12-19 Provinciaal bestuur 1962-1986 ( Tresoar (Frysk Histoarysk en Letterkundich Sintrum) )
12-19
Provinciaal bestuur 1962-1986
Inventaris
Algemene inleiding
Bijlage: Provinciale griffie: taken per afdeling (1962-1986)
Taken per afdeling in 1986
12-19 Provinciaal bestuur 1962-1986
Algemene inleiding
Bijlage: Provinciale griffie: taken per afdeling (1962-1986)
Taken per afdeling in 1986
Afdeling Ruimtelijke Ordening en Recreatie:
Ruimtelijke Ordening en Volkshuisvesting; monumentenzorg; natuurbescherming; landschapszorg; recreatie en vreemdelingenverkeer; vleeskeuringwet; wet op de lijkbezorging; jachtwet; vogelwet; onteigeningswet; belemmeringenwet-privaatrecht.
Ruimtelijke Ordening en Volkshuisvesting; monumentenzorg; natuurbescherming; landschapszorg; recreatie en vreemdelingenverkeer; vleeskeuringwet; wet op de lijkbezorging; jachtwet; vogelwet; onteigeningswet; belemmeringenwet-privaatrecht.
Coördinatiecollege Waddengebied.
Stuurgroep Waddenprovincies.
Afdeling Welzijn:
Bureau Maatschappelijk Welzijn en Volksgezondheid: maatschappelijke dienstverlening; samenlevingsopbouw; volksgezondheid bejaardenzorg.
Bureau Cultuur, Onderwijs: culturele aangelegenheden, w.o. Friese cultuur; onderwijs; jeugd- en sportzaken.
Bureau Maatschappelijk Welzijn en Volksgezondheid: maatschappelijke dienstverlening; samenlevingsopbouw; volksgezondheid bejaardenzorg.
Bureau Cultuur, Onderwijs: culturele aangelegenheden, w.o. Friese cultuur; onderwijs; jeugd- en sportzaken.
Projectbureau Hoger Onderwijs.
Provinciale Onderwijsraad.
Afdeling Bestuurlijke en Economische Zaken:
Bureau Bestuurszaken: bestuurlijke organisatie; werkwijze provinciaal bestuur; huisvesting; ontwikkelingssamenwerking; openheid en openbaarheid; regiovorming; gemeentelijke herindeling; Waddenzee-aangelegenheden; toezicht gemeentebesturen, m.u.v. gemeentebegroting; gemeenschappelijke regelingen; tussenkomst bestuurlijke aangelegenheden; onderwijszaken.
Bureau Rechtsbescherming: behandeling beroepschriften; AROB-secretariaat.
Bureau Economische en Agrarische Zaken: economische aangelegenheden; bestuurscommissie Noorden des Lands; ISP-coördinatie; energiezaken; investeringspremieregeling c.a.; werkgelegenheid; regionaal college voor openbare werken; agrarische zaken.
Provinciale sociaal-economische commissie.
Bureau Bestuurszaken: bestuurlijke organisatie; werkwijze provinciaal bestuur; huisvesting; ontwikkelingssamenwerking; openheid en openbaarheid; regiovorming; gemeentelijke herindeling; Waddenzee-aangelegenheden; toezicht gemeentebesturen, m.u.v. gemeentebegroting; gemeenschappelijke regelingen; tussenkomst bestuurlijke aangelegenheden; onderwijszaken.
Bureau Rechtsbescherming: behandeling beroepschriften; AROB-secretariaat.
Bureau Economische en Agrarische Zaken: economische aangelegenheden; bestuurscommissie Noorden des Lands; ISP-coördinatie; energiezaken; investeringspremieregeling c.a.; werkgelegenheid; regionaal college voor openbare werken; agrarische zaken.
Provinciale sociaal-economische commissie.
Afdeling Financiën:
Onderafdeling Provinciale Financiën: Provinciale Financiën; lenen en stichtingen; prijzentoezicht bejaardenoorden; warenwetrechten; gemeenschappelijke regelingen (begroting en rekening); provinciale eigendommen en verzekeringen.
Onderafdeling Gemeente Financiën: Gemeentefinanciën; beheersverordeningen; belastingen; besluiten transacties onroerend goed; garantiebesluiten.
Onderafdeling Provinciale Financiën: Provinciale Financiën; lenen en stichtingen; prijzentoezicht bejaardenoorden; warenwetrechten; gemeenschappelijke regelingen (begroting en rekening); provinciale eigendommen en verzekeringen.
Onderafdeling Gemeente Financiën: Gemeentefinanciën; beheersverordeningen; belastingen; besluiten transacties onroerend goed; garantiebesluiten.
Afdeling Waterstaat en Milieuhygiëne:
Waterstaatsaangelegenheden (w.o. beheer Frieslands boezem; onderhoud en beheer kanalen); milieuhygiëne in ruime zin; hinderwet; drinkwatervoorziening; ontgrondingen; ruilverkavelingen; waterschappen; verkeer en vervoer; wegen (w.o. uitvoering wet uitkeringen wegen).
Bureau Waterstaat, waterschappen en ruilverkavelingen.
Bureau Verkeer, vervoer, wegen en ontgrondingen.
Bureauhygiëne.
Waterstaatsaangelegenheden (w.o. beheer Frieslands boezem; onderhoud en beheer kanalen); milieuhygiëne in ruime zin; hinderwet; drinkwatervoorziening; ontgrondingen; ruilverkavelingen; waterschappen; verkeer en vervoer; wegen (w.o. uitvoering wet uitkeringen wegen).
Bureau Waterstaat, waterschappen en ruilverkavelingen.
Bureau Verkeer, vervoer, wegen en ontgrondingen.
Bureauhygiëne.
Afdeling Interne Dienst:
Onderafdeling Interne Zaken: agenda en voorbereiding vergaderingen gedeputeerde staten en provinciale staten; werkzaamheden verband houdende met vergaderingen provinciale staten; verkoop gedrukte stukken; in- en externe zorg provinciehuis; huisdrukkerij en binderij; kopieerafdeling; typeafdeling.
Onderafdeling Archief en Documentatie: registratuur; bureau semi-statisch archief; bureau bibliotheek en documentatie; fotoarchief.
Onderafdeling Interne Zaken: agenda en voorbereiding vergaderingen gedeputeerde staten en provinciale staten; werkzaamheden verband houdende met vergaderingen provinciale staten; verkoop gedrukte stukken; in- en externe zorg provinciehuis; huisdrukkerij en binderij; kopieerafdeling; typeafdeling.
Onderafdeling Archief en Documentatie: registratuur; bureau semi-statisch archief; bureau bibliotheek en documentatie; fotoarchief.
Kabinet van de commissaris der Koningin:
Kabinetszaken; politie; brandweer; militaire zaken; bescherming bevolking; hulpverlening bij rampen; civiele verdediging; paspoorten en rijbewijzen; vuurwapen- en wapenwet; naturalisatie; strandvonderij.
Kabinetszaken; politie; brandweer; militaire zaken; bescherming bevolking; hulpverlening bij rampen; civiele verdediging; paspoorten en rijbewijzen; vuurwapen- en wapenwet; naturalisatie; strandvonderij.
Provinciaal Commando Bescherming Bevolking.
Centrale Personeelszaken:
Personeelsbeleid voor alle provinciale diensten; rechtspositie betreffende provinciaal personeel; jaarwedde wethouders, secretarissen en ontvangers van de gemeenten; salarisvaststelling ambtenaren waterschappen; toezicht gemeentelijke rechtspositie regelingen; IZR; vorming en opleiding; secretariaat functiewaardering; bedrijfsmaatschappelijk werk; bedrijfsgezondheidszorg.
Personeelsbeleid voor alle provinciale diensten; rechtspositie betreffende provinciaal personeel; jaarwedde wethouders, secretarissen en ontvangers van de gemeenten; salarisvaststelling ambtenaren waterschappen; toezicht gemeentelijke rechtspositie regelingen; IZR; vorming en opleiding; secretariaat functiewaardering; bedrijfsmaatschappelijk werk; bedrijfsgezondheidszorg.
Bureau Planning en Coördinatie.
Bodekamer.
laatste wijziging 10-11-2017
5.037 beschreven archiefstukken
Kenmerken
Periode:
1962-1986
Auteur:
S.P. de Jong en J.B. de Vries, afdeling Documentair Informatie Management provincie Fryslân, 2009
Beschrijving:
Inventaris van de archieven van het provinciaal bestuur van Friesland, 1962-1986
Categorie:
laatste wijziging 10-11-2017
5.037 beschreven archiefstukken