Uw zoekacties: NU, 1981-04-01; p. 7

Contactorgaan NU, 1981 ( Bedrijfshistorie Nationale-Nederlanden )

beacon
1  records
sorteren op:
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Pagina
NU, 1981-04-01; p. 7
Titel:
Contactorgaan NU
Jaargang:
12
Archiefvormers:
Nationale-Nederlanden
Datum:
1981-04-01
Aflevering:
1
Jaar:
1981
Pagina:
7
Is onderdeel van:
Reeds enige tijd heeft een groot aan-tal ( aantal ) verzekeringsmaatschappijen, waaron-der ( waaronder ) Nationale-Nederlanden, afspraken met de ANWB over ‘hulp in natura' aan ver-zekerden ( verzekerden ) in het buitenland. Deze maat-schappijen ( maatschappijen ) werken met de ANWB samen omdat zij van mening zijn dat deze organi-satie ( organisatie ) - ook in vergelijking met andere hulp-verlenende ( hulpverlenende ) instanties - het beste in staat is hun verzekerden van dienst te zijn. De ANWB heeft een jarenlange erva-ring ( ervaring ) in individuele hulpverlening en in 'top-
1. De hulp aan reizigers (automobilisten) in het buitenland, na een auto-ongeluk, is voor wat betreft de kosten gedekt op onze autopolis; de uitvoering van de hulp is in handen varide ANWB (via de Alarmcen-trale). ( Alarmcentrale). ) 2. Maar er kunnen méér moeilijke situaties ontstaan, noodsituaties. Door ziekte of door een ongeval (dat kan immers ook zonder een auto). In die gevallen treedt de
• kosten repatriëring/achterlaten (invoer-rechten!) ( (invoerrechten!) ) van het voertuig als de schade door pech ter plaatse niet te herstellen is; • kosten van het inzetten van een vervan-gende ( vervangende ) chauffeur, bij ziekte/ongeval van de bestuurder. Wat kunt u verder nog voor uw cliënt doen? Als logisch gevolg van de samenwerking tussen verzekeraars en de ANWB, heeft de laatste zich bereid verklaard de tussen-
treden bij grote rampen. Bij de uitvoering van de hulp worden er eigen steunpunten in Barcelona, Innsbrück (in de winter), Ly-on ( Lyon ) en Mendrisio ingeschakeld. Ook werkt zij als erkende toeristenorganisatie nauw samen met buitenlandse zuster-organisa- ties. Zeer veel van uw relaties zijn lid van de ANWB en hebben een Internationale Reis- en Kredietbrief (IRK), maar ook als een cliënt een reisverzekering via u sluit en hij is geen ANWB-lid en heeft geen IRK, kan hij op grond van onze polis toch de Alarmcentrale van de ANWB bellen bij pro-blemen ( problemen ) door ziekte of ongeval tijdens zijn buitenlandse reis. Wie doet wat? In grote lijnen: wij betalen, de ANWB ver-leent ( verleent ) namens ons de hulp. Zullen we het even op een rijtje zetten?
ANWB op als organisator van de hulp (voorbeeld: hef regelen van ambulance-vervoer, ( ambulancevervoer, ) het toezenden van speciale medi-cijnen). ( medicijnen). ) Wij betalen de hulp. 3. Er zijn situaties waarin zelfs de meest per-fecte ( perfecte ) reisverzekering niet voorziet. Ook in die gevallen kan de ANWB vaak de nood-zakelijke ( noodzakelijke ) hulpverlening verzorgen, maar dan alleen als uw verzekerde een IRK heeft. Voorts biedt een IRK onder meer als nuttige aanvulling op de reisverzekering: a. In het algemeen: • kosten van rechtsbijstand, voorzover het gebeurtenissen betreft tijdens het ver-blijf ( verblijf ) in het buitenland; • kredietcoupons. b. En dan ook nog (voor automobilisten/ motorrijders): • 'wegenwacht’-hulp in het buitenland; • tegemoetkoming sleepkosten bij pech;
personen die dat wensen in de gelegen-heid ( gelegenheid ) te stellen ook de IRK te verkopen (ook het ANWB-lidmaatschap, als cliënt nog geen lid is, want alleen een ANWB-lid kan een IRK kopen). Op deze wijze is het mo-gelijk ( mogelijk ) uw relaties volledig te bedienen en hen een mooi afgerond pakket vakantie- voorzieningen te bieden. ‘Help’ Als uw relatie ergens in 't buitenland in gro-te ( grote ) narigheid zit en 'Hèlp’ roept, kan die noodkreet eigenlijk 't beste rechtstreeks terecht komen bij de Alarmcentrale. Dan gaat er geen kostbare tijd verloren en de hulpverlening komt snel op gang (inclusief de melding aan en eventueel overleg met ons). En in zo’n geval is ’t voor u plezierig te weten dat u alles tijdig vóór de reis gere-geld ( geregeld ) had: de reisverzekering èn de hulp-verlening. ( hulpverlening. )
Voorbeeld : Klik op de tekst voor meer