Uw zoekacties: Gemeentebestuur Stiphout, 1812-1932

12097 Gemeentebestuur Stiphout, 1812-1932 ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
II Stukken betreffende afzonderlijke onderwerpen
G Burgerlijke Stand en bevolking
1 Burgerlijke Stand
885-896 Registers van huwelijksakten
895 1913-1922 i
12097 Gemeentebestuur Stiphout, 1812-1932
II Stukken betreffende afzonderlijke onderwerpen
G Burgerlijke Stand en bevolking
1 Burgerlijke Stand

885-896 Registers van huwelijksakten
895
1913-1922
NB:
Opgenomen in Collectie registers burgerlijke stand Stiphout onder nummer Huwelijken 11
Nadere toegang:

Gebruik CTRL + scroll om te scrollen

Ga

Kenmerken

Gemeente:
Helmond
Type archief:
Overheid