Uw zoekacties: Archief van de Gemeentelijke Sociale Dienst Zaltbommel, 1965 - 1990
x3017 Archief van de Gemeentelijke Sociale Dienst Zaltbommel, 1965 - 1990 ( Regionaal Archief Rivierenland )
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

3017 Archief van de Gemeentelijke Sociale Dienst Zaltbommel, 1965 - 1990 ( Regionaal Archief Rivierenland )
Zoek in deze inventaris
>
Zoektermen
 
 
Inleiding
1. Historisch overzicht
2. Archief
3. Inventarisatie
Noten
1. Archief gemeente Zaltbommel 196-1979 (archiefblok 3204), nummer 3204/64..
2. Inventarisnummer 3017/47, jaarrekening 1967 en inventarisnummer 3017/13.
3. Inventarisnummer 3017/1, jaarverslag over 1973, p. 21.
4. Inventarisnummer 3017/2, jaarverslag over 1974, p. 2-4.
5. Inventarisnummer 3017/2, jaarverslag over 1974, p. 5.
6. Inventarisnummer 3017/13.
7. Zie voor dit hoofdstuk het archief van de Zaltbommel 1980-1998 (archiefblok 3210), nummer 3210/1849.
8. Zoals die werd vastgesteld bij gemeenschappelijke beschikking van de ministers van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur van 24 augustus 1983 en Binnenlandse Zaken van 7 november 1983.
Bijlagen Inleiding
1. Directeuren 1965-1990
1965 - 1976 W.W. van Ballegooijen
1976 - 1990 R.J. Koning
2. Administrateurs 1971-1990
Gegevens van vóór 1971 zijn in dit archief niet gevonden.
? - 1971 W.J. den Otter
1971 - 1973 L.A. Marengo
1973 - 1976 J.M.C.N. Vissers
1976 - 1990 J.H.J. Kievit
Inventaris
1. Jaarverslagen
2. Vergaderstukken
3. Personeel
4. Financiën
Kenmerken
Datering:
1965 - 1990
Plaats:
Zaltbommel
Dekking in tijd:
1965 - 1990
Verversingsgraad:
onregelmatig
Taal:
Nederlands
Omvang in meters:
0,62
Gemeente:
Zaltbommel
Locatie:
Zaltbommel
Categorie:
 
 
 
MAIS-(M)DWS is een product van DE REE archiefsystemen BV
meer informatie over MAIS-(M)DWS