Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Uit een fotoalbum van Ingenieur L. Verbost, destijds werkzaam bij Rijkswaterstaat.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
De Brug bij Keizersveer (of Keizersveerse brug; Keizersveerbrug) in de provincie Noord-Brabant verbindt het Land van Altena met het Brabantse vasteland over de Bergsche Maas.
De brug is genoemd naar het Keizersveer, dat de veerverbinding onderhield over de Bergsche Maas als onderdeel van de Napoleonsweg, welks route de huidige A27 grotendeels volgt.
Op 6 december 1968 is de A27 geopend als snelweg met twee rijbanen met twee rijstroken. De bestaande brug vormde door het toenemende gebruik al vrij snel een flessenhals waardoor files toenamen. Om deze reden zijn eind jaren zeventig de overspanningen vervangen door zes oude overspanningen van de eveneens vervangen Moerdijkbrug. Deze zes delen zijn koppels van drie delen naast elkaar geplaatst zodat voor beide richtingen brede rijbanen konden ontstaan.- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
De Brug bij Keizersveer (of Keizersveerse brug; Keizersveerbrug) in de provincie Noord-Brabant verbindt het Land van Altena met het Brabantse vasteland over de Bergsche Maas.
De brug is genoemd naar het Keizersveer, dat de veerverbinding onderhield over de Bergsche Maas als onderdeel van de Napoleonsweg, welks route de huidige A27 grotendeels volgt.
Op 6 december 1968 is de A27 geopend als snelweg met twee rijbanen met twee rijstroken. De bestaande brug vormde door het toenemende gebruik al vrij snel een flessenhals waardoor files toenamen. Om deze reden zijn eind jaren zeventig de overspanningen vervangen door zes oude overspanningen van de eveneens vervangen Moerdijkbrug. Deze zes delen zijn koppels van drie delen naast elkaar geplaatst zodat voor beide richtingen brede rijbanen konden ontstaan.- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
De Brug bij Keizersveer (of Keizersveerse brug; Keizersveerbrug) in de provincie Noord-Brabant verbindt het Land van Altena met het Brabantse vasteland over de Bergsche Maas.
De brug is genoemd naar het Keizersveer, dat de veerverbinding onderhield over de Bergsche Maas als onderdeel van de Napoleonsweg, welks route de huidige A27 grotendeels volgt.
Op 6 december 1968 is de A27 geopend als snelweg met twee rijbanen met twee rijstroken. De bestaande brug vormde door het toenemende gebruik al vrij snel een flessenhals waardoor files toenamen. Om deze reden zijn eind jaren zeventig de overspanningen vervangen door zes oude overspanningen van de eveneens vervangen Moerdijkbrug. Deze zes delen zijn koppels van drie delen naast elkaar geplaatst zodat voor beide richtingen brede rijbanen konden ontstaan.- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Op 12 december 1936 werd ten Westen van de spoorbrug de Moerdijkbrug voor het autoverkeer in gebruik genomen.
Evenals de spoorbrug bestond ook de brug voor het wegverkeer uit stalen overspanningen van elk circa honderd meter lang, hoewel deze brug met tien overspanningen in eerste instantie wel korter was dan de spoorbrug. Ook de verkeersbrug werd in september 1944 door de Duitsers vernield om de geallieerden te beletten om West-Nederland in te trekken, maar kon na de Tweede Wereldoorlog eerst provisorisch maar later in oude staat worden hersteld. In de loop der jaren groeide de hoeveelheid autoverkeer enorm, waardoor de Moerdijkbrug een bottleneck werd in autosnelweg A16. In 1978 werden de stalen overspanningen dan ook vervangen door veel bredere, stalen liggers. Ook deze nieuwe brugdelen zijn gebouwd door de firma Penn & Bauduin. De pijlers waren in zodanige staat dat ze zonder al te veel aanpassingen konden worden gehandhaafd. In beide richtingen werd ruimte gecreëerd voor drie rijstroken en een fietspad.
De in 1978 aangelegde brug is in 1980 bekroond met de Nationale Staalprijs.
De oude brugdelen werden niet gesloopt, maar elders hergebruikt. Vier delen werden gebruikt ter vervanging van de oude Spijkenissebrug over de Oude Maas bij Spijkenisse. De overige zes vervingen de oude overspanningen van de Brug bij Keizersveer over de Bergsche Maas. Aldaar moesten de middelste overspanningen enkele meters worden ingekort om tussen de bestaande (en verbrede) pijlers te passen. Een restant van deze inkorting, twee vakwerkliggers van de oude brug, met hierin het herdenkingsreliëf dat in 1936 in het midden van de oude brug geplaatst was (Frits van Hall), is samen als monument opgesteld naast de nieuwe verkeersbrug.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Op 12 december 1936 werd ten Westen van de spoorbrug de Moerdijkbrug voor het autoverkeer in gebruik genomen.
