33-02 Handschriftenverzameling van de gemeente Rotterdam, aanvullingen 1988-1996 ( Stadsarchief Rotterdam )
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Aanwijzingen voor de gebruiker
Opmerkingen openbaarheidsbeperkingen
Beschrijving van de series en archiefbestanddelen
Maatschappelijk leven
9452 aanvraagnr: 1993 09
Notulen van bestuurs en andere vergaderingen van de afdeling Rotterdam van de Vereniging voor Christelijke Gezondheids en Vacantiekolonien in Nederland
33-02 Handschriftenverzameling van de gemeente Rotterdam, aanvullingen 1988-1996
Beschrijving van de series en archiefbestanddelen
Maatschappelijk leven
9452
aanvraagnr: 1993 09
Notulen van bestuurs en andere vergaderingen van de afdeling Rotterdam van de Vereniging voor Christelijke Gezondheids en Vacantiekolonien in Nederland
Datering:
1921-1938
Omvang:
1 deel, 5 stukken
Notabene:
Zowel voorin als achterin deel notulen
Organisatie: Stadsarchief Rotterdam

Kenmerken

Datering:
17e-20e eeuw
Overheid of particulier:
Particulier
Trefwoorden:
Categorie: