Uw zoekacties: De Plu, RVS, 1985-0506-01; p. 2

De Plu, RVS, 1985 ( Bedrijfshistorie Nationale-Nederlanden )

beacon
1  records
sorteren op:
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Pagina
De Plu, RVS, 1985-0506-01; p. 2
Titel:
De Plu, RVS
Archiefvormers:
RVS
Datum:
1985-0506-01
Pagina:
2
Is onderdeel van:
2
Vervolg van pag. 1 - Geïntegreerde pensioenaanpak: een vruchtbare campagne? goed mogelijk ondersteund wor-den ( worden ) door de binnendienst. De bin-nendienst ( binnendienst ) zal telefonische vragen van het intermediair snel en accu-raat ( accuraat ) moeten kunnen beantwoor-den. ( beantwoorden. ) De marketingafdeling moet zorgen voor ondersteunende bro-chures. ( brochures. ) De offerte-afdelingen voor juiste offertes GPA is samen ¬ werking! Een filosofie die door Miedema nog eens wordt benadrukt. “De pensioencampagne strekt zich over jaren uit. Het gaat ons allemaal aan. Niet alleen degene die direct bij de verkoop is betrokken, maar ook de
Een vergadering van het landelijk team
V 'i
binnendienst. Samenwerking tus-sen ( tussen ) binnen- en buitendienst, in-specteurs ( inspecteurs ) en specialisten, Leven en Schade.”
Gefaseerde aanpak Vorige maand is de reclame-campagne ( reclamecampagne ) gestart waarin de aan-dacht ( aandacht ) wordt gevestigd op het indi-
Ver volg van pag. 1 - Open dagen computercentrum bedrijfsrestaurant kregen de groe-pen ( groepen ) een twintig minuten durende tekenfilm te zien. Op luchtige wijze werden primaire begrippen, zoals beeldscherm, geheugen, en prin-ter, ( printer, ) duidelijk gemaakt. Vervolgens werd het publiek naar Westerstraat 17 gevoerd, en daar losgelaten op de opgestelde beeldschermen en personal computers. Eveneens kon men een kleine tentoonstelling be-zichtigen ( bezichtigen ) van ‘ouderwetse’ compu-teronderdelen ( computeronderdelen ) en dergelijke. Mede-werkers ( Medewerkers ) van de afdeling automati-sering ( automatisering ) gaven uitgebreide informa-tie ( informatie ) en zorgden voor demonstraties op de beeldschermen. Voor velen was het de eerste keer dat zij kon-den ( konden ) zien hoe snel gegevens ver-werkt ( verwerkt ) kunnen worden, en ant-woord ( antwoord ) kan worden verkregen op vragen die ‘aan een schermpje’ gesteld worden. De mogelijkheden leken bijna onbeperkt, de vragen van de het publiek trouwens ook. Zeker dankzij de boeiende uitleg van de automatiseringsmedewer- kers vormde deze demonstratie een intrigerend half uurtje. Computercentrum Het grote moment brak voor de meesten aan toen ‘eindelijk’ de koele ruimte van het computercen-
Na een korte sessie op de afde-ling ( afdeling ) Netwerk operations (een afde-ling ( afdeling ) waar we tezijnertijd nog eens op terug zullen komen) zakte het gezelschap per lift weer terug naar het bedrijfsrestaurant. Geïnteres-seerden ( Geïnteresseerden ) hadden hier nog volop de gelegenheid om zelf de opgestelde p.c’s en beeldschermen uit te pro-beren. ( proberen. ) Zowel voor de volwassenen als voor de kinderen vormde de mogelijkheid om spelletjes op het beeldscherm te spelen een attrac-tieve ( attractieve ) bezigheid. Met een tas vol in-formatie ( informatie ) verlieten de bezoekers tenslotte het pand. De open dag van het rekencentrum was een ini-tiatief ( initiatief ) dat zeker voor herhaling vat-baar ( vatbaar ) is! Herkenning Zeker nu er steeds meer ACOLADE-projecten ingevoerd worden, raken hoe langer hoe meer mensen bij de automatisering be-trokken. ( betrokken. ) Juist daarom is het leuk om ook eens een kijkje achter de schermen te nemen. Alleen al in de afgelopen drie maanden is er im-mers ( immers ) weer een aantal projekten van start gegaan. Bijvoorbeeld in janua-ri ( januari ) het FMS-project. Ondanks een opstartperiode van ongeveer 14 da-gen ( dagen ) waarin zich nogal wat moeilijk-heden ( moeilijkheden ) voordeden, kan toch wor-den ( worden ) gesproken van een succesvolle invoering van dit Financieel Mana-
Demonstratie en informatie van de medewerkers van de afdeling Automatisering
werd gegeven over de 3083 en de 3033 (ingewijden weten nu dat hiermee de oude en de nieuwe computer worden bedoeld). De rij-en ( rijen ) tapes werden verbaasd geteld en de algemene gegevens over de wer-king ( werking ) van het computercentrum met ontzag aangehoord. Dat op deze af-deling ( afdeling ) in ploegen 24 uur per dag wordt gewerkt, verwonderde na al-le ( alle ) uitleg niemand meer.
