Uw zoekacties: Affiche dat reclame maakte voor LEGO World. Het allergrootst...

Beeldbank Overijssel ( Collectie Overijssel locatie Zwolle )

beacon
 
 
Erfgoedstuk
Affiche
3552 Affiche dat reclame maakte voor LEGO World. Het allergrootste LEGO spektakel van de wereld. Data: 18 t/m 23 oktober 2007 en locatie: IJsselhallen, Zwolle.
LEGO World is een LEGO-manifestatie die jaarlijks in Nederland wordt gehouden. In 2012 bestond het evenement uit zeven hallen (21.000 m²), met ruim 10 miljoen bouwsteentjes, grote LEGO-bouwwerken, bouwwedstrijden, LEGO-maquettes, een bioscoop, attracties en optredens van artiesten.
LEGO World werd van 2001 tot 2012 gehouden in de IJsselhallen in Zwolle, in 2013 verhuisde het evenement naar de Jaarbeurs in Utrecht. Het evenement trekt jaarlijks meer dan 70.000 bezoekers, vooral gezinnen met kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 14 jaar.
Het concept voor LEGO World werd in 2001 ontwikkeld door Roy Cordes (LEGO Nederland) en Renate Ouweneel (IJsselhallen-Zwolle). Eric Broekaart was destijds directeur van de IJsselhallen (onderdeel van Libéma). Het eerste jaar waren er al 27.500 bezoekers. In 2011 trok de attractie in acht dagen 73.853 bezoekers uit heel Nederland, Duitsland en België., 2007-10-18
Titel:
Lego World;
Beschrijving:
Affiche dat reclame maakte voor LEGO World. Het allergrootste LEGO spektakel van de wereld. Data: 18 t/m 23 oktober 2007 en locatie: IJsselhallen, Zwolle.
LEGO World is een LEGO-manifestatie die jaarlijks in Nederland wordt gehouden. In 2012 bestond het evenement uit zeven hallen (21.000 m²), met ruim 10 miljoen bouwsteentjes, grote LEGO-bouwwerken, bouwwedstrijden, LEGO-maquettes, een bioscoop, attracties en optredens van artiesten.
LEGO World werd van 2001 tot 2012 gehouden in de IJsselhallen in Zwolle, in 2013 verhuisde het evenement naar de Jaarbeurs in Utrecht. Het evenement trekt jaarlijks meer dan 70.000 bezoekers, vooral gezinnen met kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 14 jaar.
Het concept voor LEGO World werd in 2001 ontwikkeld door Roy Cordes (LEGO Nederland) en Renate Ouweneel (IJsselhallen-Zwolle). Eric Broekaart was destijds directeur van de IJsselhallen (onderdeel van Libéma). Het eerste jaar waren er al 27.500 bezoekers. In 2011 trok de attractie in acht dagen 73.853 bezoekers uit heel Nederland, Duitsland en België.
Afmeting:
breedte 30 centimeters x hoogte 42 centimeters
Datering begin:
2007-10-18
Datering eind:
2007-10-18
Adres:
Zwolle, [geen straatnaam]  
Oud nummer:
003714
Materiaal opmerkingen:
foto;