Uw zoekacties: Bladgoud, Delta Lloyd, 2002-01-01; p. 3

Bladgoud, Delta Lloyd, 2002 ( Bedrijfshistorie Nationale-Nederlanden )

beacon
1  records
sorteren op:
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Pagina
Bladgoud, Delta Lloyd, 2002-01-01; p. 3
Titel:
Bladgoud, Delta Lloyd
Archiefvormers:
Delta Lloyd
Datum:
2002-01-01
Jaar:
2002
Pagina:
3
4 Bladgoud
Bladgoud 5
VOORAF
ACHTERAF
C ontactadvertentie Alert, eigentijds, sympathiek, zelfbewust, betrouwbaar. Het klonk als een contactadvertentie, de omschrijving van hoe ons nieuwe personeelsblad eruit zou moeten zien. Raar is dat niet. Een goed gemaakt blad is als een goede vriend of vriendin. Een blad waarbij je je thuis voelt. Waar je een band mee opbouwt. Elsevier of Nieuwe Revue, Margriet of Viva, Quote of Avanta: bijna iedereen heeft wel een lijfblad.
NAAMGEVING Het besluit is gevallen... er komt één gezamenlijk personeelsblad. De eerste horde is daarmee genomen, tegelijk dient de volgende zich aan. Hoe noemen we het blad? In november plaatsten we een oproep op IntraCom. Daarin vroegen we jullie mee te denken over de nieuwe naam. Een greep uit de reacties:
De uitdaging was groot toen we begonnen met de ontwikkeling van Bladgoud, het nieuwe lijfblad van Delta Lloyd en NUTS. Waarom eigen-lijk ( eigenlijk ) een nieuw blad? Voldeden de Nieuwskrant en Zorgsaam niet? Integendeel: lezersonderzoek wees uit dat de lezers beide bladen goed waar-deerden. ( waardeerden. ) Maar de tijden veranderen en bladen veranderen mee. Delta Lloyd en NUTS werken steeds meer geïntegreerd, dus de tijd is rijp voor
een gezamenlijk blad. Daarnaast zorgt IntraCom voor een actuele nieuws-voorziening, ( nieuwsvoorziening, ) waardoor de inhoud van het personeelsblad kan verschuiven van nieuws naar achtergrond. We hopen dat je veel plezier beleeft aan deze eerste uitgave van Bladgoud. We zijn benieuwd naar je reactie. Mail ons je mening: bladgoud@deltalloyd.nl
Recessie, op komst! , Ook voor Delta Lloyd/ NUTS?I Hlfew.-- os iMf 11 Kantoormode die niet verveelt!
Update Sure thing SCOOP Extra! Inzicht Background Visie Deltabrief De zaak Haagse Amsterdammertje IntraCom Magazine De ware zat er niet bij. De naam moest minimaal aan een aantal criteria voldoen: duurzaamheid, ' originaliteit, geen verwijzingen naar Delta Lloyd of NUTS , liefst Nederlands. Er werd een brain-stormsessie ( brainstormsessie ) aan gewijd, waarbij alle namen nog eens de revue passeer-den ( passeerden ) én een aantal nieuwe suggesties naar voren kwamen. Dat moest even bezinken, maar uiteindelijk leverde dat deze naam op: Bladgoud Een naam waarvan we hopen dat hij nog jaren meegaat. En waarvan we hopen dat hij jullie aanzet tot het lezen van dit blad.
■ e B e Klein behuisd. Er zijn mede-werkers ( medewerkers ) die weinig ruimte toegemeten krijgen. Bladgoud zocht er paar op: Ed Janse, relatiebeheerder Leven Zakelijk te Amsterdam (werkplek A3 63) en Willem Biever, Risk/Security manager te Den Haag (werkplek SI09) Huizen jullie hier al lang? Ed: ‘Het was een soort Sinterklaas-surprise: ( Sinterklaassurprise: ) op 5 december 2000 moest alles ingepakt staan om een dag later hiernaartoe te Verhuizen. Het wachten is nu op de grote renovatie, dan krijgen wij meer ruimte. Willem: ‘Vanaf november 2000.’
Willem Biever (boven) en Ed Janse.
TOF
Hoe groot is jullie werkplek? Ed: ‘Ongeveer 4 m 2 .’ Willem: ‘Ongeveer 6,5 m^.’ Hoe is dat nu, klein wonen? Ed: ‘Wij hebben in deze pijpenla twaalf werkplekken voor veertien medewerkers. Regelmatig pak ik de
telefoon op en dan blijkt dat het toe-stel ( toestel ) van je collega te zijn. Relatiebeheer krijgt veel telefoon en bezoek, dus de printer, als extra stoor-zender, ( stoorzender, ) hebben we op de gang gezet. En een clean desk-beleid moet het geheel groter laten lijken.’ Willem: ‘Het gevoel van de kleinste
ruimte heb ik nooit gehad. Ik breng de helft van mijn tijd in Amsterdam door en de andere helft in Den Haag. In Amsterdam heb ik een flexplek in een kantoortuin. Voor teamwerk zeer plezierig, maar voor concentratiewerk kies ik toch voor deze kleine, gezellige ruimte in Den Haag.’
Sterk merk!
‘Een sterke merknaam voor een sterk bedrijf. Veel duidelijker voor alle klanten!’, zegt Pauline Bok, Productmanager Zorg. Een losse reactie op de nieuwe concemnaam. Bij OHRA zijn de geluiden iets ge-matigder. ( gematigder. ) Tk sta wel te kijken van deze naamswijziging per 1 januari, dat
was nog niet zo tot mij doorgedrongen’, zegt Ron Vogel, con- tractbeheer van de Facilitaire Dienst bij OHRA.’ Het zijn ontwikkelingen die je toch niet tegen kunt houden. Toch moest ik net wel even slikken.’ Aanpassen Hoe dan ook, sinds 1 januari 2002 gaat Delta Lloyd Nuts Ohra NV door het leven als Delta Lloyd NV. In België
en Duitsland heet het concern al zo. Voor de meeste mensen heeft de naamsverandering geen gevolgen. De medewerkers die werken voor de Group moeten hun visitekaartjes, faxen en brieven aanpassen. Geheel in lijn met het tweemerken- beleid blijven de namen OHRA en Delta Lloyd gehandhaafd. Daarnaast blijft NUTS bestaan voor het zieken-fonds ( ziekenfonds ) van Delta Lloyd en OHRA.
Voorbeeld : Klik op de tekst voor meer