Uw zoekacties: Beeldbank Overijssel

Beeldbank Overijssel ( Collectie Overijssel locatie Zwolle )

Filter: studiezaalx
beacon
2.238  zoekresultaten
sorteren op:
 
 
Erfgoedstuk
16778 FD028538  Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-00-1945
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16779 FD028539  Opname van de werkzaamheden voor de aanleg van de baileybrug, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als vervanging van de op 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Deze “ Maple Leaf Brug “ was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland. Gebouwd door het Canadese 1e leger. De tijdelijke oeververbinding lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend, 00-00-1945
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16784 FD028546  Opname van de werkzaamheden ten behoeve van de herbouw van de spoorbrug over de IJssel bij Zwolle, die op 14 april 1945 door de Duitsers was opgeblazen. De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net in Nederland moest snel hersteld worden, want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland. , 00-00-1945
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16774 FD028534  Opname de vernielde spoorbrug over de IJssel bij Zwolle. De spoorbrug is in de nacht van 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen. De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net in Nederland moest snel hersteld worden, want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland.

, 00-04-1945
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16775 FD028535  Opname van de vernielde verkeersbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 weer hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten. , 00-00-1940
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16776 FD028536  Opname van de vernielde verkeersbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 weer hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten. Op deze foto vanaf de vernielde brug is op de IJssel een veerpont te zien., 00-00-1940
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16777 FD028537  Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-00-1945
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16780 FD028541  Opname van het bord bij de oprit van de baileybrug, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als vervanging van de op 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Deze Maple Leaf Brug was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland. De tijdelijke oeververbinding lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend., 00-00-1945
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16781 FD028542  Opnamen van de werkzaamheden voor de aanleg van de baileybrug, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als vervanging van de op 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Deze “ Maple Leaf Brug “ was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland. De tijdelijke oeververbinding lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend., 00-06-1945 - 00-07-1945
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16783 FD028544  Opname van de werkzaamheden voor de aanleg van de baileybrug, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als vervanging van de op 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Deze “ Maple Leaf Brug “ was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland. De tijdelijke oeververbinding lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend., 00-06-1945 - 00-07-1945
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16782 FD028543  Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-06-1945 - 00-07-1945
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie
Erfgoedstuk
16785 FD028547  Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 15-04-1945
Info
Klik op de afbeelding voor meer informatie