0673-01 Liquidatiecommissie Gemeentelijk Vestigingsbureau ( Haags Gemeentearchief )
0673-01
Liquidatiecommissie Gemeentelijk Vestigingsbureau
Inleiding
Op 1 januari 1943 werd de tijdelijke gemeentelijke dienst Bureau financiële afwikkeling evacuatieaangelegenheden opgericht. In feite was al sinds oktober 1942 een gemeentelijk evacuatiebureau actief. De dienst werd per 7 mei 1945 omgedoopt in Gemeentelijk Vestigingsbureau, voornamelijk vanwege de slechte naam die tijdens de oorlog aan het bureau verbonden was. Het Vestigingsbureau werd op 1 november opgeheven. De afwikkeling van de personeels- en financiële aangelegenheden werd in handen gegeven van een liquidatiecommissie. Deze had haar taak op 23-9-1949 volbracht.
Enkele documenten in het archief dateren uit de jaren 1949-1951. Wellicht zijn deze door het Gemeentelijk Bureau voor de huisvesting, dat een deel van de administratie overnam, nog bijgehouden. In 1951 werd de commissie opgeheven. Het correspondentiearchief werd toen overgedragen aan de secretarie en van daaruit in mei 1984 overgebracht naar het gemeentearchief. De personeelsdossiers over 1943-1951 werden in 1951 overgedragen aan het Gemeentelijk bureau voor de huisvesting en zijn in oktober 1985 overgebracht naar het gemeentearchief (zie bnr. 0905-01).
Het archief van het Bureau financieele afwikkeling / Gemeentelijk Vestigingsbureau wordt beheerd onder beheernummer 0661-01.
Enkele documenten in het archief dateren uit de jaren 1949-1951. Wellicht zijn deze door het Gemeentelijk Bureau voor de huisvesting, dat een deel van de administratie overnam, nog bijgehouden. In 1951 werd de commissie opgeheven. Het correspondentiearchief werd toen overgedragen aan de secretarie en van daaruit in mei 1984 overgebracht naar het gemeentearchief. De personeelsdossiers over 1943-1951 werden in 1951 overgedragen aan het Gemeentelijk bureau voor de huisvesting en zijn in oktober 1985 overgebracht naar het gemeentearchief (zie bnr. 0905-01).
Het archief van het Bureau financieele afwikkeling / Gemeentelijk Vestigingsbureau wordt beheerd onder beheernummer 0661-01.
laatste wijziging 09-02-2023
19 beschreven archiefstukken
Inventaris
1.2 Personeel
6 Stukken betreffende de verbetering van de positie van het personeel van het Gemeentelijk Vestigingsbureau, hoofdzakelijk in het kader van een reorganisatie, 1944
0673-01 Liquidatiecommissie Gemeentelijk Vestigingsbureau
1 Inventaris
1.2 Personeel
6
Stukken betreffende de verbetering van de positie van het personeel van het Gemeentelijk Vestigingsbureau, hoofdzakelijk in het kader van een reorganisatie, 1944
Datering:
1944
Uiterlijke vorm:
1 omslag
Organisatie: Haags Gemeentearchief
laatste wijziging 14-12-2018
laatste wijziging 09-02-2023
19 beschreven archiefstukken
Kenmerken
Datering:
1943-1951
Beschrijving:
Plaatsingslijst van het archief van de Liquidatiecommissie van het Gemeentelijk Vestigingsbureau
Omvang in m¹:
0,125
Auteur:
E.J. Eeftink
Openbaarheid:
Beschrijvingen openbaar, stukken gedeeltelijk openbaar
Categorie:
laatste wijziging 09-02-2023
19 beschreven archiefstukken