De Brug bij Keizersveer (of Keizersveerse brug; Keizersveerbrug) in de provincie Noord-Brabant verbindt het Land van Altena met het Brabantse vasteland over de Bergsche Maas.
De brug is genoemd naar het Keizersveer, dat de veerverbinding onderhield over de Bergsche Maas als onderdeel van de Napoleonsweg, welks route de huidige A27 grotendeels volgt.
Op 6 december 1968 is de A27 geopend als snelweg met twee rijbanen met twee rijstroken. De bestaande brug vormde door het toenemende gebruik al vrij snel een flessenhals waardoor files toenamen. Om deze reden zijn eind jaren zeventig de overspanningen vervangen door zes oude overspanningen van de eveneens vervangen Moerdijkbrug. Deze zes delen zijn koppels van drie delen naast elkaar geplaatst zodat voor beide richtingen brede rijbanen konden ontstaan.- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
De Brug bij Keizersveer (of Keizersveerse brug; Keizersveerbrug) in de provincie Noord-Brabant verbindt het Land van Altena met het Brabantse vasteland over de Bergsche Maas.
De brug is genoemd naar het Keizersveer, dat de veerverbinding onderhield over de Bergsche Maas als onderdeel van de Napoleonsweg, welks route de huidige A27 grotendeels volgt.
Op 6 december 1968 is de A27 geopend als snelweg met twee rijbanen met twee rijstroken. De bestaande brug vormde door het toenemende gebruik al vrij snel een flessenhals waardoor files toenamen. Om deze reden zijn eind jaren zeventig de overspanningen vervangen door zes oude overspanningen van de eveneens vervangen Moerdijkbrug. Deze zes delen zijn koppels van drie delen naast elkaar geplaatst zodat voor beide richtingen brede rijbanen konden ontstaan.- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
De Brug bij Keizersveer (of Keizersveerse brug; Keizersveerbrug) in de provincie Noord-Brabant verbindt het Land van Altena met het Brabantse vasteland over de Bergsche Maas.
De brug is genoemd naar het Keizersveer, dat de veerverbinding onderhield over de Bergsche Maas als onderdeel van de Napoleonsweg, welks route de huidige A27 grotendeels volgt.
Op 6 december 1968 is de A27 geopend als snelweg met twee rijbanen met twee rijstroken. De bestaande brug vormde door het toenemende gebruik al vrij snel een flessenhals waardoor files toenamen. Om deze reden zijn eind jaren zeventig de overspanningen vervangen door zes oude overspanningen van de eveneens vervangen Moerdijkbrug. Deze zes delen zijn koppels van drie delen naast elkaar geplaatst zodat voor beide richtingen brede rijbanen konden ontstaan.- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Op 12 december 1936 werd ten Westen van de spoorbrug de Moerdijkbrug voor het autoverkeer in gebruik genomen.
Evenals de spoorbrug bestond ook de brug voor het wegverkeer uit stalen overspanningen van elk circa honderd meter lang, hoewel deze brug met tien overspanningen in eerste instantie wel korter was dan de spoorbrug. Ook de verkeersbrug werd in september 1944 door de Duitsers vernield om de geallieerden te beletten om West-Nederland in te trekken, maar kon na de Tweede Wereldoorlog eerst provisorisch maar later in oude staat worden hersteld. In de loop der jaren groeide de hoeveelheid autoverkeer enorm, waardoor de Moerdijkbrug een bottleneck werd in autosnelweg A16. In 1978 werden de stalen overspanningen dan ook vervangen door veel bredere, stalen liggers. Ook deze nieuwe brugdelen zijn gebouwd door de firma Penn & Bauduin. De pijlers waren in zodanige staat dat ze zonder al te veel aanpassingen konden worden gehandhaafd. In beide richtingen werd ruimte gecreëerd voor drie rijstroken en een fietspad.
De in 1978 aangelegde brug is in 1980 bekroond met de Nationale Staalprijs.
