Uw zoekacties: Beeldbank Overijssel

Beeldbank Overijssel ( Collectie Overijssel locatie Zwolle )

beacon
33  zoekresultaten
sorteren op:
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
8607 FD012975 Schellerdijk 2-4. IJsselzijde., 1975
Beschrijving:
Schellerdijk 2-4. IJsselzijde.
Datering:
1975
Adres:
Zwolle, Schellerdijk 2-4  
Vervaardiger:
J.P. de Koning;
Rechthebbende:
Historisch Centrum Overijssel
Afmeting:
breedte 18 centimeters x hoogte 13 centimeters
Materiaal:
foto;
Annotatie:
Stratencollectie Zwolle
Oud nummer:
FD012975
 
 
 
 
 
Titel:
Dunlop 1981 ;
Beschrijving:
TNO laboratorium proeven voor stootrubbers voor de dieselmotor opstelling in de mijnenjagers, klasse Tripartite van de Koninklijke Marine.
Lengte in minuten:
00:04:48
Datering:
1981-00-00
Materiaal:
16 mm;
rolfilm;
Oud nummer:
BB02488
Materiaal opmerkingen:
titels: Engels;
formaat beeld: kleur;
formaat geluid: stom;
 
 
 
 
 
Titel:
Onderhoud dieselmotor Humber River - 1e versie ;
Beschrijving:
Monteurs geven de dieselmotor TM410 van Stork Werkspoor Diesel een onderhoudsbeurt.

Deel 1: Werkzaamheden in de machinekamer van het baggerschip Humber River.

Deel 2: Inspectie van de cilindereenheid.

Lengte in minuten:
00:19:00
Datering:
00-00-1971 - 00-00-1979
Adres:
Amsterdam (NH), [geen straatnaam]  
Oud nummer:
BB02487
Materiaal:
Super8;
rolfilm;
Materiaal opmerkingen:
titels: Duits;
formaat beeld: kleur;
formaat geluid: stom;
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Film
12500BB02486 Deze documentaire film behandelt de inspectie van een TM 410 dieselmotor van Stork-Werkspoor Diesel.

0:00:02Tekst: SWD (Stork-Werkspoor Diesel B.V.) Amsterdam presents

0:00:06Tekst: Inspections on Stork-Werkspoor TM 410 Diesel engines are extremely easy.

0:00:12Het baggerschip Humber River van de Anglo Dutch Dredging Company wordt aangedreven door twee zestiencilinder dieselmotoren van SWD in V vorm, met een totaalvermogen van 21000 pk. De motoren drijven zowel de schroeven als de zandpompen aan. Deze film is bedoeld om aan te tonen dat inspectie van de TM410 motoren eenvoudig is en in korte tijd kan worden uitgevoerd.

0:01:26Het eerste deel van de film toont de inspectie van de uitlaapklep en de brandstofverstuiver van een cilindereenheid. Het tweede deel toont de inspectie van een complete cilindereenheid, de demontage van de cilinderkop, zuiger en zuigerringen, het lager van de zuigerstang, etc.

0:01:46Voor de inspectie moet de motor afkoelen en moet het koelwater deels worden afgetapt.

0:01:54Tekst: Deel 1: inspectie van de uitlaatklep en vervanging van de uitlaatklep.

0:02:11De aluminium afdekkappen worden met de hand verwijderd. In beeld is een klok zichtbaar, die op 12 uur staat.

0:02:34SWD heeft voor hydraulisch handgereedschap gekozen om de moeren los en vast te draaien. Dat is om onafhankelijk te zijn van elektriciteit, voor nauwkeurigheid en snelheid.

0:03:09De kleplichter wordt uitgehesen.

0:03:26De brandstofverstuiver wordt met de hand uitgenomen.

0:04:02Na het hydraulisch losdraaien van de moeren kan de klep met hetzelfde hydraulische gereedschap uit de motor worden gedrukt. De cilinderkop blijft daarbij op zijn plaats.

0:04:23De praktijk heeft bewezen dat bij het bij het stoken van zware brandstof voldoende is om de 6.000 uur te inspecteren. Ook dan is het meestal voldoende de klep schoon te maken.

0:05:16Voor één cilinder staat de klok na de, 00-00-1971 - 00-00-1979
Titel:
Onderhoud dieselmotor Humber River ;
Beschrijving:
Deze documentaire film behandelt de inspectie van een TM 410 dieselmotor van Stork-Werkspoor Diesel.

0:00:02Tekst: SWD (Stork-Werkspoor Diesel B.V.) Amsterdam presents

0:00:06Tekst: Inspections on Stork-Werkspoor TM 410 Diesel engines are extremely easy.

