10.075 foto's
sorteren op:
BEELDBANK_16 -
20231047 Jutphasebrug, ca. 1938
Beschrijving:
De Jutphasebrug in Utrecht, voltooid in 1938, is een historisch monument dat essentieel was als verbinding over het Amsterdam-Rijnkanaal. Het diende als cruciale schakel voor transport en handel, waardoor de lokale gemeenschap en industrie werden ondersteund.
Deze foto toont een voltooide brug.
Deze foto toont een voltooide brug.
Datering:
ca. 1938
Type foto:
Analoge foto
Vervaardiger:
Directie Bruggen, afdeling Voorlichting en Documentatie
Project:
Bouw Jutfasebrug
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Jutphaas
Riviergebied:
Amsterdam-Rijnkanaal
Topografische Code:
31H-103-00
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Trefwoorden:
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 17-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20231046 Jutphasebrug, ca. 1938
Beschrijving:
De Jutphasebrug in Utrecht, voltooid in 1938, is een historisch monument dat essentieel was als verbinding over het Amsterdam-Rijnkanaal. Het diende als cruciale schakel voor transport en handel, waardoor de lokale gemeenschap en industrie werden ondersteund.
Deze foto toont een voltooide brug.
Deze foto toont een voltooide brug.
Datering:
ca. 1938
Type foto:
Analoge foto
Vervaardiger:
Directie Bruggen, afdeling Voorlichting en Documentatie
Project:
Bouw Jutfasebrug
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Jutphaas
Riviergebied:
Amsterdam-Rijnkanaal
Topografische Code:
31H-103-00
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Trefwoorden:
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 17-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20231045 Jutphasebrug, ca. 1938
Beschrijving:
De Jutphasebrug in Utrecht, voltooid in 1938, is een historisch monument dat essentieel was als verbinding over het Amsterdam-Rijnkanaal. Het diende als cruciale schakel voor transport en handel, waardoor de lokale gemeenschap en industrie werden ondersteund.
Deze foto toont een voltooide brug.
Deze foto toont een voltooide brug.
Datering:
ca. 1938
Type foto:
Analoge foto
Vervaardiger:
Directie Bruggen, afdeling Voorlichting en Documentatie
Project:
Bouw Jutfasebrug
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Jutphaas
Riviergebied:
Amsterdam-Rijnkanaal
Topografische Code:
31H-103-00
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Trefwoorden:
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 17-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20231044 Jutphasebrug, ca. 1938
Beschrijving:
De Jutphasebrug in Utrecht, voltooid in 1938, is een historisch monument dat essentieel was als verbinding over het Amsterdam-Rijnkanaal. Het diende als cruciale schakel voor transport en handel, waardoor de lokale gemeenschap en industrie werden ondersteund.
Deze foto toont een voltooide brug.
Deze foto toont een voltooide brug.
Datering:
ca. 1938
Type foto:
Analoge foto
Vervaardiger:
Directie Bruggen, afdeling Voorlichting en Documentatie
Project:
Bouw Jutfasebrug
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Jutphaas
Riviergebied:
Amsterdam-Rijnkanaal
Topografische Code:
31H-103-00
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Trefwoorden:
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 17-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20231043 Jutphasebrug, ca. 1938
Beschrijving:
De Jutphasebrug in Utrecht, voltooid in 1938, is een historisch monument dat essentieel was als verbinding over het Amsterdam-Rijnkanaal. Het diende als cruciale schakel voor transport en handel, waardoor de lokale gemeenschap en industrie werden ondersteund.
Deze foto toont een voltooide brug.
Deze foto toont een voltooide brug.
Datering:
ca. 1938
Type foto:
Analoge foto
Vervaardiger:
Directie Bruggen, afdeling Voorlichting en Documentatie
Project:
Bouw Jutfasebrug
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Jutphaas
Riviergebied:
Amsterdam-Rijnkanaal
Topografische Code:
31H-103-00
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Trefwoorden:
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 17-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20231042 Jutphasebrug, ca. 1938
Beschrijving:
De Jutphasebrug in Utrecht, voltooid in 1938, is een historisch monument dat essentieel was als verbinding over het Amsterdam-Rijnkanaal. Het diende als cruciale schakel voor transport en handel, waardoor de lokale gemeenschap en industrie werden ondersteund.
