Uw zoekacties: Maria van Vliet Gemeentebestuur Dommelen, 1811-1934

15010 Gemeentebestuur Dommelen, 1811-1934 ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
INVENTARIS
II STUKKEN BETREFFENDE AFZONDERLIJKE ONDERWERPEN
G BURGERLIJKE STAND EN BEVOLKING
1 BURGERLIJKE STAND
873-2009 Registers van geboorteakten
877 1903 - 1920 i
15010 Gemeentebestuur Dommelen, 1811-1934
INVENTARIS
II STUKKEN BETREFFENDE AFZONDERLIJKE ONDERWERPEN
G BURGERLIJKE STAND EN BEVOLKING
1 BURGERLIJKE STAND

873-2009 Registers van geboorteakten
877
1903 - 1920
NB:
Opgenomen in serie Registers Burgerlijke Stand Dommelen onder nummer 6
Nadere toegang:

Gebruik CTRL + scroll om te scrollen

Ga

Kenmerken

Gemeente:
Valkenswaard
Type archief:
Overheid