Uw zoekacties: Artikelen
beacon
12  artikelen
sorteren op:
 
 
 
 
Artikel
Duurzaamheid zit vooral in Relaties
Datering:
2021
Titel:
Duurzaamheid zit vooral in Relaties
Auteur:
Lieke Rijkx
Foto's door:
Jean-Pierre Geusens
Titel tijdschrift:
Ondernemen in Limburg
Afleveringsnummer:
Ondernemen in Limburg, 1 (29210) nr. 1 (najaar), 30/31
Samenvatting:
Foto's:
- Norman Keller en Jean-Pierre Jorissen
- Wynand Wimmers en Roel Bremmers

"Ons dak ligt vol zonnepanelen en van de heftrucks die we verkopen of leasen is ondertussen zo'n 90% elektrisch. Dat vinden we vanzelfsprekend. Duurzaamheid zit voor ons vooral in langdurige relaties. Met onze klanten, onze leveranciers en ons personeel. Wij, de vier mannen van sales Limburg, zijn samen al meer dan 75 jaar bij de zaak."

Aan het woord is verkoopleider Wynand Wimmers van Mitsubishi Forklift Trucks in Valkenburg (voorheen Frissen Intern Transport). Het bedrijf is sinds 1 november 2020 in handen van Logisnext Benelux, onderdeel van Mitsubishi Logisnext Europe. Frissen Intern Transport, tot dan toe een succesvol Familiebedrijf, werd op dat moment onderdeel van een grote multinational. Toch droeg het familiebedrijf het stokje zonder enige twijfel over. "We werkten eigenlijk al 25 jaar met elkaar samen. Familiebedrijven in Enschede, Rijswijk, Venlo en het Belgische Londerzeel waar Frissen Intern Transport al decennialang zaken mee doet, zijn ook onderdeel geworden van Logisnext Benelux", legt Wimmers uit. "De meeste medewerkers zijn gebleven. We kennen elkaar al jaren en werken prettig met elkaar samen."
Logisnext Benelux heeft per 1 april van dit jaar haar merk UniCarriers definitief omgezet naar Mitsubishi Forklift Trucks. "Dus met die naam nemen we binnenkort ook de telefoon op", vertelt Wimmers. "Maar voor de rest is er niet veel veranderd.
Samenvatting2:
De klanten zijn gebleven, de leveranciers en het personeel ook. Klanten krijgen altijd iemand aan de lijn, ook na vijven en in het weekend. Voor service zijn we dag en nacht bereikbaar om de klant een oplossing te bieden voor welk probleem dan ook. Een antwoordapparaat hebben we niet. Wel wordt de telefoon tegenwoordig buiten kantoortijden (08.00-1700 uur) doorgeschakeld naar een antwoordservice waarna, indien gewenst, een monteur wordt ingeschakeld. Maar van die verandering merken de klanten niets."

Duurzame relaties

De Logisnext Benelux Organisatie - met de merknaam Mitsubishi Forklift Trucks - doet iedere twee jaar een klanttevredenheidsonderzoek. "Klanten vulden onder andere in dat ze graag zaken met ons doen en blijven doen omdat we constructief meedenken, echte partners zijn, eerlijk advies geven en omdat ze goed contact hebben met onze medewerkers. Dé kenmerken van duurzame klantrelaties."
Hoewel de vestiging in Valkenburg nu onderdeel is van een multinational, blijft het salesteam vooral actief netwerken in de eigen regio. "Dat is altijd onze kracht geweest. Het is belangrijk om klanten en leveranciers te ontmoeten om te horen wat er speelt. Want door in te spelen op ontwikkelingen kun je iemand nog beter van dienst zijn. Dat is de basis van een duurzame relatie. In coronatijd was dat best een opgave, want veel evenementen waar we normaal gesproken klanten of leveranciers ontmoetten, gingen niet door. Toch zijn we, keurig binnen de mogelijkheden en regels, zoveel mogelijk bij klanten op de koffie gegaan. En geloof me, dat werd zeer op prijs gesteld."

Personeel behouden

Een duurzame relatie met personeel is minstens zo belangrijk als de relatie met klanten en leveranciers, vindt Wimmers. "Nieuw personeel vinden is heel moeilijk.
Samenvatting3:
De arbeidsmarkt is ontzettend krap. Vooral waar het om monteurs en ander technisch personeel gaat. Gelukkig zijn we wel goed in het behouden van onze medewerkers. Dat doen we onder andere door een juiste beloning, een goede CAO, door te zorgen voor een veilige werkomgeving en door de werkvloer schoon en netjes te houden. We voorzien iedereen van voldoende en goede ergonomische werkkleding, we bieden trainingen, cursussen en e-learnings aan en zorgen voor ergonomische en gezonde werkplekken. We gaan informeel met elkaar om, we spreken elkaar gemakkelijk aan en dat zorgt voor een goede sfeer. Dat wordt gewaardeerd, want de meeste collega's blijven lang."