Evenals de spoorbrug bestond ook de brug voor het wegverkeer uit stalen overspanningen van elk circa honderd meter lang, hoewel deze brug met tien overspanningen in eerste instantie wel korter was dan de spoorbrug. Ook de verkeersbrug werd in september 1944 door de Duitsers vernield om de geallieerden te beletten om West-Nederland in te trekken, maar kon na de Tweede Wereldoorlog eerst provisorisch maar later in oude staat worden hersteld. In de loop der jaren groeide de hoeveelheid autoverkeer enorm, waardoor de Moerdijkbrug een bottleneck werd in autosnelweg A16. In 1978 werden de stalen overspanningen dan ook vervangen door veel bredere, stalen liggers. Ook deze nieuwe brugdelen zijn gebouwd door de firma Penn & Bauduin. De pijlers waren in zodanige staat dat ze zonder al te veel aanpassingen konden worden gehandhaafd. In beide richtingen werd ruimte gecreëerd voor drie rijstroken en een fietspad.
De in 1978 aangelegde brug is in 1980 bekroond met de Nationale Staalprijs.
De oude brugdelen werden niet gesloopt, maar elders hergebruikt. Vier delen werden gebruikt ter vervanging van de oude Spijkenissebrug over de Oude Maas bij Spijkenisse. De overige zes vervingen de oude overspanningen van de Brug bij Keizersveer over de Bergsche Maas. Aldaar moesten de middelste overspanningen enkele meters worden ingekort om tussen de bestaande (en verbrede) pijlers te passen. Een restant van deze inkorting, twee vakwerkliggers van de oude brug, met hierin het herdenkingsreliëf dat in 1936 in het midden van de oude brug geplaatst was (Frits van Hall), is samen als monument opgesteld naast de nieuwe verkeersbrug.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Op 12 december 1936 werd ten Westen van de spoorbrug de Moerdijkbrug voor het autoverkeer in gebruik genomen.
Evenals de spoorbrug bestond ook de brug voor het wegverkeer uit stalen overspanningen van elk circa honderd meter lang, hoewel deze brug met tien overspanningen in eerste instantie wel korter was dan de spoorbrug. Ook de verkeersbrug werd in september 1944 door de Duitsers vernield om de geallieerden te beletten om West-Nederland in te trekken, maar kon na de Tweede Wereldoorlog eerst provisorisch maar later in oude staat worden hersteld. In de loop der jaren groeide de hoeveelheid autoverkeer enorm, waardoor de Moerdijkbrug een bottleneck werd in autosnelweg A16. In 1978 werden de stalen overspanningen dan ook vervangen door veel bredere, stalen liggers. Ook deze nieuwe brugdelen zijn gebouwd door de firma Penn & Bauduin. De pijlers waren in zodanige staat dat ze zonder al te veel aanpassingen konden worden gehandhaafd. In beide richtingen werd ruimte gecreëerd voor drie rijstroken en een fietspad.
De in 1978 aangelegde brug is in 1980 bekroond met de Nationale Staalprijs.
De oude brugdelen werden niet gesloopt, maar elders hergebruikt. Vier delen werden gebruikt ter vervanging van de oude Spijkenissebrug over de Oude Maas bij Spijkenisse. De overige zes vervingen de oude overspanningen van de Brug bij Keizersveer over de Bergsche Maas. Aldaar moesten de middelste overspanningen enkele meters worden ingekort om tussen de bestaande (en verbrede) pijlers te passen. Een restant van deze inkorting, twee vakwerkliggers van de oude brug, met hierin het herdenkingsreliëf dat in 1936 in het midden van de oude brug geplaatst was (Frits van Hall), is samen als monument opgesteld naast de nieuwe verkeersbrug.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie: Bestaande toestand RW.32 ter plaatse van te bouwen aquaduct onder de Boarne bij Akkrum.
Weersomstandigheden: Bewolkt.
Technische gegevens: kleur 4x5 inch.
Aantekeningen:
1-2-3 Rw.32 en ophaalbrug over de rivier de Boarne.
In dit mediaobject zaten ook fotoserie van Grouw etcetera zijngewijzigd in records 14466 en 14467.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie: Bestaande toestand RW.32 ter plaatse van te bouwen aquaduct onder de Boarne bij Akkrum.
Weersomstandigheden: Bewolkt.
Technische gegevens: kleur 4x5 inch.
Aantekeningen:
1-2-3 Rw.32 en ophaalbrug over de rivier de Boarne.
