Uw zoekacties: Commissie Beheersconflicten te Venlo, 1948-1951

07.A05 Commissie Beheersconflicten te Venlo, 1948-1951 ( Historisch Centrum Limburg, te Maastricht )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
Historische inleiding
Geschiedenis van het archief
Verantwoording van de inventaris
Gebruikershandleiding
Bijlagen
Bijlage I: Departement van Justitie, 1e afdeling A, nr. 1985
Bijlage II: Ministerie van justitie, 1e. Afdeling A. No. 1768
Inventaris
1 Klachtendossiers nummers 1 t/m 51, 1948-1951
07.A05 Commissie Beheersconflicten te Venlo, 1948-1951
Inventaris
1
Klachtendossiers nummers 1 t/m 51, 1948-1951
Datering:
1948-1951
Omvang:
1 pak

Kenmerken

Datering:
1948-1951
Auteur:
J.J. Buskes
Omvang m1:
0,1 meter
Inventaris:
Inventaris van de archieven van de Commissies Beheersconflikten Venlo, 1948-1953 (Den Haag 1982)
Categorie: