Uw zoekacties: Kantongerecht Venlo, 1970-1979

08.053 Kantongerecht Venlo, 1970-1979 ( Historisch Centrum Limburg, te Maastricht )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
Kantongerecht Venlo
Toelichting op de inventaris
Algemene informatie inzake procedures
Verklarende woordenlijst
Geraadpleegde literatuur en andere bronnen
Inventaris
Burgerlijke zaken
72-75 Klapperkaarten civiele zaken, 1970-1979
08.053 Kantongerecht Venlo, 1970-1979
2. Inventaris
Burgerlijke zaken
72-75
Klapperkaarten civiele zaken, 1970-1979
Datering:
1970-1979
Omvang:
4 kaartsystemen

Kenmerken

Datering:
1970-1979
Inventaris:
Inventaris van het kantongerecht Venlo
Omvang m1:
24,40 meter