Uw zoekacties: Gemeentebestuur Soest, 1929 - 1975

0911 Gemeentebestuur Soest, 1929 - 1975 ( Archief Eemland )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Beschrijving van het archief
Archiefvorming
Inhoud en structuur van het archief
Aanwijzingen voor de gebruiker
Verwant materiaal
Bijlagen
Beschrijving van de series en archiefbestanddelen
2. STUKKEN BETREFFENDE BIJZONDERE ONDERWERPEN
2.2. UITVOERING VAN DE TAAK
2.2.4. Volksgezondheid
2.2.4.5. Milieuhygiëne
2.2.4.5.1 Uitvoering Hinderwet
359-6338 Stukken betreffende het verlenen van Hinderwetvergunningen, 1922-1995.
0911 Gemeentebestuur Soest, 1929 - 1975
Beschrijving van de series en archiefbestanddelen
2. STUKKEN BETREFFENDE BIJZONDERE ONDERWERPEN
2.2. UITVOERING VAN DE TAAK
2.2.4. Volksgezondheid
2.2.4.5. Milieuhygiëne
2.2.4.5.1 Uitvoering Hinderwet
359-6338
Stukken betreffende het verlenen van Hinderwetvergunningen, 1922-1995.
NB:
Per perceel staat in de inventaris steeds de meest recente huisnummering aangegeven, het meest recente kadastrale nummer en de meest recente aanvrager van een vergunning. Op deze manier kan het beste aansluiting worden verkregen bij (in de toekomst te integreren) recentere dossiers.
De verschillende vergunningen zijn gescheiden door blanco tabstroken. Achter de vergunning met de bijbehorende getekende stukken zijn daarna in chronologische volgorde de voorliggende stukken geplaatst.
Wat betreft de terminologie van de verschillende vergunningen is zoveel mogelijk geprobeerd gelijksoortige vergunningen onder één noemer te brengen.
Alle dossiers omvatten in principe één omslag, oftewel map. Als er sprake is van één stuk of van één of meerdere pakken (mappen met een omvangrijk aantal stukken), staat dit bij het betreffende inventarisnummer aangegeven.
De in de tabel opgenomen oude dossiernummers betreffen de door mw. C. van Beek per sector toegekende voorlopige inventarisnummers. Deze zijn met de hand toegevoegd aan de dossierlijsten.
De oude dossiernummers zonder lettertoevoeging betreffen de nummers van de sector Milieu- en Stadsbeheer. Waar bij de oude dossiernummers BS staat vermeld, betreft dit de dossiernummers van de sector Burger- en Samenlevingszaken.
Een aantal dossiers is verrijkt met stukken van het in 2014 opgeheven Servicebureau Gemeenten.
Omvang:
3 stukken, 574 omslagen, 15 pakken
Organisatie: Archief Eemland
Records 1 t/m 100
Records 101 t/m 200
Records 201 t/m 300
Records 301 t/m 400
Records 401 t/m 500
Records 501 t/m 592

Kenmerken

Datering:
1929 - 1975
Soort toegang:
inventaris
Depotlocatie:
Amersfoort
Auteur:
S. Baarda, Arjan Mulder, Sjoukje Straub
Openbaarheid:
volledig, enkele stukken uitgezonderd
Omvang:
150 meter
Herkomst:
wet
Citeerinstructie:
Bij het citeren in annotatie en verantwoording dient het archief tenminste eenmaal volledig en zonder afkortingen te worden vermeld. Daarna kan worden volstaan met verkorte aanhaling.
VOLLEDIG:
Archief Eemland, Amersfoort. Toegang 0911 Gemeentebestuur Soest, 1929 - 1975
VERKORT:
NL-AmfAE 0911
Geografische namen:
Archiefvormer(s):