Uw zoekacties: Dienst Welzijn van de gemeente Utrecht
x1845 Dienst Welzijn van de gemeente Utrecht ( Het Utrechts Archief )
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

1845 Dienst Welzijn van de gemeente Utrecht ( Het Utrechts Archief )
Zoek in deze inventaris
>
Zoektermen
Zoektips!

Wildcards kunnen het zoeken vergemakkelijken:

  • Een ? (vraagteken) vervangt een letter
  • Een * (sterretje) vervangt een aantal letters
  • Door een $ (dollarteken) voor een zoekterm te zetten, zoekt u naar woorden die op elkaar lijken.

Meer zoektips vindt u hier.

 
 
Inleiding
Geschiedenis van de organisatie
Geschiedenis van het archief
Project Archiefbewerking
Verantwoording van de inventarisatie
1845 Dienst Welzijn van de gemeente Utrecht
Inleiding
Verantwoording van de inventarisatie
Organisatie: Het Utrechts Archief
Het archief van de Dienst Welzijn van de gemeente Utrecht over 1992-1998 is in 2018 door G.G.H.M. Haanen, gemeentesecretaris van de gemeente Utrecht, overgebracht naar Het Utrechts Archief. In het kader hiervan is de door het Project Archiefbewerking vervaardigde inventaris enigszins bewerkt. De structuur van het archief is grotendeels intact gelaten. De classificatienummers van de Basis Archiefcode zijn weggelaten, maar de hoofdindeling in 'Het organisme' (in de BAC het algemene hulpgetal .07) en 'Taakuitvoering' (in de BAC de classificatienummers betreffende taken) is gehandhaafd. Beschrijvingen zijn aangevuld en in een andere volgorde gezet en de indeling is veranderd. De nummering, die niet opeenvolgend was, is niet gewijzigd. Vergaderstukken van de commissie voor Welzijn, de commissie voor Economische Ontwikkeling, Onderwijs, Welzijn en Cultuur en de commissie voor Economische Ontwikkeling, Onderwijs, Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur van 1992-1997 zijn overgeheveld naar het archief van de Secretarie 1990-1999.
De uiteindelijke omvang van het archief bedraagt 2 m. Er zijn geen beperkingen van de openbaarheid.
Utrecht, 2018
Project Archiefbewerking gemeente Utrecht/Het Utrechts Archief
thumbnail
Kenmerken
Datering:
1992-1998
Toegangstitel:
Inventaris van het archief van de Dienst Welzijn van de gemeente Utrecht (1981) 1992-1998
Auteur:
Project Archiefbewerking van de gemeente Utrecht/Het Utrechts Archief
Datering toegang:
2018
Openbaarheid:
Volledig openbaar
Rechtstitel:
Overbrenging van een overheidsarchief
Omvang:
2 m
Rubrieken:
Categorie:
Archiefvormer(s)::
 
 
 
MAIS-(M)DWS is een product van DE REE archiefsystemen BV
meer informatie over MAIS-(M)DWS