Uw zoekacties: Gemeentebestuur Eindhoven, 1970-1989

10882 Gemeentebestuur Eindhoven, 1970-1989 ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
-1.85 VOLKONTWIKKELING EN -OPVOEDING, RELIGIE
5388 Dienstencentrum 't Karregat.
Opdrachtverlening aan bouwadviseurs.
1972
10882 Gemeentebestuur Eindhoven, 1970-1989
-1.85 VOLKONTWIKKELING EN -OPVOEDING, RELIGIE
5388
Dienstencentrum 't Karregat.
Opdrachtverlening aan bouwadviseurs.
1972
Datering:
1972
Classificatienummer:
-1.85

Kenmerken

Gemeente:
Eindhoven
Type archief:
Overheid