Uw zoekacties: documentatie van de afdeling Monumentenzorg van de gemeente ...

5026 documentatie van de afdeling Monumentenzorg van de gemeente Haarlem, Collectie van ( Noord-Hollands Archief )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
1. De geschiedenis van het collectiebeheer.
2. Verantwoording van de inventarisatie.
3. Aanwijzingen voor de gebruiker.
Inventaris
1. Panden op adres geordend
5026 documentatie van de afdeling Monumentenzorg van de gemeente Haarlem, Collectie van
Inventaris
1.
Panden op adres geordend
Organisatie: Noord-Hollands Archief
Records 1 t/m 100
Records 101 t/m 200
Records 201 t/m 300
Records 301 t/m 400
Records 401 t/m 500
Records 501 t/m 600
Records 601 t/m 700
Records 701 t/m 800
Records 801 t/m 900
Records 901 t/m 1000
Records 1001 t/m 1100
Records 1101 t/m 1200
Records 1201 t/m 1300
Records 1301 t/m 1400
Records 1401 t/m 1500
Records 1501 t/m 1600
Records 1601 t/m 1700
Records 1701 t/m 1800
Records 1801 t/m 1864
Erfgoedstuk

Kenmerken

Datering:
1950-2012
Omvang in meters:
27,90
Periode documenten:
1950-2012
Openbaarheid:
gedeeltelijk openbaar
Opheffing openbaarheidsbeperking:
toestemming gemeentearchivaris
Raadpleegmogelijkheid:
Haarlem, Jansstraat, raadpleging mogelijk na transport
Gebruiksinformatie:
Inventaris inv.nrs. 1-2306. De collectie bestaat uit onderzoeksmateriaal (veelal fotokopieën van originele archiefstukken), zoals een bewoners- en bouwhistorisch onderzoek betreffende het verbouwen, restaureren en onderhouden van een bepaald monumentaal pand, niet zijnde de monumentenvergunning. Inv.nrs. 15, 52, 63, 65-66, 71-73, 75, 82, 85-86, 95, 103, 120, 149, 160, 168, 263, 300, 314, 407, 424, 429, 434, 443, 450, 454, 456, 499, 508, 601, 610, 613, 682-683, 703, 708, 710, 720, 736, 755, 768, 771-773, 784, 809, 811-814, 817-818, 820, 822, 824, 826-829, 831-832, 858, 869, 878, 883-884, 889, 910, 922, 932, 959, 978-979, 994, 1019, 1027, 1031, 1037, 1045, 1049, 1067, 1077-1078, 1080, 1082, 1086, 1157, 1212, 1241, 1256-1257, 1275, 1278, 1282, 1302, 1304-1305, 1307, 1352, 1354, 1358, 1460, 1471, 1478, 1482, 1491, 1517, 1539, 1573, 1575-1576, 1578-1579, 1584, 1594, 1610, 1612, 1620-1621, 1641, 1645, 1658, 1663, 1667, 1677, 1694, 1711-1712, 1725, 1750, 1762, 1774, 1797-1798, 1811-1812, 1819, 1860-1861, 1902, 1923, 1926, 1964, 2217 en 2289 zijn voor een periode van 75 jaar niet openbaar.
Gemeente:
Haarlem