Uw zoekacties: DSM bedrijfsarchieven: CAO, 1950-1969

17.26-07C DSM bedrijfsarchieven: CAO, 1950-1969 ( Historisch Centrum Limburg, te Maastricht )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
Historische inleiding
Geschiedenis van het archief
Verantwoording van de inventaris
Gebruikershandleiding
Inventaris
376 Te betalen vergoedingen voor verloren geraakt of onbruikbaar geworden gereedschap, 1959
17.26-07C DSM bedrijfsarchieven: CAO, 1950-1969
Inventaris
376
Te betalen vergoedingen voor verloren geraakt of onbruikbaar geworden gereedschap, 1959
Datering:
1959
Openbaar:
2050

Kenmerken

Datering:
1950-1969
Omvang m1:
9
Inventaris:
Inventaris van de bedrijfsarchieven van DSM: CAO, 1950-1969
Aanvraaginstructie:
Een verzoek tot raadpleging van stukken uit de archieven van De Staatsmijnen dient u te richten aan het Centraal Archief DSM, emailadres centraal.archief@dsm.com. In de studiezaal van het HCL is een apart aanvraagformulier beschikbaar.
Openbaar:
Zie akte van opneming van d.d. 14-12-1994 lid 6 en 9