Uw zoekacties: Gemeentebestuur Valkenswaard, 1970-1986

10899 Gemeentebestuur Valkenswaard, 1970-1986 ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
-1.84 MAATSCHAPPELIJKE ZORG. VERZEKERINGSWEZEN
10899 Gemeentebestuur Valkenswaard, 1970-1986
-1.84
MAATSCHAPPELIJKE ZORG. VERZEKERINGSWEZEN
NB:
De algemene aangelegenheden betreffende het specifiek welzijn vinden hun plaats onder -1.841. De uitwerkingen op onderdelen worden in principe geklasseerd onder de verdelingen van -1.843, -1.844 of -1.853. Een zodanige spreiding kan echter weer tot gevol

Kenmerken

Gemeente:
Valkenswaard
Type archief:
Overheid