Uw zoekacties: Shanties From The Seven Seas,

titel ( Shanty Nederland )

Archieven.nl bevat verschillende bronnen waarin Beeld en Geluid centraal staan. Zo kunt u bijvoorbeeld denken aan foto’s, film of een toespraak op een geluidscassette. Op deze pagina treft u al het beeld en geluid aan van diverse archiefdiensten.

 
 

Met deze zoekingang worden al deze beschrijvingen van verschillende archiefdiensten bijeengebracht tot één beeldbank. Vaak is er een bestand aan gekoppeld.
Bij films en audiobestanden is het soms ook mogelijk om afzonderlijke fragmenten te bekijken. Wanneer u de thumbnail aanklikt ziet u daarna de beschikbare fragmenten met een tijdsaanduiding wanneer het fragment start en eindigt.
Niet altijd is een afbeelding online te raadplegen; in het geval van kunt u de studiezaal van de betreffende archiefdienst bezoeken.

Zoeken

Er kan ook een uitgebreide zoekopdracht worden uitgevoerd, hiermee zoekt u specifieker per collectie(s). Uitgebreid zoeken biedt u de mogelijkheid om te zoeken op alle velden en op periode.

Sortering resultaten

U kunt de zoekresultaten sorteren op Laatste wijziging (oplopend/ aflopend).

Weergave resultaten

Rechtsboven in het scherm kunt de weergave van uw zoekresultaten aanpassen. Deze zoekingang maakt gebruik van de Kleine afbeeldingenweergave, de Galerieweergave of de detailweergave.

Gebruik van zoekfilters

U kunt uw zoekresultaten verfijnen door gebruik te maken van de beschikbare filters. Kies bijvoorbeeld een archiefdienst en/of een bron, zoals bijvoorbeeld foto, affiche of prentbriefkaart.

Wildcards

Het gebruik van wildcards vergemakkelijkt het zoeken:

  • Een ? (vraagteken) vervangt een letter
  • Een * (sterretje) vervangt een aantal letters
  • Door een $ (dollarteken) voor een zoekterm te zetten, zoekt u naar woorden die op elkaar lijken.
beacon
 
 
Erfgoedstuk
Bladmuziek
Shanties From The Seven Seas,
Titel:
Shanties From The Seven Seas
Naam uitgever:
MYSTIC SEAPORT MUSEUM
Jaar van uitgave:
First Published 1961
Taal:
Engels
Aantal pagina's:
430
Plaats van uitgave:
Connecticut
Auteur:
Collected by Stan Hugill
THE ART OF THE SHANTYMAN
Marr, etc. Great names like Napoleon, Santiana, General Taylor, Mister Tapscott, and Daniel O'Connell—great and fairly great in their respective fields—all were included in his songs. He sang of places with romantic names like Shenandoah, Rio, the Broomiclaw, Mobile Bay, Valparaiso and Essequibo, and Hilo. Strangely enough he rarely sang of a famous ship by name—the Dreadnought was one of the few exceptions. Peculiar expressions, too, many of them Negro or of minstrel
source, dotted his stanzas—^Yaller Gals, Bulgines, Round-the-Corner Sallies, Queens-in-the-Forest, and the mysterious Wild Goose Nation. In fact Sailor John sang of everything and anything. *
* *
For many years several English and American books about shanties have been on the market. In the Yankee ones the shanties have been mainly drawn from the east coast. In the English books, Northumber- land and the Tyne, the Bristol Channel ports and London have been the collecting grounds of the writers concerned. It has always struck me as rather strange that Liverpool, the
greatest of all sailing-ship ports, should have contributed so little to the existing data on shanties. The nearest to a Liverpool collection is the work of Professor J. Glyn Davies, but then again he added to the existing tunes words in Welsh which he himself composed and which were never sung at sea; but he gives, in the prefaces to his works,
formation about the shanties as they were sung by Welsh seamen sailing out of the port of Liverpool. Of course the tunes and words varied among seamen from
different ports and even in different ships out of the same port. Glyn Davies declares that the Welsh versions of the shanties were more 'conventional musically' than those in Terry's and Whall's collections, and he rather thinks that the Welsh versions were based unconsciously 'on hymn models'., and that the not-so-musical versions of the English were due to the 'bungling of English crews who usually did not know how to sing hymns or anything else'! He believed that there was a greater uniformity of shanty singing in Welsh ships (like in the Swedish 'family ship'), since the crews came from the small area of the three western counties of North Wales. The same men came from, the same village, signing on the same ship voyage after voyage, a consistent state of affairs which he contrasts with the
. . . complete stampede of a crew from an English starvation hulk and the signing-on of a new set of riff-raff, who, like the thunder winds, came from all round the compass. . . . 1 Both published by the Oxford University Press. 35
Cerddi Huw Puw and Cerddi Portinllaen,^ much valuable in-
Voorbeeld : Klik op de tekst voor meer
Organisatie: Shanty Nederland