Uw zoekacties: Gemeentebestuur van Haarlem betreffende verkeerstellingen, A...
x5030 Gemeentebestuur van Haarlem betreffende verkeerstellingen, Archiefdeel van het ( Noord-Hollands Archief )
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

5030 Gemeentebestuur van Haarlem betreffende verkeerstellingen, Archiefdeel van het ( Noord-Hollands Archief )
Zoek in deze inventaris
>
Zoektermen
Zoektips!

Wildcards kunnen het zoeken vergemakkelijken:

  • Een ? (vraagteken) vervangt een letter
  • Een * (sterretje) vervangt een aantal letters
  • Door een $ (dollarteken) voor een zoekterm te zetten, zoekt u naar woorden die op elkaar lijken.

Meer zoektips vindt u hier.

 
 
Inleiding
1. Geschiedenis van de organisatie en het archief
2. Verantwoording van de inventarisatie
3. Aanwijzingen voor de gebruiker
Inventaris
Kenmerken
Datering:
1974-2005
Periode documenten:
1974-2005
Omvang:
1,25
Openbaarheid:
openbaar
Raadpleegmogelijkheid:
Haarlem, Kleine Houtweg, raadpleging mogelijk binnen 30 minuten
Gebruiksinformatie:
Inventaris inv. nrs. 1-112. De verkeerstellingen vielen in de periode 1957-1990 onder de verantwoordelijkheid van het Gemeentebestuur van Haarlem, van 1991-1997 onder de Sector Gemeentewerken van de gemeente Haarlem en van 1998-2007 onder de Sector Stadsbeheer van de gemeente Haarlem. Het archief bevat ook tien dossiers met verkeerstellingen op locaties in de gemeenten Bloemendaal, Heemstede en Zandvoort.
Gemeente:
Haarlem
Categorie:
 
 
 
MAIS-(M)DWS is een product van DE REE archiefsystemen BV
meer informatie over MAIS-(M)DWS