Uw zoekacties: Protestantse Gemeente te Hoofddorp

7133 Protestantse Gemeente te Hoofddorp ( Noord-Hollands Archief )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
1. Inleiding
2. Inventarislijst
3. Opmerkingen betreffende terugvindbaarheid
4. Ontbrekende stukken
5. Toegankelijkheid
7133 Protestantse Gemeente te Hoofddorp
Inleiding
5.
Toegankelijkheid
Organisatie: Noord-Hollands Archief
Alle stukken in dit archief zijn openbaar toegankelijk met uitzondering van de inventarisnummers 97, 129, 160 en 490. Inventarisnummer 97 wordt openbaar in 2058, inventarisnummers 129 en 160 in 2061 en inventarisnummer 490 in 2048. Deze inventarisnummers mogen alleen geraadpleegd worden na toestemming van de secretaris van het College van Kerkrentmeesters van de Protestantse Gemeente te Hoofddorp zolang deze stukken niet openbaar zijn. Zodra deze stukken ouder zijn dan 50 jaar zijn ze ook openbaar toegankelijk. De archivaris en secretaris van het College van Kerkrentmeesters van de Protestantse Gemeente te Hoofddorp mogen alle archiefstukken raadplegen.
De contactgegevens van archivaris en secretaris van het College van Kerkrentmeesters zijn:
Archivaris: F. van Rij, Zoetermeerstraat 12, 2131DS Hoofddorp, tel.: 023 5762679, e-mail: vanrij@flooria.nl.
Secretaris CvK: P. Jonkman, Etty Hillesumplantsoen 93, 2135 KL Hoofddorp, tel.: 023 5652758, e-mail: cvk@pghoofddorp.nl.
Erfgoedstuk

Kenmerken

Datering:
1992-2010
Omvang in meters:
10,40
Periode documenten:
(1968) 1992-2010 (2018)
Openbaarheid:
gedeeltelijk openbaar
Opheffing openbaarheidsbeperking:
toestemming archiefvormer
Raadpleegmogelijkheid:
Haarlem, Jansstraat, raadpleging mogelijk na transport
Gebruiksinformatie:
Inventaris inv.nrs. 1-504. Bij een aantal inv.nrs. zijn beperkende bepalingen ten aanzien van de openbaarheid gesteld. Inv.nr. 97 openbaar vanaf 2058, inv.nrs. 129, 160 vanaf 2061, inv.nr. 490 vanaf 2048.
Gemeente:
Haarlemmermeer