Deze foto toont het onderste gedeelte van een voltooide brug.
Deze foto toont het onderste gedeelte van een voltooide brug.
Datering:
ca. 1938
Type foto:
Analoge foto
Vervaardiger:
Directie Bruggen, afdeling Voorlichting en Documentatie
Project:
Bouw Jutfasebrug
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Jutphaas
Riviergebied:
Amsterdam-Rijnkanaal
Topografische Code:
31H-103-00
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Trefwoorden:
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 17-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20231041 Jutphasebrug, ca. 1938
Beschrijving:
De Jutphasebrug in Utrecht, voltooid in 1938, is een historisch monument dat essentieel was als verbinding over het Amsterdam-Rijnkanaal. Het diende als cruciale schakel voor transport en handel, waardoor de lokale gemeenschap en industrie werden ondersteund.
Deze foto toont de voortgang van de bouw van de brug.
Deze foto toont de voortgang van de bouw van de brug.
Datering:
ca. 1938
Type foto:
Analoge foto
Vervaardiger:
Directie Bruggen, afdeling Voorlichting en Documentatie
Project:
Bouw Jutfasebrug
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Jutphaas
Riviergebied:
Amsterdam-Rijnkanaal
Topografische Code:
31H-103-00
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Trefwoorden:
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 17-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20231040 Jutphasebrug, ca. 1938
Beschrijving:
De Jutphasebrug in Utrecht, voltooid in 1938, is een historisch monument dat essentieel was als verbinding over het Amsterdam-Rijnkanaal. Het diende als cruciale schakel voor transport en handel, waardoor de lokale gemeenschap en industrie werden ondersteund.
Deze luchtfoto toont de voortgang van de bouw van de brug.
Deze luchtfoto toont de voortgang van de bouw van de brug.
Datering:
ca. 1938
Type foto:
Luchtfoto
Vervaardiger:
Directie Bruggen, afdeling Voorlichting en Documentatie
Project:
Bouw Jutfasebrug
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Jutphaas
Riviergebied:
Amsterdam-Rijnkanaal
Topografische Code:
31H-103-00
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Trefwoorden:
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 17-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20231039 Jutphasebrug, ca. 1938
Beschrijving:
De Jutphasebrug in Utrecht, voltooid in 1938, is een historisch monument dat essentieel was als verbinding over het Amsterdam-Rijnkanaal. Het diende als cruciale schakel voor transport en handel, waardoor de lokale gemeenschap en industrie werden ondersteund.
Deze foto toont de voortgang van de bouw van de brug.
Deze foto toont de voortgang van de bouw van de brug.
Datering:
ca. 1938
Type foto:
Analoge foto
Vervaardiger:
Directie Bruggen, afdeling Voorlichting en Documentatie
Project:
Bouw Jutfasebrug
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Jutphaas
Riviergebied:
Amsterdam-Rijnkanaal
Topografische Code:
31H-103-00
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Trefwoorden:
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 17-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20231038 Jutphasebrug, ca. 1938
Beschrijving:
De Jutphasebrug in Utrecht, voltooid in 1938, is een historisch monument dat essentieel was als verbinding over het Amsterdam-Rijnkanaal. Het diende als cruciale schakel voor transport en handel, waardoor de lokale gemeenschap en industrie werden ondersteund.
Deze foto toont de voortgang van de bouw van de brug.
Deze foto toont de voortgang van de bouw van de brug.
Datering:
ca. 1938
Type foto:
Analoge foto
Vervaardiger:
Directie Bruggen, afdeling Voorlichting en Documentatie
Project:
Bouw Jutfasebrug
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Jutphaas
Riviergebied:
Amsterdam-Rijnkanaal
Topografische Code:
31H-103-00
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Trefwoorden:
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 17-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20231037 Jutphasebrug, ca. 1938
Beschrijving:
De Jutphasebrug in Utrecht, voltooid in 1938, is een historisch monument dat essentieel was als verbinding over het Amsterdam-Rijnkanaal. Het diende als cruciale schakel voor transport en handel, waardoor de lokale gemeenschap en industrie werden ondersteund.