0:00:12Het baggerschip Humber River van de Anglo Dutch Dredging Company wordt aangedreven door twee zestiencilinder dieselmotoren van SWD in V vorm, met een totaalvermogen van 21000 pk. De motoren drijven zowel de schroeven als de zandpompen aan. Deze film is bedoeld om aan te tonen dat inspectie van de TM410 motoren eenvoudig is en in korte tijd kan worden uitgevoerd.

0:01:26Het eerste deel van de film toont de inspectie van de uitlaapklep en de brandstofverstuiver van een cilindereenheid. Het tweede deel toont de inspectie van een complete cilindereenheid, de demontage van de cilinderkop, zuiger en zuigerringen, het lager van de zuigerstang, etc.

0:01:46Voor de inspectie moet de motor afkoelen en moet het koelwater deels worden afgetapt.

0:01:54Tekst: Deel 1: inspectie van de uitlaatklep en vervanging van de uitlaatklep.

0:02:11De aluminium afdekkappen worden met de hand verwijderd. In beeld is een klok zichtbaar, die op 12 uur staat.

0:02:34SWD heeft voor hydraulisch handgereedschap gekozen om de moeren los en vast te draaien. Dat is om onafhankelijk te zijn van elektriciteit, voor nauwkeurigheid en snelheid.

0:03:09De kleplichter wordt uitgehesen.

0:03:26De brandstofverstuiver wordt met de hand uitgenomen.

0:04:02Na het hydraulisch losdraaien van de moeren kan de klep met hetzelfde hydraulische gereedschap uit de motor worden gedrukt. De cilinderkop blijft daarbij op zijn plaats.

0:04:23De praktijk heeft bewezen dat bij het bij het stoken van zware brandstof voldoende is om de 6.000 uur te inspecteren. Ook dan is het meestal voldoende de klep schoon te maken.

0:05:16Voor één cilinder staat de klok na de
Beschrijving vervolg:
inspectie van de uitlaatklep en brandstofverstuiver - en voor de montage - op 1 uur en 35 minuten.

0:05:24Voor de montage wordt de klepzitting met een speciaal gereedschap gereinigd.

0:05:50De koelwateraansluiting is flexibel.

0:05:57De 6.000 uurs inspectie hoeft geen inspectie van de inlaatkleppen in te houden. SWD adviseert inspectie van de inlaatkleppen en de zuigerveren na 12.000 uur.

0:06:17De moeren van de behuizing van de klep worden hydraulisch aangetrokken.

0:06:41De brandstofverstuiver wordt weer gemonteerd.

0:07:16Na drie uur en tien minuten is de motor weer gebruiksgereed.

0:07:23Tekst: Inspectie-interval

uitlaatkleppen: licht polijsten na 6000 uur

brandstofverstuivers: inspectie na 3000 uur; vervangen na 6000 uur.

0:07:48Tekst: Deel 2: Inspectie van een complete cilindereenheid

0:08:19Het gaat om een 12.000 uurs inspectie. De klok staat weer op 12 uur. Om te beginnen worden weer de aluminium afdekkappen verwijderd. De zuiger en zuigerstang zullen verwijderd worden.

0:09:28Al het pijpwerk van de cilinderkop wordt los genomen.

0:09:45De acht moeren van de cilinderkop worden met vier tegelijk los gedraaid.

0:10:16Het uithijsen van de cilinderkop gebeurt bij een V motor met hetzelfde gereedschap als bij een lijnmotor. Het is dan 2 uur.

0:10:51Vervolgens wordt in het carter van de motor een luik geopend om de zuigerstang van de krukas te verwijderen. De krukas wordt pneumatisch in de goede stand gedraaid.

0:12:34Het samenstel van zuigerstang en zuiger wordt na drie uur en drie kwartier uitgehesen en blijft aan de hijshaak hangen. In de film wordt met twee monteurs gewerkt; met vier zou het vlugger gegaan zijn.

0:13:07De zuigerveren kunnen makkelijk worden schoongemaakt en - indien nodig - worden vervangen.

0:13:39De montage geschiedt in omgekeerde volgorde. De bouten van de cilinderkop worden hydraulisch onder de
Lengte in minuten:
00:17:00
Datering:
00-00-1971 - 00-00-1979
Adres:
Amsterdam (NH), [geen straatnaam]  
Oud nummer:
BB02486
Materiaal:
Super8;
rolfilm;
Materiaal opmerkingen:
formaat beeld: kleur;
formaat geluid: stom;