Uw zoekacties: Gemeentebestuur, Aalburg, 1990-2018 Gemeentebestuur Riethoven, 1811-1940 (1953)

15302 Gemeentebestuur Riethoven, 1811-1940 (1953) ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
INVENTARIS
II STUKKEN BETREFFENDE AFZONDERLIJKE ONDERWERPEN
H BURGERLIJKE STAND EN BEVOLKING
1 BURGERLIJKE STAND
1061 Missive aan de kantonrechter te Eindhoven met de vraag hoe te handelen met betrekking tot de inschrijving van een levenloos geboren kind, met antwoord
15302 Gemeentebestuur Riethoven, 1811-1940 (1953)
INVENTARIS
II STUKKEN BETREFFENDE AFZONDERLIJKE ONDERWERPEN
H BURGERLIJKE STAND EN BEVOLKING
1 BURGERLIJKE STAND
1061
Missive aan de kantonrechter te Eindhoven met de vraag hoe te handelen met betrekking tot de inschrijving van een levenloos geboren kind, met antwoord
Datering:
1876
Omvang:
1 stuk

Kenmerken

Gemeente:
Bergeijk
Type archief:
Overheid