Trefwoorden: A2 Deil-Everdingen.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Trefwoorden: A2 Deil-Everdingen.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
Trefwoorden: A2 Deil-Everdingen.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.
De brug ligt ten Noorden van Kampen, in het nieuwe tracé van de autoweg van Zwolle richting Emmeloord (N50), over de IJssel te liggen.
De brug is ca. 415 meter lang en ca. 19 meter breed en bestaat uit een tuibrug (hoofdoverspanning), een ophaalbrug en twee aanbruggen.
Het brugdek van de tuibrug bestaat uit een overspanning van 150 meter opgebouwd uit een stalen balkenrooster met daarop een gewapend betonnen rijvloer.
In de uiterwaard van de IJssel worden twee achteroverhellende, in het werk gestorte, betonnen pylonen van ca. 95 meter hoog gebouwd. Deze pylonen worden op ca. 80 meter hoogte gekoppeld door een in het werk te storten ankerblok. Aan dit ankerblok komt de brug door middel van tuien te 'hangen'.
De aanbrug aan de Noordzijde heeft een overspanning van ca. 90 meter, met een tussensteunpunt.
De Zuidzijde bestaat uit een betonnen aanbrug met een overspanning van ca. 135 meter met twee tussensteunpunten, en een stalen ophaalbrug, met een overspanning van 20 meter.
Het werk wordt uitgevoerd in combinatie met Strukton betonbouw B.V. Uit Maarsen. Opdrachtgever is Rijkswaterstaat. Directie wordt gevoerd door Rijkswaterstaat.
- Bronvermelding is verplicht; dit is: © Rijkswaterstaat | Naam fotograaf.
- Foto’s mogen niet dusdanig bewerkt worden dat de integriteit verloren gaat en een beeld onjuist geïnterpreteerd kan worden.