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508022 Fota_rw12-105, 1936-05-21
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Papendijk'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-05-21
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508021 Fota_rw12-127, 1936-08-29
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Brug Dubbele Wiericke'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-08-29
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508020 Fota_rw12-116, 1936-07-04
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Papendijk'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-07-04
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508019 Fota_rw12-091, 1936-04-23
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Waarderdijk'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-04-23
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508018 Fota_rw12-122, 1936-05-10
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Brug Dubbele Wiericke'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-05-10
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508017 Fota_rw12-095, 1936-04-24
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Waarderdijk, storttoren'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-04-24
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508016 Fota_rw12-096, 1936-04-24
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Waarderdijk, storttoren'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-04-24
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
508015 Fota_rw12-097, 1936-04-24
Beschrijving:

Fotoserie uit een oud fotoalbum: 'Bestek no 30. Werkverruiming. Weg no 12. Vijf kunstwerken in het gedeelte Bodegraven-Woerden'. Op deze foto: 'Viaduct Waarderdijk, buigtafel'.

De geschiedenis van de A12 heeft een belangrijke parallel met de ontwikkeling van de autosnelweg in Nederland. Begin jaren 1930 woedde ook in Nederland de vraag of er autosnelwegen aangelegd moesten worden. In 1933 werd besloten tot de specifieke aanleg van autosnelwegen.
In het kader van het Rijkswegenplan 1927 was besloten om een nieuwe weg aan te leggen tussen Den Haag, Gouda en Utrecht. Deze 'Rijksweg 12' werd in 1932 in aanleg genomen, nog op basis van de oorspronkelijke plannen van een enkelbaans weg met drie stroken, met de middelste rijstrook voor verkeer in beide richtingen. Besloten werd om Rijksweg 12 volgens de allernieuwste inzichten te voorzien van 6, 25 meter brede rijbanen met daarnaast vluchtstroken, gescheiden door een middenberm en vrij van gelijkvloerse kruispunten en uitritten. Feitelijk mag Rijksweg 12 Den Haag – Utrecht daarmee aanspraak maken op het predicaat van de eerste autosnelweg van Nederland.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Datering:
1936-04-24
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
L. Verbost
Gebied:
Utrecht
Locatie:
A12, Bodegraven-Woerden
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat