Uw zoekacties: Beeldbank Overijssel

Beeldbank Overijssel ( Collectie Overijssel locatie Zwolle )

Filter: studiezaalx
beacon
2.238  zoekresultaten
sorteren op:
 
 
Erfgoedstuk
16766 FD028526  Opname van het herstel van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle begon in 1941. Het werk werd uitgevoerd door de firma's Kloos en Zonen en Bijker's aannemingsbedrijf n.v te Gorinchem. De brug werd in januari 1943 heropend., 00-00-1941-00-00-1943
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16767 FD028527  Opname van het herstel van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle begon in 1941. Het werk werd uitgevoerd door de firma's Kloos en Zonen en Bijker's aannemingsbedrijf n.v te Gorinchem. De brug werd in januari 1943 heropend., 00-00-1941
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16768 FD028528  Opname van het herstel van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle begon in 1941. Het werk werd uitgevoerd door de firma's Kloos en Zonen en Bijker's aannemingsbedrijf n.v te Gorinchem. De brug werd in januari 1943 heropend., 00-00-1941
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16769 FD028529  Opname van het het herstel van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle begon in 1941. Het werk werd uitgevoerd door de firma's Kloos en Zonen en Bijker's aannemingsbedrijf n.v te Gorinchem. De brug werd in januari 1943 heropend.

Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 weer hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten. Op deze foto gemaakt vanaf de veerpont, is het begin van het de herstelde brug te zien .
, 00-00-1941
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16770 FD028530  Opname van de vernielde verkeersbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 weer hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten. Op deze opname is de vernielde brug te zien., 00-00-1940
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16771 FD028531  Opname van de vernielde verkeersbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 weer hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten. Op deze foto gemaakt vanaf de veerpont is de vernielde brug zien., 00-05-1940
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16772 FD028532  Opname van wachtende passagiers voor de pontveer. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 weer hersteld. Tot die tijd moesten schepen en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten. Op deze foto zijn wachtende passagiers te zien., 00-05-1940 - 00-00-1943
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16773 FD028533  Opname van de boten en pontveer bij het Katerveer. Na het opblazen van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle op 10 mei 1940 door het Nederlandse leger was men voor het vervoer over de rivier weer lange tijd afhankelijk van boten en een pontveer. Op deze foto worden onder andere Nederlandse soldaten, die na de capitulatie naar huis terugkeren, overgezet. om terug te keren naar huis. De brug was in januari 1943 weer hersteld., 00-05-1940 - 00-07-1940
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16778 FD028538  Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-00-1945
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16779 FD028539  Opname van de werkzaamheden voor de aanleg van de baileybrug, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als vervanging van de op 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Deze “ Maple Leaf Brug “ was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland. Gebouwd door het Canadese 1e leger. De tijdelijke oeververbinding lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend, 00-00-1945
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16784 FD028546  Opname van de werkzaamheden ten behoeve van de herbouw van de spoorbrug over de IJssel bij Zwolle, die op 14 april 1945 door de Duitsers was opgeblazen. De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net in Nederland moest snel hersteld worden, want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland. , 00-00-1945
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16774 FD028534  Opname de vernielde spoorbrug over de IJssel bij Zwolle. De spoorbrug is in de nacht van 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen. De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net in Nederland moest snel hersteld worden, want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland.

, 00-04-1945
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie