Uw zoekacties: Komitee organisatie karnaval, later Stichting organisatie ka...
x15560 Komitee organisatie karnaval, later Stichting organisatie karnaval van Rommelgat, 1966-1972 ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

15560 Komitee organisatie karnaval, later Stichting organisatie karnaval van Rommelgat, 1966-1972 ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )
Zoek in deze inventaris
>
Zoektermen
Zoektips!

Wildcards kunnen het zoeken vergemakkelijken:

  • Een ? (vraagteken) vervangt een letter
  • Een * (sterretje) vervangt een aantal letters
  • Door een $ (dollarteken) voor een zoekterm te zetten, zoekt u naar woorden die op elkaar lijken.

Meer zoektips vindt u hier.

 
 
Inventaris
Inleiding
15560 Komitee organisatie karnaval, later Stichting organisatie karnaval van Rommelgat, 1966-1972
Inleiding
Deze stukken betreffen het persoonlijk archief van W.C. van Nuenen als bestuurslid van het Komitee Organisatie Karnaval resp. de Stichting Organisatie Karnaval van Rommelgat (Veldhoven) (1964) 1966-1972.

Toelichting
Dit archiefje is geschonken door de heet W.C.M. van Nuenen die als "wethouder van plezierige zaken" zoals hij het zelf placht te noemen, lid was van het bestuur van de overkoepelende carnavalsorganisatie in Veldhoven namens het college van B. en W. De in deze inventarislijst beschreven stukken zijn te beschouwen als persoonlijk archief.

De heer van Nuenen is in oktober 1966 de heer P. Hoeks opgevolgd als afgevaardigde van het gemeentebestuur in het Komitee Organisatie Karnaval te Veldhoven (zie coll. 10561, inv. nr. 1). Dit Komitee is gevormd om de samenwerking tussen de Veldhovense carnavalsverenigingen te bevorderen en om de gezamenlijke activiteiten te organiseren, zoals de optocht, een schlageravond, de uitgave van een krant e.d.

Als voortzetting van dit comite is bij notariële akte van 14 november 1968 de Stichting Organisatie Karnaval opgericht. De voornaamste reden voor deze oprichting was het verzekeren van de continuïteit van het Veldhovens carnavalsgebeuren. Wethouder van Nuenen werd statuair aangewezen als lid van het dagelijks bestuur van deze stichting namens het college van B en W.
Inventaris
Kenmerken
Type archief:
Particulier
Gemeente:
Veldhoven
Categorie:
 
 
 
MAIS-(M)DWS is een product van DE REE archiefsystemen BV
meer informatie over MAIS-(M)DWS