Uw zoekacties: Gemeentebestuur Best

10834 Gemeentebestuur Best ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
-1.71 EIGENDOM, OPENBARE WERKEN, BELASTINGEN
-1.718 Rechten van registratie, enz.
10834 Gemeentebestuur Best
-1.71 EIGENDOM, OPENBARE WERKEN, BELASTINGEN
-1.718
Rechten van registratie, enz.
NB:
Betaling boeten ingevolge registratie- of zegelwet behoort bij de zaak, waarvoor de boete is opgelegd. Wenst men een overzicht te hebben van gevallen, die zich ten aanzien van de toepassing van registratie- of zegelwet hebben voorgedaan, dan kan zulks pla

Kenmerken

Datering:
1970-1979
Gemeente:
Best
Type archief:
Overheid