Uw zoekacties: Vincentiusvereniging conferentie H. Catharina Eindhoven, 1850-1977

10069 Vincentiusvereniging conferentie H. Catharina Eindhoven, 1850-1977 ( Regionaal Historisch Centrum Eindhoven )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
INVENTARIS
1 Organisatie
34 Register van correspondentie
10069 Vincentiusvereniging conferentie H. Catharina Eindhoven, 1850-1977
INVENTARIS
1 Organisatie
34
Register van correspondentie
Datering:
1850 januari 22-1854 oktober 7
Omvang:
1 deel
NB:
Dit register is de voortzetting van een register van correspondentie van het "Bureau Central de Bienfaisance du canton d'Eindhoven..", lopend van 2-11-1812 - 25-8-1813. Het register bevat tevens:
- afschrift van een brief z.d. achterin
- concept brief i.v.m. de stichting van een eigen gebouw, d.d. 15-10-1869.
- bedelingslijsten van de jaren 1882 en 1883

Kenmerken

Gemeente:
Eindhoven
Type archief:
Particulier