2V, Victoria-Vesta, 1974 ( Bedrijfshistorie Nationale-Nederlanden )
beacon
1  records
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Pagina
2V, Victoria-Vesta, 1974-0607-01; p. 7
Titel:
2V, Victoria-Vesta
Archiefvormers:
Victoria-Vesta
Datum:
1974-0607-01
Jaar:
1974
Pagina:
7
10
’’MARKETING” VERENIGING VAN LEIDINGGEVENDE BUITENDIENSTFUNKTIONARISSEN
De voorjaarsvergaderingen van de Vereniging, op verscheide-ne ( verscheidene ) dagen in mei gehouden, stonden ditmaal in het teken van de Marketing-gedachte. Allereerst was daar een uitermate boeiend betoog van onze directeur, de heer P.M.M. Ver- heijdt, waarin werd uiteengezet wat de Marketing-gedachte voor een bedrijf als Victoria-Vesta betekent. Enkele gedach-ten ( gedachten ) uit zijn toespraak geven wij, in het besef verre van volledig te zijn, hier weer. "Eén van de grote veranderingen is, dat de ver- kopersmarkt een kopersmarkt is geworden: de koper wi! een zeifbestedingsrecht hebben, zeif bepalen waar zijn gulden terecht komt." "Marketing is niet de liefhebberij van één afdeling op kantoor, maar moet de gehele onderneming omvatten. Het formuleren van de doelstellingen, de beleidsvorming, het uitvoeren van programma's en acties, dat alles dient marketing-gericht te zijn." "Marketingsuccessen zijn nooit het resultaat van één persoon of één afdeling, maar van het gehele bedrijf." "WH men op het publiek afgestemde Produkten brengen, dan dient men ook de toekomstige behoefte tijdig te peilen. Een marketing-gericht bedrijf moet nu al een planning maken (voorzover men dit nu kan bekijken) voor een aantal toe-komstige ( toekomstige ) jaren, bijvoorbeeld 1978." Het omturnen van de verzekeringmaatschappij naar de behoefte van de klant, om daarmee de buiten ¬
in Valkenswaard gaf de heer Swartjes een uiteenzet-ting ( uiteenzetting ) over het werk in de OR (foto boven). Onder: de afd. Noord-West in aandacht voor licht-beelden ( lichtbeelden ) en commentaar van de heer Hoekstra over het recente marktonderzoek (resp. linker- en r.foto).
diensttaak belangrijk te verlichten en de continuï-teit ( continuïteit ) van het bedrijf te waarborgen, dat is marketing." Als tweede onderdeel van deze afdelingsvergaderingen werd met behulp van de overheadprojector een inzicht gegeven in de uitkomsten van een gehouden marktonderzoek ten aanzien van o.m. de levensverzekering voor de vrouw en de
f “ 40
'S
tW IT*®
bekendheid van de diverse verzekeringsmaatschappijen. Dit onderzoek heeft een pakket van interessante cijfers opgele-verd ( opgeleverd ) waaruit duidelijk conclusies getrokken kunnen wor-den. ( worden. ) De heren J.B. Korver en A.K.J. Hoekstra brachten ieder in één of meer vergaderingen deze materie uitvoerig, daarbij ingaand op tal van vragen. In enkele afdelingen werd vervolgens het woord gevoerd door een in de buitendienst werkzaam lid van de Onder-nemingsraad. ( Ondernemingsraad. ) In Valkenswaard en Steenbergen door de heer Swartjes, in Lemelerveld door de heer Prins. In de bijeenkomsten te Lemelerveld en Sassenheim sprak de bedrijfsredacteur, de heer P. van der Jagt, een korte inleiding uit onder de titel "Communicatie", met de bedoeling in de Vereniging levende vragen over het Perso-neelsblad ( Personeelsblad ) 2V te kunnen beantwoorden. Afgezien van de directe beantwoording ter plaatse, werden deze vragen op de band opgenomen, teneinde in de redactie en redactieraad daarvan een verslag te kunnen uitbrengen. In Valkenswaard werd een andere volgorde aangehouden en eerst een beschouwing met een aantal vragen over het Personeelsblad gegeven, zodat de inleider zijn geprepareerde speech daar achterwege kon laten en direct kon ingaan op al hetgeen gezegd was, alvorens hij achter de microfoon had plaatsge-nomen. ( plaatsgenomen. ) In Steenbergen las de voorzitter, de heer J. Notenboom, bij afwezigheid van de bedrijfsredacteur, diens inleiding voor en werd daar eveneens een korte nabespre-king ( nabespreking ) aan vastgeknoopt. De bestuursverkiezingen leverden geen nieuwe gezichten op, daar alle aftredende bestuursleden herkozen zijn. Het voorzitterschap van de gehele vereniging gaat voor het komend jaar van de afdeling Zuid-West naar Noord-Oost, zodat de heer M. Bergsma een jaar lang de voorzittershamer zal hanteren. Rest nog te vermelden dat "hier en daar" de dames der leden een eigen program hadden, zoals in Valkensw
De grapjes van boer Drikus (links) gingen er bij de dames van de afd. Noord-Oost goed in. En verder werd er met grote ijver en vee! plezier gebingo'd o.l.v. mevr. Marchai (foto boven).
DE "NIEUWE DEUR" STOND 'S NACHTS OPEN Hoe een buitendienstmedewerker in de nacht een "open deur" kan vinden in de "Nieuwe- deur-actie" blijkt wel uit de brief die leven-inspecteur ( leveninspecteur ) O. Beuving naar kantoor zond: "Hierbij treft u aanvragen aan voor een EVA-PoHs en twee polissen tarief 0020, als-mede ( alsmede ) voor brand-super en een APV-verzeke- ring. Dit is op zichzelf voor u niets bijzonders en een dagelijkse gang van zaken. Maar voor mij is het bijzondere hiervan, dat ik op 19 april //. 's nachts betrokken raakte bij een auto-aanrijding, waar ik zelf we! goed vanaf kwam, andere personen echter niet. Het gevolg was, dat ik voor de politie als getuige moest optreden. De politie-agent die mijn getuigenverklaring opmaakte vroeg daar-bij ( daarbij ) naar mijn beroep, waarop ik antwoordde: "Ik ben inspecteur van Verzekeringmaat-schappij ( Verzekeringmaatschappij ) Victoria-Vesta te Ede". "Dat komt mooi uit", zei de politieman "want ik ga 29 mei a.s. trouwen en dan kunt u bij me komen voor het sluiten van de verschillende verzeke-ringen ( verzekeringen ) die ik nodig heb". U ziet het resultaat van het bezoek, de aanvragen gaan hierbij. Zo kun je zelfs midden in de nacht aan een nieuwe deur komen. Ik vond het ditmaal aardig u te laten weten wat de buitendienst al zo midden in de nacht kan beleven, als u waarschijnlijk al te ruste bent om de volgende dag weer fris op kantoor te zijn."
Voorbeeld : Klik op de tekst voor meer