Uw zoekacties: Gemeentebestuur Asten

13031 Gemeentebestuur Asten ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
INVENTARIS
XVII Personele omslag
763 XVII/1 Staat, rekening, bewijs en reliqua van een personele omslag cq. zetting tot betaling van achterstallige schuld van de gemeente opgemaakt door de borgemeesters Michiel Jacob van de Cruys en Bernaert van Hooff
13031 Gemeentebestuur Asten
INVENTARIS
XVII Personele omslag
763 XVII/1
Staat, rekening, bewijs en reliqua van een personele omslag cq. zetting tot betaling van achterstallige schuld van de gemeente opgemaakt door de borgemeesters Michiel Jacob van de Cruys en Bernaert van Hooff
Datering:
1710-1711
Omvang:
1 omslag

Kenmerken

Datering:
1503-1813
Gemeente:
Asten
Type archief:
Overheid