Deze foto toont de voortgang van de bouw van de brug.
Deze foto toont de voortgang van de bouw van de brug.
Datering:
ca. 1938
Type foto:
Analoge foto
Vervaardiger:
Directie Bruggen, afdeling Voorlichting en Documentatie
Project:
Bouw Jutfasebrug
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Jutphaas
Riviergebied:
Amsterdam-Rijnkanaal
Topografische Code:
31H-103-00
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Trefwoorden:
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 17-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20231036 Jutphasebrug, 1938-02-25
Beschrijving:
De Jutphasebrug in Utrecht, voltooid in 1938, is een historisch monument dat essentieel was als verbinding over het Amsterdam-Rijnkanaal. Het diende als cruciale schakel voor transport en handel, waardoor de lokale gemeenschap en industrie werden ondersteund.
Deze foto toont het begin van de bouw van de Jutphasebrug.
Deze foto toont het begin van de bouw van de Jutphasebrug.
Datering:
1938-02-25
Type foto:
Analoge foto
Vervaardiger:
Directie Bruggen, afdeling Voorlichting en Documentatie
Project:
Bouw Jutfasebrug
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Jutphaas
Riviergebied:
Amsterdam-Rijnkanaal
Topografische Code:
31H-103-00
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Trefwoorden:
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 17-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20231035 Jutphasebrug, 1938-02-25
Beschrijving:
De Jutphasebrug in Utrecht, voltooid in 1938, is een historisch monument dat essentieel was als verbinding over het Amsterdam-Rijnkanaal. Het diende als cruciale schakel voor transport en handel, waardoor de lokale gemeenschap en industrie werden ondersteund.
Deze foto toont het begin van de bouw van de Jutphasebrug.
Deze foto toont het begin van de bouw van de Jutphasebrug.
Datering:
1938-02-25
Type foto:
Analoge foto
Vervaardiger:
Directie Bruggen, afdeling Voorlichting en Documentatie
Project:
Bouw Jutfasebrug
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Jutphaas
Riviergebied:
Amsterdam-Rijnkanaal
Topografische Code:
31H-103-00
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Trefwoorden:
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 17-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20230040 Sluis-stuwcomplex Amerongen, 2008-09-17
Beschrijving:
Werkbezoek van Rijkswaterstaat Corporate Dienst aan het stuw- en sluizencomplex Amerongen tijdens een themadag.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
Datering:
2008-09-17
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
Peter Nieuwenhuizen
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Amerongen
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 15-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20230039 Sluis-stuwcomplex Amerongen, 2008-09-17
Beschrijving:
Werkbezoek van Rijkswaterstaat Corporate Dienst aan het stuw- en sluizencomplex Amerongen tijdens een themadag.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
Datering:
2008-09-17
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
Peter Nieuwenhuizen
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Amerongen
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 15-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20230083 Sluis-stuwcomplex Amerongen, 2008-09-17
Beschrijving:
Werkbezoek van Rijkswaterstaat Corporate Dienst aan het stuw- en sluizencomplex Amerongen tijdens een themadag.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
Datering:
2008-09-17
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
Peter Nieuwenhuizen
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Amerongen
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 15-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20230038 Sluis-stuwcomplex Amerongen, 2008-09-17
Beschrijving:
Werkbezoek van Rijkswaterstaat Corporate Dienst aan het stuw- en sluizencomplex Amerongen tijdens een themadag.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
Datering:
2008-09-17
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
Peter Nieuwenhuizen
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Amerongen
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 15-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20230082 Sluis-stuwcomplex Amerongen, 2008-09-17
Beschrijving:
Werkbezoek van Rijkswaterstaat Corporate Dienst aan het stuw- en sluizencomplex Amerongen tijdens een themadag.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
Datering:
2008-09-17
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
Peter Nieuwenhuizen
