13022 Gemeentebestuur Aarle-Rixtel ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
Inleiding
Gemeentebestuur Aarle-Rixtel
2 Stukken betreffende afzonderlijke onderwerpen
8 Burgerlijke Stand en bevolking
2 Bevolkingsadministratie
118-125 Huisnummerregisters
13022 Gemeentebestuur Aarle-Rixtel
Gemeentebestuur Aarle-Rixtel
2 Stukken betreffende afzonderlijke onderwerpen
8 Burgerlijke Stand en bevolking
2 Bevolkingsadministratie
118-125
Huisnummerregisters
Datering:
[vóór 1887]-1938
Omvang:
6 delen en 2 katernen
NB:
N.B. Inv.nr. 120 is gelijk aan inv.nr. 121 en inv.nr. 122 is gelijk aan inv.nr. 123, met dien verstande, dat de inv.nrs. 120 en 122 gebruikt zijn bij de belastingheffing en derhalve bij diverse personen bedragen vermeld zijn.

Kenmerken

Datering:
1811-1931
Gemeente:
Laarbeek
Type archief:
Overheid