In dit mediaobject zaten ook fotoserie van Grouw etcetera zijngewijzigd in records 14466 en 14467.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie: Bestaande toestand RW.32 ter plaatse van te bouwen aquaduct onder de Boarne bij Akkrum.
Weersomstandigheden: Bewolkt.
Technische gegevens: kleur 4x5 inch.
Aantekeningen:
1-2-3 Rw.32 en ophaalbrug over de rivier de Boarne.
In dit mediaobject zaten ook fotoserie van Grouw etcetera zijngewijzigd in records 14466 en 14467.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie: Bestaande toestand RW.32 Meppel Centraal.
Technische gegevens: kleur 4x5 inch.
Aantekeningen:
1 Oude vaart.2 Oude vaart/Tweeloo.3 Tweeloo.4.5 Tweeloo/Westelijke toe en afrit.6 Tweeloo/Wold Aa.7 tunnel Blankenstein en landbouw en spoorwegviaduct.8 tunnel Blankenstein en S.12. 9 Hoogeveensevaart/S12.10 zanddepot A.11 rivier De Reest/rw.32.12 RW.32/S12.13 overzicht tunnel Blankenstein.14 Blankenstein/rivier Wold Aa.
15 Rivier Wold Aa/Tweeloo.16 Westelijke toe en afrit/zanddepot Tweeloo.17 Tweeloo/Oude vaart.18 RW.32 /S10.19-20-21 tunnel Blankenstein.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie: Bestaande toestand RW.32 Meppel Centraal.
Technische gegevens: kleur 4x5 inch.
Aantekeningen:
1 Oude vaart.2 Oude vaart/Tweeloo.3 Tweeloo.4.5 Tweeloo/Westelijke toe en afrit.6 Tweeloo/Wold Aa.7 tunnel Blankenstein en landbouw en spoorwegviaduct.8 tunnel Blankenstein en S.12. 9 Hoogeveensevaart/S12.10 zanddepot A.11 rivier De Reest/rw.32.12 RW.32/S12.13 overzicht tunnel Blankenstein.14 Blankenstein/rivier Wold Aa.
15 Rivier Wold Aa/Tweeloo.16 Westelijke toe en afrit/zanddepot Tweeloo.17 Tweeloo/Oude vaart.18 RW.32 /S10.19-20-21 tunnel Blankenstein.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie: Bestaande toestand RW.32 Meppel Centraal.
Technische gegevens: kleur 4x5 inch.
Aantekeningen:
1 Oude vaart.2 Oude vaart/Tweeloo.3 Tweeloo.4.5 Tweeloo/Westelijke toe en afrit.6 Tweeloo/Wold Aa.7 tunnel Blankenstein en landbouw en spoorwegviaduct.8 tunnel Blankenstein en S.12. 9 Hoogeveensevaart/S12.10 zanddepot A.11 rivier De Reest/rw.32.12 RW.32/S12.13 overzicht tunnel Blankenstein.14 Blankenstein/rivier Wold Aa.
15 Rivier Wold Aa/Tweeloo.16 Westelijke toe en afrit/zanddepot Tweeloo.17 Tweeloo/Oude vaart.18 RW.32 /S10.19-20-21 tunnel Blankenstein.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie: Bestaande toestand RW.32 Meppel Centraal.
Technische gegevens: kleur 4x5 inch.
Aantekeningen:
1 Oude vaart.2 Oude vaart/Tweeloo.3 Tweeloo.4.5 Tweeloo/Westelijke toe en afrit.6 Tweeloo/Wold Aa.7 tunnel Blankenstein en landbouw en spoorwegviaduct.8 tunnel Blankenstein en S.12. 9 Hoogeveensevaart/S12.10 zanddepot A.11 rivier De Reest/rw.32.12 RW.32/S12.13 overzicht tunnel Blankenstein.14 Blankenstein/rivier Wold Aa.
15 Rivier Wold Aa/Tweeloo.16 Westelijke toe en afrit/zanddepot Tweeloo.17 Tweeloo/Oude vaart.18 RW.32 /S10.19-20-21 tunnel Blankenstein.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie: Bestaande toestand RW.32 Meppel Centraal.
Technische gegevens: kleur 4x5 inch.
Aantekeningen:
1 Oude vaart.2 Oude vaart/Tweeloo.3 Tweeloo.4.5 Tweeloo/Westelijke toe en afrit.6 Tweeloo/Wold Aa.7 tunnel Blankenstein en landbouw en spoorwegviaduct.8 tunnel Blankenstein en S.12. 9 Hoogeveensevaart/S12.10 zanddepot A.11 rivier De Reest/rw.32.12 RW.32/S12.13 overzicht tunnel Blankenstein.14 Blankenstein/rivier Wold Aa.
