Uw zoekacties: Regionale besturen voor de Arbeidsvoorziening Limburg, 1991-2001

07.G07 Regionale besturen voor de Arbeidsvoorziening Limburg, 1991-2001 ( Historisch Centrum Limburg, te Maastricht )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
Historisch perspectief
Organisatie en taken van de Arbeidsvoorzieningsorganisatie
Relatie Arbeidsvoorzieningsorganisatie met het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Verantwoording van Bewerking

Kenmerken

Datering:
1991-2001
Auteur:
Adinterim Consultancy
Omvang m1:
9,3 meter
Inventaris:
Inventaris van het archief van de Arbeidsvoorziening Limburg, 1991-1995 en 1996-2001 (Alphen aan de Rijn 2003/2004)