Uw zoekacties: Gemeentebestuur Eindhoven, 1920-1933

10247 Gemeentebestuur Eindhoven, 1920-1933 ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
INVENTARIS
Archief gevormd volgens het rubriekenstelsel 1920-1933
Rubriekenstelsel
70 Drankwet
1926
Verloven
206-70H1-1926 Antonius Ceelen Gestel Hoogstraat 150 verleend 26 januari 1926
1926
10247 Gemeentebestuur Eindhoven, 1920-1933
INVENTARIS
Archief gevormd volgens het rubriekenstelsel 1920-1933
Rubriekenstelsel
70 Drankwet
1926
Verloven
206-70H1-1926
Antonius Ceelen Gestel Hoogstraat 150 verleend 26 januari 1926
1926
Datering:
1926
NB:
Dossier nummer 70 H1

Kenmerken

Gemeente:
Eindhoven
Type archief:
Overheid