De oude brugdelen werden niet gesloopt, maar elders hergebruikt. Vier delen werden gebruikt ter vervanging van de oude Spijkenissebrug over de Oude Maas bij Spijkenisse. De overige zes vervingen de oude overspanningen van de Brug bij Keizersveer over de Bergsche Maas. Aldaar moesten de middelste overspanningen enkele meters worden ingekort om tussen de bestaande (en verbrede) pijlers te passen. Een restant van deze inkorting, twee vakwerkliggers van de oude brug, met hierin het herdenkingsreliëf dat in 1936 in het midden van de oude brug geplaatst was (Frits van Hall), is samen als monument opgesteld naast de nieuwe verkeersbrug.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Op 12 december 1936 werd ten Westen van de spoorbrug de Moerdijkbrug voor het autoverkeer in gebruik genomen.
Evenals de spoorbrug bestond ook de brug voor het wegverkeer uit stalen overspanningen van elk circa honderd meter lang, hoewel deze brug met tien overspanningen in eerste instantie wel korter was dan de spoorbrug. Ook de verkeersbrug werd in september 1944 door de Duitsers vernield om de geallieerden te beletten om West-Nederland in te trekken, maar kon na de Tweede Wereldoorlog eerst provisorisch maar later in oude staat worden hersteld. In de loop der jaren groeide de hoeveelheid autoverkeer enorm, waardoor de Moerdijkbrug een bottleneck werd in autosnelweg A16. In 1978 werden de stalen overspanningen dan ook vervangen door veel bredere, stalen liggers. Ook deze nieuwe brugdelen zijn gebouwd door de firma Penn & Bauduin. De pijlers waren in zodanige staat dat ze zonder al te veel aanpassingen konden worden gehandhaafd. In beide richtingen werd ruimte gecreëerd voor drie rijstroken en een fietspad.
De in 1978 aangelegde brug is in 1980 bekroond met de Nationale Staalprijs.
De oude brugdelen werden niet gesloopt, maar elders hergebruikt. Vier delen werden gebruikt ter vervanging van de oude Spijkenissebrug over de Oude Maas bij Spijkenisse. De overige zes vervingen de oude overspanningen van de Brug bij Keizersveer over de Bergsche Maas. Aldaar moesten de middelste overspanningen enkele meters worden ingekort om tussen de bestaande (en verbrede) pijlers te passen. Een restant van deze inkorting, twee vakwerkliggers van de oude brug, met hierin het herdenkingsreliëf dat in 1936 in het midden van de oude brug geplaatst was (Frits van Hall), is samen als monument opgesteld naast de nieuwe verkeersbrug.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Op 12 december 1936 werd ten Westen van de spoorbrug de Moerdijkbrug voor het autoverkeer in gebruik genomen.
Evenals de spoorbrug bestond ook de brug voor het wegverkeer uit stalen overspanningen van elk circa honderd meter lang, hoewel deze brug met tien overspanningen in eerste instantie wel korter was dan de spoorbrug. Ook de verkeersbrug werd in september 1944 door de Duitsers vernield om de geallieerden te beletten om West-Nederland in te trekken, maar kon na de Tweede Wereldoorlog eerst provisorisch maar later in oude staat worden hersteld. In de loop der jaren groeide de hoeveelheid autoverkeer enorm, waardoor de Moerdijkbrug een bottleneck werd in autosnelweg A16. In 1978 werden de stalen overspanningen dan ook vervangen door veel bredere, stalen liggers. Ook deze nieuwe brugdelen zijn gebouwd door de firma Penn & Bauduin. De pijlers waren in zodanige staat dat ze zonder al te veel aanpassingen konden worden gehandhaafd. In beide richtingen werd ruimte gecreëerd voor drie rijstroken en een fietspad.
De in 1978 aangelegde brug is in 1980 bekroond met de Nationale Staalprijs.