15 Rivier Wold Aa/Tweeloo.16 Westelijke toe en afrit/zanddepot Tweeloo.17 Tweeloo/Oude vaart.18 RW.32 /S10.19-20-21 tunnel Blankenstein.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie: Bestaande toestand RW.32 Meppel Centraal.
Technische gegevens: kleur 4x5 inch.
Aantekeningen:
1 Oude vaart.2 Oude vaart/Tweeloo.3 Tweeloo.4.5 Tweeloo/Westelijke toe en afrit.6 Tweeloo/Wold Aa.7 tunnel Blankenstein en landbouw en spoorwegviaduct.8 tunnel Blankenstein en S.12. 9 Hoogeveensevaart/S12.10 zanddepot A.11 rivier De Reest/rw.32.12 RW.32/S12.13 overzicht tunnel Blankenstein.14 Blankenstein/rivier Wold Aa.
15 Rivier Wold Aa/Tweeloo.16 Westelijke toe en afrit/zanddepot Tweeloo.17 Tweeloo/Oude vaart.18 RW.32 /S10.19-20-21 tunnel Blankenstein.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie: Bestaande toestand RW.32 Meppel Centraal.
Technische gegevens: kleur 4x5 inch.
Aantekeningen:
1 Oude vaart.2 Oude vaart/Tweeloo.3 Tweeloo.4.5 Tweeloo/Westelijke toe en afrit.6 Tweeloo/Wold Aa.7 tunnel Blankenstein en landbouw en spoorwegviaduct.8 tunnel Blankenstein en S.12. 9 Hoogeveensevaart/S12.10 zanddepot A.11 rivier De Reest/rw.32.12 RW.32/S12.13 overzicht tunnel Blankenstein.14 Blankenstein/rivier Wold Aa.
15 Rivier Wold Aa/Tweeloo.16 Westelijke toe en afrit/zanddepot Tweeloo.17 Tweeloo/Oude vaart.18 RW.32 /S10.19-20-21 tunnel Blankenstein.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie: Bestaande toestand RW.32 Meppel Centraal.
Technische gegevens: kleur 4x5 inch.
Aantekeningen:
1 Oude vaart.2 Oude vaart/Tweeloo.3 Tweeloo.4.5 Tweeloo/Westelijke toe en afrit.6 Tweeloo/Wold Aa.7 tunnel Blankenstein en landbouw en spoorwegviaduct.8 tunnel Blankenstein en S.12. 9 Hoogeveensevaart/S12.10 zanddepot A.11 rivier De Reest/rw.32.12 RW.32/S12.13 overzicht tunnel Blankenstein.14 Blankenstein/rivier Wold Aa.
15 Rivier Wold Aa/Tweeloo.16 Westelijke toe en afrit/zanddepot Tweeloo.17 Tweeloo/Oude vaart.18 RW.32 /S10.19-20-21 tunnel Blankenstein.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie: Bestaande toestand RW.32 Meppel Centraal.
Technische gegevens: kleur 4x5 inch.
Aantekeningen:
1 Oude vaart.2 Oude vaart/Tweeloo.3 Tweeloo.4.5 Tweeloo/Westelijke toe en afrit.6 Tweeloo/Wold Aa.7 tunnel Blankenstein en landbouw en spoorwegviaduct.8 tunnel Blankenstein en S.12. 9 Hoogeveensevaart/S12.10 zanddepot A.11 rivier De Reest/rw.32.12 RW.32/S12.13 overzicht tunnel Blankenstein.14 Blankenstein/rivier Wold Aa.
15 Rivier Wold Aa/Tweeloo.16 Westelijke toe en afrit/zanddepot Tweeloo.17 Tweeloo/Oude vaart.18 RW.32 /S10.19-20-21 tunnel Blankenstein.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie: Bestaande toestand RW.32 Meppel Centraal.
Technische gegevens: kleur 4x5 inch.
Aantekeningen:
1 Oude vaart.2 Oude vaart/Tweeloo.3 Tweeloo.4.5 Tweeloo/Westelijke toe en afrit.6 Tweeloo/Wold Aa.7 tunnel Blankenstein en landbouw en spoorwegviaduct.8 tunnel Blankenstein en S.12. 9 Hoogeveensevaart/S12.10 zanddepot A.11 rivier De Reest/rw.32.12 RW.32/S12.13 overzicht tunnel Blankenstein.14 Blankenstein/rivier Wold Aa.
15 Rivier Wold Aa/Tweeloo.16 Westelijke toe en afrit/zanddepot Tweeloo.17 Tweeloo/Oude vaart.18 RW.32 /S10.19-20-21 tunnel Blankenstein.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.