Deels thuis blijven werken

Logisnext koos bewust voor meerdere locaties in de Benelux in plaats van te gaan werken vanuit één centraal punt. "Hierdoor zitten we dichter bij onze klanten en bij onze werknemers. Dit betekent minder woon-werkverkeer en geen verhuizingen. Voor werknemers is het belangrijk dat ze zich geen zorgen hoeven te maken dat ze ineens veel langer onderweg zijn."
Tot slot vertelt Wimmers dat het bedrijf het afgelopen anderhalf jaar inventief omging met de verschillende mogelijkheden en systemen om op afstand te communiceren en met elkaar verbonden te blijven. "Waar mogelijk blijven we gedeeltelijk thuis werken, ook als de coronapandemie voorbij is. Thuis werken en slim reizen, betekent minder CO2-uitstoot, schonere lucht en vitalere werknemers, want thuiswerkers blijken vaker te fietsen en te wandelen. We hebben er natuurlijk voor gezorgd dat de thuiswerkplekken ook ergonomisch verantwoord zijn."
Geografische namen:
 
 
 
 
 
Artikel
Savoir vivre
Datering:
2016
Titel:
Savoir vivre
Titel tijdschrift:
Savoir vivre
Afleveringsnummer:
Savoir vivre, 20 (2016) Herfst & winter, p. 7
Samenvatting:
De styling van het voor u vertrouwde, twintigjarige 'Savoir Vivre aux Châteaux' is vernieuwd. We hebben de naam vereenvoudigd tot Savoir Vivre', het cultuurmagazine van Zuid-Limburg.
Met deze verandering volgt Savoir Vivre de rebranding' van Camille Oostwegel ChâteauHotets & -Restaurants, wiens naam veranderd is in OostwegeL Collection', ondersteund met Inspired Hotels & Restaurants' als pay-off.

De missie van Oostwegel Collection en Savoir Vivre is beleving. Om dit goed te reflecteren aan de gasten in de hotels en restaurants willen we transparantie uitstralen in stijl, tekst, kleur en beeld. De naamgeving is vergemakkelijkt waardoor deze beter beklijft én aanspreekt voor zowel nationale als internationale gasten. Bij de nieuwe positionering en aanscherping van de huisstijl komt het individuele karakter van elk huis (de hotels en restaurants) beter tot uitdrukking. Dit is waarneembaar door toepassing van individuele beeldmerken in combinatie met de gezamenlijke kleurstelling, lettertypes en bijzondere stijlelementen. De Oostwegel Collection staat voor inspirerend, vakmanschap en gastvrijheid op basis van drie pijlers: locatie, mens en gastronomie.
Geografische namen:
 
 
 
 
 
Artikel
Voorwoord : Een merknaam verander je niet zomaar
Datering:
2016
Titel:
Voorwoord : Een merknaam verander je niet zomaar
Auteur:
Camille Oostwegel
Titel tijdschrift:
Savoir vivre
Afleveringsnummer:
Savoir vivre, 20 (2016) Herfst & winter, p. 5
Samenvatting:
In 1990 - tijdens ons 10-jarig jubileum - vonden wij het tijd om de bestaande huizen onder één overkoepelende naam te brengen. Camille Oostwegel ChâteauHotels & -Restaurants werd de Brand, mooi gestileerd, ondersteund door kapitelen en beschermd door een gouden adelaar met gestrekte vleugels. De adelaar stond symbool voor onze adellijke kastelen, maar is ook een vogel die steeds speurt naar nieuwe horizonten, een verwijzing naar het ondernemerschap... Maar bovenal was deze gouden adelaar een hommage aan mijn grootmoeder Maria Hardy-Souren, die als zakenvrouw de Patisserie en Boulangerie Souren in de Vijfharingenstraat in Maastricht tot grote hoogte opstuwde. Zodanig, dat zij op 40-jarige leeftijd met mijn bonpa in 1928 kon gaan rentenieren en zij zich samen in Villa Casa Blanca in Houthem-St. Gerlach vestigen. Mijn grootmoeder droeg altijd een mooie gouden adelaar als broche, aan de snavel hing een diamant, die mij als kind al intrigeerde!

Ook in het nieuwe logo heeft de adelaar, weliswaar wat verjongd, weer zijn plaats gevonden! Met dank aan Camille jr., bureau VBAT en het marketingteam staat er na 26 jaar een nieuwe huisstijl, die internationaal aanspreekt (45% van onze gasten komt inmiddels uit het buitenland!) en eigentijds en toekomstgericht is. Eind september werden het nieuwe logo en de aangepaste merken van de huizen tijdens een stijlvolle lunch, verzorgd door onze Chefs en Maîtres, aan de pers in Amsterdam gepresenteerd. Met OOSTWEGEL COLLECTION, Inspired Hotels & Restaurants, kunnen wij weer zéker 25 jaar vooruit!
Geografische namen:
 
 
 
 
 
Artikel
Nieuwe huisstijl : Châteauhotels voortaan Oostwegel Collection
Datering:
2016
Titel:
Nieuwe huisstijl : Châteauhotels voortaan Oostwegel Collection
Titel tijdschrift:
De Limburger
Afleveringsnummer:
De Limburger, 30/9/2016
Samenvatting:
Camille Oostwegel ChâteauHotels & -Restaurants gaat voortaan verder onder de naam Oostwegel Collection. Een nieuwe naam en huisstijl moet de vier verschillende bedrijven duidelijker positioneren en is toegankelijker voor buitenlandse gasten. Ongeveer 55 procent van de gasten van de drie hotels en zeven restaurants uit de Oostwegelgroep komt uit Nederland, 45 procent uit het buitenland. De huidige naam blijkt voor anderstaligen vaak te lastig, met name bij het zoeken op internet. De vier locaties worden voortaan iets nadrukkelijker apart gepositioneerd. Het gaat om Château Neercanne, Château Sint Gerlach, Winselerhof en het Kruisherenhotel. Camille Oostwegel junior: „Ieder huis is uniek. Eigenlijk kun je het vergelijken met een gezin met vier kinderen die allemaal hun eigen karakters hebben en allemaal tot hun recht moeten komen.” Verder dekt de huidige bedrijfsnaam de lading niet meer; naast kastelen horen nu ook een klooster en boerderijen tot de Oostwegelgroep. De nieuwe huisstijl is een initiatief van Oostwegel junior en is uitgewerkt door VBAT, dat ook de restyling van de Brand bierflesjes deed.
Geografische namen: