Uw zoekacties: Centrumparochie Helmond, 1970-1980

12009 Centrumparochie Helmond, 1970-1980 ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
Inventaris
26 Aankoop grond en gebouwen:
1. Aankoop grond, transactie gemeente Helmond-Parochie Heilig Hart betreffende strookjes grond aan de Heistraat;
2. Toegangsweg Heistraat naar de Heilig Hart kerk;
3. Aankoop panden Binderseind 17 en 19 en de kegelbaan aan de Kamstraat;
4. Aankoop gebouwen;
5. Aankoop kinderdagverblijf Molenstraat
12009 Centrumparochie Helmond, 1970-1980
Inventaris
26
Aankoop grond en gebouwen:
1. Aankoop grond, transactie gemeente Helmond-Parochie Heilig Hart betreffende strookjes grond aan de Heistraat;
2. Toegangsweg Heistraat naar de Heilig Hart kerk;
3. Aankoop panden Binderseind 17 en 19 en de kegelbaan aan de Kamstraat;
4. Aankoop gebouwen;
5. Aankoop kinderdagverblijf Molenstraat
Omvang:
1 omslag

Kenmerken

Gemeente:
Helmond
Type archief:
Particulier