20.007J Gemeentebestuur van Maastricht: Hinderwetvergunningen, 1875-1899 ( Historisch Centrum Limburg, te Maastricht )
20.007J
Gemeentebestuur van Maastricht: Hinderwetvergunningen, 1875-1899
Inleiding
Gebruikershandleiding
20.007J Gemeentebestuur van Maastricht: Hinderwetvergunningen, 1875-1899
Inleiding
Gebruikershandleiding
De indeling van de inventaris is alfabetisch op straatnaam. De opbouw van een beschrijving van een Hinderwetdossier is als volgt:
1. Straatnaam
2. Huisnummer
3. Aanvrager van de vergunning.
4. Omschrijving van het object.
5. Datering van de stukken.
1. Straatnaam
2. Huisnummer
3. Aanvrager van de vergunning.
4. Omschrijving van het object.
5. Datering van de stukken.
Binnen een straat zijn de beschrijvingen geplaatst volgens een systematisch/chronologisch systeem, waarbij uiteindelijk het huisnummer de plaats bepaalt. Dat betekent dat in de praktijk de volgorde als volgt is:
a. de ongenummerd objecten (ong.);
b. de objecten met slechts vermelding van de kadastrale aanduiding
(bijv. sectie A nr.430);
c. de objecten voorzien van de doorlopende huisnummering van vóór 1888;
d. de objecten met huisnummers van na 1888;
a. de ongenummerd objecten (ong.);
b. de objecten met slechts vermelding van de kadastrale aanduiding
(bijv. sectie A nr.430);
c. de objecten voorzien van de doorlopende huisnummering van vóór 1888;
d. de objecten met huisnummers van na 1888;
Met betrekking tot de huisnummers van vóór 1888 zij nog opgemerkt dat middels N.b.'s verwezen wordt naar de huidige nummers. Hiervoor werd gebruik gemaakt van het 'register van de nummers der huizen en panden te Maastricht', aanwezig op de studiezaal.
laatste wijziging 01-02-2018
363 beschreven archiefstukken
Inventaris
laatste wijziging 01-02-2018
363 beschreven archiefstukken
Kenmerken
Datering:
1875-1899
Inventaris:
Inventaris
Opmerking:
Voormalige code 20.230C
Categorie:
laatste wijziging 01-02-2018
363 beschreven archiefstukken