Uw zoekacties: NU, 1982-04-01; p. 16

Contactorgaan NU, 1982 ( Bedrijfshistorie Nationale-Nederlanden )

beacon
1  records
sorteren op:
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Pagina
NU, 1982-04-01; p. 16
Titel:
Contactorgaan NU
Jaargang:
13
Archiefvormers:
Nationale-Nederlanden
Datum:
1982-04-01
Aflevering:
1
Jaar:
1982
Pagina:
16
Is onderdeel van:
16
I VERZEKERINGMAATSCHAPPIJ Ill II I Ill .mil.
Alsu^ een en ander in de melk te brokkelen had bij een verzekeringmaatschappij, mu u dan óók weleens willen reageren op de kritiek?
Het doen en laten van vcrzekering- maatschappijen wordt met argusogen gevolgd. Misschien ook wel door u. Het zou best kunnen dat u moeite hebt met onze befaamde kleine lettertjes. Dat u de uitbetaling na een aanrijding soms traag vindt. Dat u zich afvraagt wat er met onze winst gebeurt. Om een paar voorbeelden te noemen. Nu hebben de verzekeringmaatschappijen in Nederland nooit beweerd dat ze onfeilbaar zijn. Een mondige consument ontmoeten wij graag. En kritiek kan terecht zijn. Vandaar dal we ons beleid, bijvoorbeeld op hel
gebied van acceptatie en schaderegeling, regel-matig ( regelmatig ) aan passen. We besteden veel aandacht aan hel voor-kómen ( voorkómen ) van schade. Daarnaast hebben we voor klachten een open oor. getuige het bestaan van onafhankelijke klachteninstituten voor zowel het levensverzekering- als hel schadeverzekering- bedrijf. Kortom; we hebben allerminst het gevoel dat we de wijsheid in pacht hebben. Maar een groot deel van de kritiek berust op onbegrip en misverstand. Geen wonder overigens, want verzekeren is een ingewikkeld bedrijf.
Vanaf dit voorjaar komen de gezamenlijkc verzekeringmaatschappijen met advertenties die uitleggen waarom ze de zaken doen zoals ze die doen. Niet om het definitieve antwoord te geven op alle vragen. Wel om duidelijk te maken dat er voor onze manier van werken veel te zeggen valt. En ook om u, in alle openheid, te vragen hoe ü het zou aanpakken, als u op onze stoel zat. Uw inzichten, uw opmerkingen zijn welkom bij Antwoordnummer 89,2500 VD Den Haag. We luisteren serieus naar u. Want we willen met onze produkten en onze service voorzien in reële behoeften.
Verzekeren, Zou u het zoveel anders doen?
Publicatie van de gezamenlijke verzekeringmaatschappijen (verenigd in hel Verbond van Verzekeraars in Nederland).
Jiiii .vu I JimMLi. .n. rj,UM,M.j,.-i,.'i.ijjryii^ai,
Voorbeeld : Klik op de tekst voor meer