Uw zoekacties: Stichting Delta, (1969) 1985 - 1994
x2366 Stichting Delta, (1969) 1985 - 1994 ( Groninger Archieven )
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

2366 Stichting Delta, (1969) 1985 - 1994 ( Groninger Archieven )
Zoek in deze inventaris
>
Zoektermen
Zoektips!

Wildcards kunnen het zoeken vergemakkelijken:

  • Een ? (vraagteken) vervangt een letter
  • Een * (sterretje) vervangt een aantal letters
  • Door een $ (dollarteken) voor een zoekterm te zetten, zoekt u naar woorden die op elkaar lijken.

Meer zoektips vindt u hier.

 
 
Inleiding
1. Geschiedenis van de Stichting Delta
2. Doel van de stichting Delta
3. Secties van de stichting Delta
4. Organisatie
sluiten
2366 Stichting Delta, (1969) 1985 - 1994
Inleiding
4. Organisatie
Organisatie: Groninger Archieven
De organisatie kende aanvankelijk een Algemeen en een Dagelijks bestuur en een Raad van Aangeslotenen voor elke Sectie. De dagelijkse leiding betreffende de werkzaamheden van de stichting en de coördinatie waren opgedragen aan het managementteam.

Na de statutenwijziging van 1989 restte er nog één (algemeen) bestuur dat een directeur benoemde als opvolger van het managementteam en de Raad van Aangeslotenen kwam te vervallen.

Deze wijziging was het gevolg van een herbezinning op het functioneren van de stichting.
In 1988 is een plan ontwikkeld de organisatie een herkenbaar en functioneel profiel te bezorgen voor klanten en subsidieverstrekker. Een aanzienlijke bezuiniging was daartoe een belangrijke impuls.

Op basis van de in bovengenoemd plan geformuleerde uitgangspunten besloot men vanaf dat moment tot een geografische indeling van de organisatie in wijkteams, waarbinnen generalisten en specialisten samenwerkten.
5. Opheffing
6. Geschiedenis van het archief
7. Verantwoording van de bewerking
Inventaris
Kenmerken
Beschrijving:
Inventaris van het archief van de stichting Delta
Bewerker:
Zodiarch
Behoort tot collectie:
Gemeente Groningen
Laatste Publicatie:
2019
Omvang:
3,00
Licentie:
Categorie:
Archiefvormer(s)::
 
 
 
MAIS-(M)DWS is een product van DE REE archiefsystemen BV
meer informatie over MAIS-(M)DWS