Uw zoekacties: Collectie H.M.C.A. Mandos, 1927-1972

10109 Collectie H.M.C.A. Mandos, 1927-1972 ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
Archiefvormer
Collectie H.M.C.A. Mandos, 1927-1972
5 Concept-sollicitatiebrief naar de functie van Inspecteur bij het Lager Onderwijs
10109 Collectie H.M.C.A. Mandos, 1927-1972
Collectie H.M.C.A. Mandos, 1927-1972
5
Concept-sollicitatiebrief naar de functie van Inspecteur bij het Lager Onderwijs
Datering:
1945 oktober 5
Omvang:
1 stuk

Kenmerken

Gemeente:
Eindhoven
Type archief:
Particulier