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Amerongen
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 15-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20230037 Sluis-stuwcomplex Amerongen, 2008-09-17
Beschrijving:
Werkbezoek van Rijkswaterstaat Corporate Dienst aan het stuw- en sluizencomplex Amerongen tijdens een themadag.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
Datering:
2008-09-17
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
Peter Nieuwenhuizen
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Amerongen
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 15-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20230081 Sluis-stuwcomplex Amerongen, 2008-09-17
Beschrijving:
Werkbezoek van Rijkswaterstaat Corporate Dienst aan het stuw- en sluizencomplex Amerongen tijdens een themadag.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
Datering:
2008-09-17
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
Peter Nieuwenhuizen
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Amerongen
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 15-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20230036 Sluis-stuwcomplex Amerongen, 2008-09-17
Beschrijving:
Werkbezoek van Rijkswaterstaat Corporate Dienst aan het stuw- en sluizencomplex Amerongen tijdens een themadag.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
Datering:
2008-09-17
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
Peter Nieuwenhuizen
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Amerongen
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 15-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20230080 Sluis-stuwcomplex Amerongen, 2008-09-17
Beschrijving:
Werkbezoek van Rijkswaterstaat Corporate Dienst aan het stuw- en sluizencomplex Amerongen tijdens een themadag.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
Datering:
2008-09-17
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
Peter Nieuwenhuizen
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Amerongen
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 15-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20230035 Sluis-stuwcomplex Amerongen, 2008-09-17
Beschrijving:
Werkbezoek van Rijkswaterstaat Corporate Dienst aan het stuw- en sluizencomplex Amerongen tijdens een themadag.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
Datering:
2008-09-17
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
Peter Nieuwenhuizen
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Amerongen
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 15-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20230079 Sluis-stuwcomplex Amerongen, 2008-09-17
Beschrijving:
Werkbezoek van Rijkswaterstaat Corporate Dienst aan het stuw- en sluizencomplex Amerongen tijdens een themadag.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
Datering:
2008-09-17
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
Peter Nieuwenhuizen
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Amerongen
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 15-04-2024
1 gedigitaliseerd
BEELDBANK_16 -
20230034 Sluis-stuwcomplex Amerongen, 2008-09-17
Beschrijving:
Werkbezoek van Rijkswaterstaat Corporate Dienst aan het stuw- en sluizencomplex Amerongen tijdens een themadag.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
In 1965 kwam het stuw- en sluizencomplex Amerongen gereed. De stuw bij Amerongen moet de waterstand tussen Driel en Amerongen op peil houden, t.b.v de verbetering van de waterhuishouding Noord-Nederland en bevaarbaarheid van de Nederrijn.
Elke stuw is hier voorzien van een zogenaamde vizierschuif: een halfronde klep met een gewicht van ongeveer 200 ton. Deze schuif wordt met behulp van kabels geheven. De manier van bewegen van de schuif doet denken aan de klep voor het oogvizier van een oude ridderhelm.
Om het scheepvaartverkeer door te laten is naast de stuw een sluis gebouwd: schuitlengte 260m, door een tussendeur te verdelen in een kolk van 152,5m en een kolk van 90m.
De wijdte is 18m, de diepte sluisdrempel bovenkant NAP -1m, tussen- en benedendrempel -1,75m NAP.
Datering:
2008-09-17
Type foto:
Digitale foto
Vervaardiger:
Peter Nieuwenhuizen
Gebied:
Utrecht
Locatie:
Amerongen
Taal:
Nederlands
Disclaimer:
Foto’s uit het Rijkswaterstaat Beeldarchief zijn vrij te downloaden en kunnen gebruikt worden voor educatieve doeleinden, maar niet voor commerciële doeleinden. Aan het juiste gebruik zijn de volgende voorwaarden aan verbonden:
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Organisatie: Rijkswaterstaat
laatste wijziging 15-04-2024
1 gedigitaliseerd