Uw zoekacties: Gemeentebestuur Valkenswaard

11146 Gemeentebestuur Valkenswaard ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
.08 ALGEMEEN HULPGETAL VOOR PERSONEEL
.08.5 Ambtelijke bevoegdheden van het personeel
11146 Gemeentebestuur Valkenswaard
.08 ALGEMEEN HULPGETAL VOOR PERSONEEL
.08.5
Ambtelijke bevoegdheden van het personeel
NB:
Hier o.m. uitoefening van handelingen door ambtenaren namens het bevoegde orgaan; aanstelling van ambtenaren als onbezoldigd ambtenaar van rijks- en gemeentepolitie; aanwijzing als ambtenaar, belast met controle-arbeid. (Zie ook -1.759.41 en de toelichting bij .07.63).

Kenmerken

Datering:
1986-1992
Gemeente:
Valkenswaard
Type archief:
Overheid