De oude brugdelen werden niet gesloopt, maar elders hergebruikt. Vier delen werden gebruikt ter vervanging van de oude Spijkenissebrug over de Oude Maas bij Spijkenisse. De overige zes vervingen de oude overspanningen van de Brug bij Keizersveer over de Bergsche Maas. Aldaar moesten de middelste overspanningen enkele meters worden ingekort om tussen de bestaande (en verbrede) pijlers te passen. Een restant van deze inkorting, twee vakwerkliggers van de oude brug, met hierin het herdenkingsreliëf dat in 1936 in het midden van de oude brug geplaatst was (Frits van Hall), is samen als monument opgesteld naast de nieuwe verkeersbrug.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie van de Utrechtsebaan.
Weersomstandigheden: Sneeuw en/of ijs.
Technische gegevens: kleur 6x6 cm.
Aantekeningen:
Utrechtsebaan, Prinsclausplein, RW16, Leidschendam.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Geluidswerende voorzieningen in RW28 nabij Staphorst.
Weersomstandigheden: Zonnig.
Technische gegevens: kleur 6x9 cm.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie van Limburg, RW2, RW272 Napoleonsweg met brug en een viaduct.
Technische gegevens: kleur 6x6 cm.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
De Rijksverkeersinspectie is aan het werk in Limburg bij de Noorderbrug daar inspecteert ze alle verkeer.
Technische gegevens: kleur 6x6 cm.
Aantekeningen:
1-12 Inspectie op de Noorderbrug met een duwbak er onder en een autobus en een vrachtwagen met aanhanger er op die worden gekontroleerd.
13+14 Taxi de geinspecteerd wordt.
15-45 Op een parkeerplaats worden de zwaarderen tankauto's en vrachtwagens en andere voertuigen nagekeken.
23-26 Inspectie toeringcar.
22 Vrachtwagen met suikerbieten.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
De traverse van RW725 door Rhenen.
Weersomstandigheden: Zonnig.
Technische gegevens: kleur Transparant kleinbeeld.
Mapnummer : hoes 99.
Aantekeningen:
1-3: Drukke smalle weg gaat vlak langs marktkramen.
4: Dezelfde weg iets verderop gezien vanuit het Oosten, met in het verlengde van de weg de Cunerakerk.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Verschillende werkzaamheden en apparaten bij en aan de Oosterscheldedam.
Technische gegevens: kleur 6x6 cm.
Aantekeningen:
34+35 Pijlers in het sluitgat.
36-38+39 asfaltschip patella.
37+40 Het aanbrengen van asfalt onder water op de keien.
46-48 Taklift4 in de haven van Neeltje Jans.
49-50 Keetwagen van de meetploeg.
51-54 Bouwput met dorpelbalken.
52-53 Beton blokken.
55-57+64+65 het Topshuis in aanbouw. 58+59 voegovergang tussen de verkeerskoker o.s. 77 het aanbrengen van keien met een lepel.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Geluidswerende voorzieningen in RW28 nabij Staphorst.
Weersomstandigheden: Zonnig.
Technische gegevens: kleur 6x9 cm.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Luchtfotoserie van Limburg, RW2, RW272 Napoleonsweg met brug en een viaduct.
Technische gegevens: kleur 6x6 cm.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
De Rijksverkeersinspectie is aan het werk in Limburg bij de Noorderbrug daar inspecteert ze alle verkeer.
Technische gegevens: kleur 6x6 cm.
Aantekeningen:
1-12 Inspectie op de Noorderbrug met een duwbak er onder en een autobus en een vrachtwagen met aanhanger er op die worden gekontroleerd.
13+14 Taxi de geinspecteerd wordt.
15-45 Op een parkeerplaats worden de zwaarderen tankauto's en vrachtwagens en andere voertuigen nagekeken.
23-26 Inspectie toeringcar.
22 Vrachtwagen met suikerbieten.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Verschillende werkzaamheden en apparaten bij en aan de Oosterscheldedam.
Technische gegevens: kleur 6x6 cm.
Aantekeningen:
34+35 Pijlers in het sluitgat.
36-38+39 asfaltschip patella.
37+40 Het aanbrengen van asfalt onder water op de keien.
46-48 Taklift4 in de haven van Neeltje Jans.