trum betreden mocht worden. Met gement Systeem. FMS ver- de handen veilig in de zakken wer- 1 “ vangt het tot op he-den ( heden ) de toeschouwers hier rond- j ? den in gebruik zijn- geleid. Gedetailleerde informatief (de boekhoudsysteem
sssss““
I
en is gekoppeld aan excasso (uitbe-talingen). ( (uitbetalingen). ) Het afstemmen van de ad-ministratieve ( administratieve ) procedures die om het FMS-systeem heen zijn of nog zullen worden gebouwd, vindt mo-menteel ( momenteel ) plaats. Daarnaast moeten nog het gereedkomen van andere ACOLADE-systemen en de nodige verbindingen (interfaces) worden gerealiseerd. Verder vond in februari de im-plementatie ( implementatie ) plaats van een deel van het Agentensysteem. Van meer dan 7000 met ons samenwerkende tus-senpersonen ( tussenpersonen ) zijn de gegevens inge-voerd. ( ingevoerd. ) Deze gegevens kunnen via beeldschermen opgevraagd en eventueel gewijzigd worden. Tien-tallen ( Tientallen ) medewerkers kunnen op dit moment gebruik maken van het systeem. Het gebruik van handma-tige ( handmatige ) bestanden voor deze gegevens is hiermee grotendeels overbodig geworden. Na implementatie van alle onderdelen van het agenten-systeem ( agentensysteem ) zullen deze dan ook ver-wijderd ( verwijderd ) worden. Trainingen Uiteraard brengt de invoering van dergelijke projecten ook de no-dige ( nodige ) training met zich mee. In ver-band ( verband ) met de voorgenomen imple-mentatie ( implementatie ) van GIS (schadesysteem) werden 153 medewerkers opge-leid. ( opgeleid. ) Deze mensen kunnen nu ge-bruik ( gebruik ) maken van het GIS-systeem, Algemene Gegevensverzameling, Agentensysteem en het Correspon- dentiesysteem. Gezamenlijk kreeg iedereen meer dan 50 uur training. Den Haag aangesloten Andere hoogtepunten: op 16 maart werd Den Haag aangesloten op het AGV-systeem. In Nederland zijn slechts enkele verzekeringsbe-drijven ( verzekeringsbedrijven ) die een geintegreerd bestand met naam-adres-woon- plaats informatie hebben. De aan-sluiting ( aansluiting ) van Den Haag betekende een uitbreiding van de gegevens met 150.000 relaties. Meer bekendheid Diverse z
viduele pensioen. Periodiek wordt een onderwerp in de schijnwerpers geplaatst. Doel GPA en reclame-campagne ( reclamecampagne ) Uit het voorgaande verhaal zal langzaam aan wel duidelijk zijn ge-worden ( geworden ) welk doel ten grondslag ligt aan de Geïntegreerde Pensioen-aanpak. ( Pensioenaanpak. ) Broekman: “In de eerste plaats zijn we er zeker van dat de pensi- oenmarkt nog een groot potentieel biedt, en een continue produk- tiestroom kan opleveren. Daar-naast ( Daarnaast ) willen we RVS profileren als pensioenverzekeraar. Die profilering gebeurt onder meer door een speciaal opgezette reclamecampagne die parallel loopt aan de reclamecampagne waarin RVS als verzekeringsmaat-schappij ( verzekeringsmaatschappij ) onder de aandacht van de consument wordt gebracht. Geko-zen ( Gekozen ) is voor een indringende, spre-kende ( sprekende ) aanpak. De advertenties bestaan uit een intrigerende foto met daarboven de kop: “Koop een pensioen zoals u een pantalon (of een fiets, schoenen, een stoel) koopt!” In de advertentietekst wordt vervolgens de wenselijkheid van een ‘pensioen op maat’ uit de doeken gedaan. Zowel aan het eind van deze advertenties als in de alge-mene ( algemene ) reclamecampagne wordt er op gewezen dat ‘RVS aan alles denkt’. Voorbeelden van de serie hebt u inmiddels al gezien in de hal van onze hoofdkantoren en in de dag-en verzekeringsvakbladen. Landelijk team Alle campagne-onderdelen worden ingevuld door een lande-lijk ( landelijk ) team, samengesteld uit mede-werkers ( medewerkers ) van de binnen- en de bui-tendienst. ( buitendienst. ) Broekman en Miedema fungeren gedurende het hele pro-ject ( project ) als coördinatoren. Op de foto ziet u het landelijk team tijdens een van hun vergaderingen. Omdat de GPA uit fases bestaat, wisselt de sa-menstelling ( samenstelling ) van het team ook per fase. Zaken als verkoop, de samen-werking ( samenwerking )
Voorbeeld : Klik op de tekst voor meer