49-50 Keetwagen van de meetploeg.
51-54 Bouwput met dorpelbalken.
52-53 Beton blokken.
55-57+64+65 het Topshuis in aanbouw. 58+59 voegovergang tussen de verkeerskoker o.s. 77 het aanbrengen van keien met een lepel.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Geluidswerende voorzieningen in RW28 nabij Staphorst.
Weersomstandigheden: Zonnig.
Technische gegevens: kleur 6x9 cm.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
De traverse van RW725 door Rhenen.
Weersomstandigheden: Zonnig.
Technische gegevens: kleur Transparant kleinbeeld.
Mapnummer : hoes 98.
Aantekeningen:
1-3: Drukke smalle weg gaat vlak langs marktkramen.
4: Dezelfde weg iets verderop gezien vanuit het Oosten, met in het verlengde van de weg de Cunerakerk.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
De Rijksverkeersinspectie is aan het werk in Limburg bij de Noorderbrug daar inspecteert ze alle verkeer.
Technische gegevens: kleur 6x6 cm.
Aantekeningen:
1-12 Inspectie op de Noorderbrug met een duwbak er onder en een autobus en een vrachtwagen met aanhanger er op die worden gekontroleerd.
13+14 Taxi de geinspecteerd wordt.
15-45 Op een parkeerplaats worden de zwaarderen tankauto's en vrachtwagens en andere voertuigen nagekeken.
23-26 Inspectie toeringcar.
22 Vrachtwagen met suikerbieten.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Geluidswerende voorzieningen in RW28 nabij Staphorst.
Weersomstandigheden: Zonnig.
Technische gegevens: kleur 6x9 cm.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Verschillende werkzaamheden en apparaten bij en aan de Oosterscheldedam.
Technische gegevens: kleur 6x6 cm.
Aantekeningen:
34+35 Pijlers in het sluitgat.
36-38+39 asfaltschip patella.
37+40 Het aanbrengen van asfalt onder water op de keien.
46-48 Taklift4 in de haven van Neeltje Jans.
49-50 Keetwagen van de meetploeg.
51-54 Bouwput met dorpelbalken.
52-53 Beton blokken.
55-57+64+65 het Topshuis in aanbouw. 58+59 voegovergang tussen de verkeerskoker o.s. 77 het aanbrengen van keien met een lepel.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
De traverse van RW725 door Leersum.
Weersomstandigheden: Zonnig.
Technische gegevens: kleur Transparant kleinbeeld.
Mapnummer : hoes 98.
Aantekeningen:
Weg gaat tussen oude boerderij en oude NH-kerk door.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
De Rijksverkeersinspectie is aan het werk in Limburg bij de Noorderbrug daar inspecteert ze alle verkeer.
Technische gegevens: kleur 6x6 cm.
Aantekeningen:
1-12 Inspectie op de Noorderbrug met een duwbak er onder en een autobus en een vrachtwagen met aanhanger er op die worden gekontroleerd.
13+14 Taxi de geinspecteerd wordt.
15-45 Op een parkeerplaats worden de zwaarderen tankauto's en vrachtwagens en andere voertuigen nagekeken.
23-26 Inspectie toeringcar.
22 Vrachtwagen met suikerbieten.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Geluidswerende voorzieningen in RW28 nabij Staphorst.
Weersomstandigheden: Zonnig.
Technische gegevens: kleur 6x9 cm.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Verschillende werkzaamheden en apparaten bij en aan de Oosterscheldedam.
Technische gegevens: kleur 6x6 cm.
Aantekeningen:
34+35 Pijlers in het sluitgat.
36-38+39 asfaltschip patella.
37+40 Het aanbrengen van asfalt onder water op de keien.
46-48 Taklift4 in de haven van Neeltje Jans.
49-50 Keetwagen van de meetploeg.
51-54 Bouwput met dorpelbalken.
52-53 Beton blokken.
55-57+64+65 het Topshuis in aanbouw. 58+59 voegovergang tussen de verkeerskoker o.s. 77 het aanbrengen van keien met een lepel.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.